Τεχνολογία

Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθάει τους ανθρώπους να νιώθουν ότι ακούγονται

Η τεχνητή νοημοσύνη βοηθάει τους ανθρώπους να νιώθουν ότι ακούγονται

Αντί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τους ανθρώπους, η έρευνα επισημαίνει διαφορετικά πλεονεκτήματα της τεχνητής νοημοσύνης και των ανθρώπινων αντιδράσεων.

Μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Proceedings of the National Academy of Sciences διαπίστωσε ότι τα μηνύματα που δημιουργούνται από την τεχνητή νοημοσύνη έκαναν τους παραλήπτες να αισθάνονται πιο «ακούγονται» από τα μηνύματα που παράγονται από μη εκπαιδευμένους ανθρώπους και ότι η τεχνητή νοημοσύνη ήταν καλύτερη στον εντοπισμό συναισθημάτων από αυτά τα άτομα.

Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται πιο πανταχού παρούσα στην καθημερινή ζωή, η κατανόηση των δυνατοτήτων και των περιορισμών της στην κάλυψη των ανθρώπινων ψυχολογικών αναγκών γίνεται πιο σημαντική. Με τη μείωση των ενσυναισθητικών συνδέσεων σε έναν κόσμο με γρήγορο ρυθμό, πολλοί βρίσκουν τις ανθρώπινες ανάγκες τους να αισθάνονται ότι ακούγονται και επικυρώνονται όλο και περισσότερο ανεκπλήρωτες.

Η έρευνα που διεξήχθη από τους Yidan Yin, Nan Jia και Cheryl J. Wakslak από το USC Marshall School of Business εξετάζει ένα κομβικό ερώτημα: Μπορεί η τεχνητή νοημοσύνη, η οποία στερείται ανθρώπινης συνείδησης και συναισθηματικής εμπειρίας, να καταφέρει να κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται ότι ακούγονται και κατανοούνται;

«Στο πλαίσιο μιας αυξανόμενης επιδημίας μοναξιάς, ένα μεγάλο μέρος του κινήτρου μας ήταν να δούμε εάν η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί πραγματικά να βοηθήσει τους ανθρώπους να αισθανθούν ότι ακούγονται», δήλωσε ο πρώτος συγγραφέας της εργασίας, Yidan Yin, μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Lloyd Greif Center for Entrepreneurial Studies στο. USC Marshall.

Τα ευρήματα της ομάδας υπογραμμίζουν όχι μόνο τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης να αυξήσει την ανθρώπινη ικανότητα κατανόησης και επικοινωνίας, αλλά εγείρουν σημαντικά εννοιολογικά ερωτήματα σχετικά με το νόημα της ακρόασης και πρακτικά ερωτήματα σχετικά με τον καλύτερο τρόπο αξιοποίησης των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης για την υποστήριξη της μεγαλύτερης ανθρώπινης άνθησης.

Σε ένα πείραμα και στη μετέπειτα μελέτη παρακολούθησης, «προσδιορίσαμε ότι ενώ η τεχνητή νοημοσύνη παρουσιάζει βελτιωμένες δυνατότητες σε σύγκριση με μη εκπαιδευμένους ανθρώπους να παρέχουν συναισθηματική υποστήριξη, η υποτίμηση των απαντήσεων AI αποτελεί βασική πρόκληση για την αποτελεσματική ανάπτυξη των δυνατοτήτων της τεχνητής νοημοσύνης», δήλωσε η Nan Jia , αναπληρωτής καθηγητής στρατηγικής διαχείρισης.

Η ερευνητική ομάδα του USC Marshall διερεύνησε τα συναισθήματα των ανθρώπων να ακούγονται και άλλες σχετικές αντιλήψεις και συναισθήματα αφού έλαβε απάντηση είτε από AI είτε από άνθρωπο. Η έρευνα διέφερε τόσο την πραγματική πηγή του μηνύματος όσο και την φαινομενική πηγή του μηνύματος: Οι συμμετέχοντες έλαβαν μηνύματα που δημιουργήθηκαν στην πραγματικότητα από τεχνητή νοημοσύνη ή από άνθρωπο που ανταποκρίθηκε, με την πληροφορία ότι ήταν είτε τεχνητή νοημοσύνη είτε από άνθρωπο.

«Αυτό που βρήκαμε ήταν ότι τόσο η πραγματική πηγή του μηνύματος όσο και η υποτιθέμενη πηγή του μηνύματος έπαιξαν ρόλο», δήλωσε η Cheryl Wakslak, αναπληρώτρια καθηγήτρια διαχείρισης και οργάνωσης στο USC Marshall. «Οι άνθρωποι ένιωθαν περισσότερο να ακούγονται όταν έλαβαν ένα μήνυμα τεχνητής νοημοσύνης παρά ένα ανθρώπινο μήνυμα, αλλά όταν πίστευαν ότι ένα μήνυμα προερχόταν από την τεχνητή νοημοσύνη, αυτό τους έκανε να αισθάνονται λιγότερο άκουστοι».

Προκατάληψη AI

Ο Γιν σημείωσε ότι η έρευνά τους “βρίσκει βασικά μια προκατάληψη ενάντια στην τεχνητή νοημοσύνη. Είναι χρήσιμο, αλλά δεν τους αρέσει”. Οι αντιλήψεις για την τεχνητή νοημοσύνη είναι βέβαιο ότι θα αλλάξουν, πρόσθεσε ο Wakslak: “Φυσικά αυτά τα αποτελέσματα μπορεί να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου, αλλά ένα από τα ενδιαφέροντα πράγματα που βρήκαμε ήταν ότι τα δύο αποτελέσματα που παρατηρήσαμε ήταν αρκετά παρόμοια σε μέγεθος.

Ενώ υπάρχει θετική επίδραση από ένα μήνυμα AI, υπάρχει παρόμοιος βαθμός μεροληψίας απόκρισης όταν ένα μήνυμα αναγνωρίζεται ότι προέρχεται από τεχνητή νοημοσύνη, με αποτέλεσμα τα δύο εφέ να ακυρώνουν ουσιαστικά το ένα το άλλο.” Τα άτομα ανέφεραν περαιτέρω μια απόκριση “ασυνήθιστη κοιλάδα” – μια αίσθηση ανησυχίας όταν συνειδητοποιούσαν ότι η ενσυναίσθητη απόκριση προήλθε από την τεχνητή νοημοσύνη, υπογραμμίζοντας το περίπλοκο συναισθηματικό τοπίο που πλοηγείται από τις αλληλεπιδράσεις AI-ανθρώπου.

Η ερευνητική έρευνα ρώτησε επίσης τους συμμετέχοντες σχετικά με το γενικό άνοιγμα τους στην τεχνητή νοημοσύνη, το οποίο μετριάστηκε ορισμένες από τις επιπτώσεις, εξήγησε ο Wakslak. “Οι άνθρωποι που αισθάνονται πιο θετικά για την τεχνητή νοημοσύνη δεν επιδεικνύουν την ποινή απόκρισης τόσο πολύ και αυτό είναι ενδιαφέρον γιατί με την πάροδο του χρόνου, θα αποκτήσουν οι άνθρωποι πιο θετική στάση απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη;” εκείνη πόζαρε. «Αυτό μένει να το δούμε… αλλά θα είναι ενδιαφέρον να δούμε πώς θα γίνει αυτό καθώς αυξάνεται η εξοικείωση και η εμπειρία των ανθρώπων με την τεχνητή νοημοσύνη».

Το AI προσφέρει καλύτερη συναισθηματική υποστήριξη

Η μελέτη ανέδειξε σημαντικές αποχρώσεις. Οι απαντήσεις που δημιουργήθηκαν από την τεχνητή νοημοσύνη συσχετίστηκαν με αυξημένη ελπίδα και μειωμένη αγωνία, υποδεικνύοντας μια θετική συναισθηματική επίδραση στους αποδέκτες. Η τεχνητή νοημοσύνη επέδειξε επίσης μια πιο πειθαρχημένη προσέγγιση από τους ανθρώπους στην προσφορά συναισθηματικής υποστήριξης και απέφυγε να κάνει συντριπτικές πρακτικές προτάσεις.

Ο Γιν εξήγησε, “Ειρωνικά, η τεχνητή νοημοσύνη ήταν καλύτερη στο να χρησιμοποιεί στρατηγικές συναισθηματικής υποστήριξης που έχουν αποδειχθεί σε προηγούμενη έρευνα ότι είναι ενσυναίσθητες και επικυρωτικές. Οι άνθρωποι μπορεί ενδεχομένως να μάθουν από την τεχνητή νοημοσύνη επειδή πολλές φορές όταν οι σημαντικοί μας άλλοι παραπονιούνται για κάτι, θέλουμε να παρέχουμε αυτήν την επικύρωση, αλλά δεν γνωρίζουμε πώς να το κάνουμε αποτελεσματικά.”

Αντί η τεχνητή νοημοσύνη να αντικαταστήσει τους ανθρώπους, η έρευνα επισημαίνει διαφορετικά πλεονεκτήματα της τεχνητής νοημοσύνης και των ανθρώπινων αντιδράσεων. Η προηγμένη τεχνολογία θα μπορούσε να γίνει ένα πολύτιμο εργαλείο, δίνοντας τη δυνατότητα στους ανθρώπους να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να τους βοηθήσουν να κατανοήσουν καλύτερα ο ένας τον άλλον και να μάθουν πώς να ανταποκρίνονται με τρόπους που παρέχουν συναισθηματική υποστήριξη και επιδεικνύουν κατανόηση και επικύρωση.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Το AI κάνει την απεικόνιση του αμφιβληστροειδούς 100 φορές πιο γρήγορη

ChatGPT - Αρωγός στη μείωση της διστακτικότητας εμβολιασμού και στην παροχή συστάσεων για τα ΣΜΝ

Προσθετικά μέλη: Ελπίδα για βελτιωμένη κινητικότητα

Οδοντικά εμφυτεύματα: Oλοκληρωμένος οδηγός για την αποκατάσταση του χαμόγελου σας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Femtech: Η τεχνολογία υγείας στη γυναικεία υγεία

Femtech: Καθώς ο τομέας της τεχνολογίας υγείας συνεχίζει να εξελίσσεται, υπόσχεται περαιτέρω μετασχηματισμό της φροντίδας υγείας των γυναικών, καθιστώντας την πιο εξατομικευμένη, προσβάσιμη και αποτελεσματική.

Ο προσυμπτωματικός έλεγχος μαστογραφίας με ΑΙ βοηθά τους γιατρούς

Μαστογραφία AI: Οι αλγόριθμοι AI αναλύουν εικόνες μαστογραφίας με εξαιρετική ακρίβεια και ταχύτητα, εντοπίζοντας ανεπαίσθητες ανωμαλίες που μπορεί να υποδηλώνουν την παρουσία καρκίνου του μαστού.

Πώς η τεχνολογία μεταμορφώνει την υγειονομική περίθαλψη των αστραγάλων

Το μέλλον της υγειονομικής περίθαλψης του αστραγάλου φαίνεται πολλά υποσχόμενο, με στόχο ταχύτερες, πιο αποτελεσματικές λύσεις αποκατάστασης και βελτιωμένα μακροπρόθεσμα αποτελέσματα για τους ασθενείς.

Ο αντίκτυπος της τεχνολογίας υγείας στην αισθητική χειρουργική

Με τις συνεχείς καινοτομίες, το μέλλον της αισθητικής χειρουργικής φαίνεται πολλά υποσχόμενο, με ακόμη πιο εξατομικευμένες, αποτελεσματικές και λιγότερο επεμβατικές θεραπείες στον ορίζοντα.

Τι είναι τα καπέλα ημικρανίας και πώς χρησιμοποιούνται;

Kαπέλα ημικρανίας: Τα τεχνικά καπέλα ημικρανίας, γνωστά και ως καπέλα ανακούφισης από ημικρανία ή καπέλα για τον πονοκέφαλο, είναι καινοτόμες συσκευές που έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν ανακούφιση από πονοκεφάλους ημικρανίας και άλλους τύπους κεφαλαλγίας.