Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Πολιτική Υγείας

Κλίμα: Nέο πρόγραμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε σχολεία στον δρόμο της αναχαίτισης της κλιματικής κρίσης

Κλίμα: Nέο πρόγραμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης σε σχολεία στον δρόμο της αναχαίτισης της κλιματικής κρίσης

Σε όλα τα σχολεία απονεμήθηκαν ειδικοί έπαινοι, ενώ κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνάντησης- βράβευσης, έγινε αναφορά στην ιδιαίτερη καινοτομία που έφεραν όλες οι ιδέες, οι οποίες και περιέχονται σε ηλεκτρονικό βιβλιαράκι που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του προγράμματος. Ο αντίστοιχος διαγωνισμός ιδεών για τα Λύκεια θα πραγματοποιηθεί στις 4 Μαΐου 2023.

Κλίμα: Φαντάζεστε ένα σχολείο που αξιοποιεί τα «εργαλεία» που μας δίνει η φύση για να προστατευτεί από το κρύο και να μειώσει, έτσι, την κατανάλωση ενέργειας μέσα στο σχολικό κτίριο; Ένα σχολείο που συλλέγει το νερό της βροχής και το αξιοποιεί για πότισμα και για τα καζανάκια του; Έναν πρωτοποριακό κάδο ανακύκλωσης που κάνει όλους τους μαθητές να ανακυκλώνουν σωστά; Ένα σύστημα ανάγνωσης σκουπιδιών και εντοπισμού του σωστού κάδου προς απόρριψη, για τους μικρούς μαθητές του νηπιαγωγείου που δεν μπορούν να διαβάσουν; Μια συσκευασία τροφίμων που διατηρεί το κολατσιό ζεστό και φρέσκο, ώστε να ελαχιστοποιούν οι μαθητές τη σπατάλη τροφίμων;


Αυτές είναι μόνο μερικές από τις ιδέες που κατέθεσαν οι μαθητές από τα πέντε (5) Δημοτικά και τα έξι (6) Γυμνάσια που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Μαθητές σε δράση για το κλίμα». Πρόκειται για το νέο πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης από το WWF Ελλάς, με την πολύτιμη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), την υποστήριξη του Ιδρύματος Α. Γ. Λεβέντη και του Ιδρύματος Μποδοσάκη και την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας, που ξεκίνησε φέτος τον Σεπτέμβριο και φιλοδοξεί μέσα σε δύο χρόνια να έχει εμπλέξει άμεσα 40 σχολεία ανά την Ελλάδα, αλλά και έμμεσα όλη τη σχολική κοινότητα, στον δρόμο της καινοτομίας και της αναχαίτισης της κλιματικής κρίσης. Στο πλαίσιο του προγράμματος, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, κατά προτεραιότητα από ευάλωτες κοινωνικά ή περιβαλλοντικά περιοχές της χώρας, σχηματίζουν ομάδες μαθητών που αναλαμβάνουν να ερευνήσουν το ανθρακικό αποτύπωμα του σχολείου τους και να λειτουργήσουν ως νεαροί «σχεδιαστές» πρακτικών ιδεών- λύσεων για τη μείωσή του. Σε αυτήν την πορεία, οι συμμετέχοντες (εκπαιδευτικοί και μαθητές) υποστηρίζονται από το WWF Ελλάς με το παιδαγωγικό υλικό που έχει ετοιμαστεί για κάθε βαθμίδα και με διά ζώσης εργαστήρια στα σχολεία (Climathons και Climate Labs) που βασίζονται στη μεθοδολογία «Design Thinking», η οποία προωθεί τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη, την ενσυναίσθηση και την επίλυση των προβλημάτων, για τη δημιουργία νέων και πρωτότυπων ιδεών. Μία ομάδα κατάλληλα καταρτισμένων μεντόρων (έμπειρων στελεχών της διά βίου μάθησης) στηρίζει τόσο τους μαθητές, όσο και τους εκπαιδευτικούς στην εφαρμογή της μεθοδολογίας.

 39ο Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου

Οι νικητήριες ιδέες θα εφαρμοστούν στην πράξη από τα βραβευθέντα σχολεία Οι ιδέες που κατατέθηκαν, σε πρώτη φάση από τα Δημοτικά και τα Γυμνάσια, είναι το αποτέλεσμα αυτής ακριβώς της συμμετοχικής και δημιουργικής διαδικασίας που ακολουθήθηκε κατά το τρέχον σχολικό έτος, σηματοδοτώντας την επιτυχημένη ολοκλήρωση του ετήσιου κύκλου των εργαστηρίων Climathons που έλαβαν χώρα στα συγκεκριμένα σχολεία. Ως αποτέλεσμα, στις 30 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση, όπου παρουσιάστηκαν οι υψηλού επιπέδου και τεχνικής αρτιότητας ιδέες των μαθητών, οι οποίες είχαν αποτυπωθεί σε μικρογραφία, ενώ απονεμήθηκαν τα συμβολικά βραβεία στις δύο νικητήριες ιδέες (1.000 ευρώ για τη νικητήρια ιδέα του Δημοτικού σχολείου και 2.000 ευρώ για την ιδέα του Γυμνασίου) που θα βοηθήσουν τους νικητές να εφαρμόσουν την ιδέα σε μεγάλη κλίμακα στο σχολείο τους. Συγκεκριμένα, η περιβαλλοντική ομάδα των μαθητών του 39ου Δημοτικού Σχολείου Περιστερίου απέσπασε το βραβείο από τα Δημοτικά, ενώ την αντίστοιχη διάκριση για τα Γυμνάσια απέσπασε η περιβαλλοντική ομάδα των μαθητών του 3ου Γυμνασίου Αχαρνών.

«Το ελαφροπάτητο» σχολείο

«Το ελαφροπάτητο» σχολείο που σχεδίασε το 39ο Δ.Σ. Περιστερίου περιλαμβάνει μία σειρά λύσεων για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματός του με δημιουργικές, αλλά και ρεαλιστικές παρεμβάσεις στην αυλή, ο χώρος της οποίας διαμορφώνεται κατάλληλα, ώστε να υποδέχεται κάθε φορά μια τάξη (την «υπαίθρια τάξη») για τη διεξαγωγή του μαθήματος σε εξωτερικό χώρο, αλλά και με αξιοποίηση του αέρα, του νερού και του ήλιου για την παραγωγή ενέργειας εντός του σχολείου.

Φυσικές λύσεις για τις χαμηλές θερμοκρασίες

Αντίστοιχα, το 3ο Γυμνάσιο Αχαρνών, στους πρόποδες της Πάρνηθας, αντιμετώπισε το πρόβλημα των χαμηλών θερμοκρασιών μέσα στις τάξεις τον χειμώνα, εξαιτίας του βόρειου προσανατολισμού του σχολείου, αξιοποιώντας «φυσικές» λύσεις, όπως για παράδειγμα φυτεύσεις που δημιουργούν έναν αποτελεσματικό ανεμοφράκτη, και οι οποίες ποτίζονται από μια παλιά γεώτρηση που υπάρχει στην περιοχή. Με άλλα λόγια, η συγκεκριμένη ιδέα εφαρμόζει στην πράξη λύσεις που βασίζονται στη φύση και τις φυσικές διεργασίες («nature-based solutions») για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης. Η Ελένη Σβορώνου, υπεύθυνη περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του WWF Ελλάς, δηλώνει: «Το πρόγραμμα αυτό δεν κάνει τίποτα άλλο από το να ανοίγει τον δρόμο, προκειμένου οι μαθητές από απλοί δέκτες πληροφορίας, να ενισχύσουν την εμπλοκή τους σε μια δημιουργική και πλήρως εκπαιδευτική διαδικασία για την αναζήτηση φυσικών λύσεων που θα μειώσουν το ανθρακικό αποτύπωμα του σχολείου τους. Μέσω αυτής της διαδικασίας, κατανοούν το πρόβλημα και σχεδιάζουν προτάσεις, με όχημα τη συνεργασία, αλλά και το «πρασίνισμα» του σχολείου τους, αποκτώντας εφόδια και εμπειρίες που ελπίζουμε να τους ακολουθούν για μια ζωή. Ανεξάρτητα από τα αποτελέσματα της βράβευσης, όλα τα σχολεία μπορούν να εφαρμόσουν στην πράξη τις ιδέες τους. Κι αυτή, νοιώθουμε πως είναι η μεγαλύτερη επιτυχία του προγράμματος: απελευθέρωσε δυνάμεις που υπήρχαν στο σχολείο, θέληση, υπομονή και επιμονή για δράση βασισμένη σε έρευνα και αλλαγή!» Σε όλα τα σχολεία απονεμήθηκαν ειδικοί έπαινοι, ενώ κατά τη διάρκεια της διαδικτυακής συνάντησης- βράβευσης, έγινε αναφορά στην ιδιαίτερη καινοτομία που έφεραν όλες οι ιδέες, οι οποίες και περιέχονται σε ηλεκτρονικό βιβλιαράκι που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του προγράμματος. Ο αντίστοιχος διαγωνισμός ιδεών για τα Λύκεια θα πραγματοποιηθεί στις 4 Μαΐου 2023.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες αποτελούν βασικό κίνητρο για τη χρήση επαναχρησιμοποιούμενων προϊόντων περιόδου

Δράσεις για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος

Φεστιβάλ Φροντίδας Νερού από το Κορπή

Αρχαιότητες και Σχολείο για το Μέλλον:μια προσέγγιση αειφορίας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Στο Ελληνικό η «Μεγάλη Γιορτή για Άσκηση και Διατροφή» από το Υπουργείο Υγείας και την UNICEF

Η «Μεγάλη Γιορτή για Άσκηση & Διατροφή» συνεχίζει δυναμικά το ταξίδι της στην Περιφέρεια Αττικής, πραγματοποιώντας την τελευταία της στάση πριν το καλοκαίρι, στο Ελληνικό, το Σάββατο 14 Ιουνίου, στο πλαίσιο της Εθνικής Δράσης κατά της Παιδικής Παχυσαρκίας.

Medicaid και απώλεια ασφαλιστικής κάλυψης υγείας

Medicaid:  Το νομοσχέδιο, όπως έχει διαμορφωθεί, θα μειώσει τους φόρους και τις κυβερνητικές δαπάνες - και επίσης θα ανατρέψει τμήματα του δικτύου κοινωνικής ασφάλισης του έθνους.

Η Ισπανία ενισχύει την υποστήριξη του ΠΟΥ και τον ρόλο του παγκοσμίως

Φέτος, η δέσμευση της Ισπανίας στην παγκόσμια υγεία εισήλθε σε ένα νέο κεφάλαιο, καθώς επέστρεψε στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του ΠΟΥ για τη θητεία 2025-2028, σχεδόν δύο δεκαετίες από την τελευταία της ένταξη.

Τι σημαίνει η νέα συνθήκη για την πανδημία για την παγκόσμια υγεία;

Η υιοθέτηση της Συμφωνίας για την Πανδημία του ΠΟΥ από την Παγκόσμια Συνέλευση Υγείας στις 20 Μαΐου 2025 ήταν μια ορόσημο στην παγκόσμια υγεία. Ήταν το αποκορύφωμα δύο σημαντικών συνειδητοποιήσεων από τη διεθνή κοινότητα: ότι η COVID-19 αποκάλυψε κρίσιμα κενά και αδυναμίες στα υπάρχοντα παγκόσμια συστήματα ασφάλειας της υγείας μας· και ο κόσμος πρέπει να τα […]

Υψηλό το κόστος νοσηλείας στην Ευρώπη λόγω συννοσηροτήτων

Ευρώπη: Η ψυχική ασθένεια σχετίζεται με σημαντικά αυξημένο κίνδυνο σωματικής ασθένειας. Αυτές οι λεγόμενες συννοσηρότητες είναι συχνά αποτέλεσμα ενός συνδυασμού βιολογικών, κοινωνικών και παραγόντων που σχετίζονται με τη φροντίδα.

Close Icon