Fitness

Πως θα αντιμετωπίσετε τις κακώσεις του καρπού

Πως θα αντιμετωπίσετε τις κακώσεις του καρπού

Οι κακώσεις του καρπού είναι πολύ συχνές στους τενίστες και είναι αποτέλεσμα είτε κάποιου οξέως τραυματισμού είτε κάποιου συνδρόμου χρόνιας καταπόνησης λόγω των επαναλαμβανόμενων κινήσεων. Συνήθως αφορούν το δυνατό χέρι και μπορεί να εντοπίζονται στους τένοντες, στους συνδέσμους, στα οστά ή στα νεύρα. Οι τραυματισμοί των τενόντων αποτελούν όμως τη συχνότερη αιτία πόνου στους τενίστες.

Ο πόνος εντοπίζεται είτε στην εξωτερική-κερκιδική επιφάνεια του καρπού, είτε συχνότερα στην εσωτερική-ωλένια πλευρά. Μπορεί επίσης να παρουσιάζεται ή να αντανακλάται και στην παλάμη και να εμφανίζεται με ένα εύρος συμπτωμάτων από τον κλασικό έντονο συνεχόμενο πόνο μέχρι την εμφάνιση χαρακτηριστικών ήχων κατά την διάρκεια του χτυπήματος με τη ρακέτα.

Στην εσωτερική-ωλένια πλευρά, συνήθως το πρόβλημα αφορά τον τένοντα του ωλένιου εκτείνοντα τον καρπό, ο οποίος βρίσκεται ακριβώς στην εσωτερική γωνία του καρπού. Ο τραυματισμός του τένοντα μπορεί να οφείλεται είτε σε τενοντίτιδα, μια χρόνια φλεγμονή λόγω υπέρχρησης, είτε σε υπεξάρθρημα του τένοντα. Η τενοντίτιδα του ωλένιου εκτείνοντα τον καρπό συνήθως εμφανίζεται στο πιο αδύναμο χέρι παικτών που χρησιμοποιούν και τα δύο χέρια για το backhand. Η θεραπεία της τενοντίτιδας περιλαμβάνει ξεκούραση, παγοθεραπεία, ακινητοποίηση, χορήγηση αντιφλεγμονωδών φαρμάκων και σε ανθεκτικές περιπτώσεις ενέσεις κορτιζόνης ή βιολογικών παραγόντων PRP.

Το υπεξάρθρημα του τένοντα συμβαίνει όταν υποστεί ρήξη η λεπτή‘θήκη’ μέσα στην οποία προστατεύεται ο τένοντας. Τότε ο τένοντας δεν παραμένει σταθερός κατά την κίνηση του καρπού και μετακινείται προκαλώντας μάλιστα και χαρακτηριστικό ήχο.

Η θεραπεία αρχικά περιλαμβάνει την ακινητοποίηση του καρπού με έναν νάρθηκα. Σε περίπτωση που το πρόβλημα επιμένει, ενδείκνυται η χειρουργική επέμβαση για την αποκατάσταση της ρήξης.

Το σύνδρομο DeQuervain’s, ή αλλιώς τενοντοελυτρίτιδα του καρπού είναι η πιο συχνή τενοντίτιδα που  παρουσιάζεται στους τενίστες. Είναι το αποτέλεσμα της επαναλαμβανόμενης τριβής δύο τενόντων στη βάση του αντίχειρα, με αποτέλεσμα τη φλεγμονή και τη διόγκωση του τούνελ από το οποίο διέρχονται. Η τενοντίτιδα αυτή προκαλεί έντονο πόνο κατά τις κινήσεις του καρπού και του αντίχειρα.

Η θεραπεία αρχικά περιλαμβάνει τροποποίηση της φόρτισης, ακινητοποίηση του καρπού για να περιοριστεί η κίνηση των τενόντων, χορήγηση αντιφλεγμονωδών φαρμάκων και έγχυση κορτιζόνης στην επώδυνη περιοχή. Σε περίπτωση επιμονής των συμπτωμάτων συστήνεται ανεπιφύλακτα η χειρουργική αποκατάσταση του προβλήματος.

Γενικά οι τραυματισμοί του καρπού στους τενίστες είναι απόρροια της χρόνιας καταπόνησης σε συνδυασμό με μη κατάλληλη τεχνική και κακό εξοπλισμό. Η υπερβολική κίνηση του καρπού κατά το χτύπημα οδηγεί με μεγάλη πιθανότητα σε τραυματισμό.

Η πρόληψη των τραυματισμών είναι η βασικότερη παράμετρος και θα πρέπει να ξεκινάει με το σωστό μέγεθος λαβής και την βελτιστοποίηση του τρόπου χτυπήματος. Η άμεση εκτίμηση από έναν εξειδικευμένο ορθοπεδικό αποτελεί σημαντικό κομμάτι στη θεραπεία του πόνου του καρπού στους τενίστες.

Η ιατρική και η ορθοπεδική είναι μια διαρκώς μεταβαλλόμενη και εξελισσόμενη επιστήμη. Οι πληροφορίες που περιέχονται στο δικτυακό τόπο έχουν αποκλειστικό σκοπό την ενημέρωση και την εκπαίδευση και δεν υποκαθιστούν επ΄ ουδενί την επιστημονική ιατρική συμβουλή όπως αυτή διαμορφώνεται, από το ιστορικό του ασθενούς, την λεπτομερή κλινική εξέταση και τον κατάλληλο απεικονιστικό έλεγχο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Πονούν τα γόνατά σου όταν βγαίνεις για τρέξιμο; Δε θα πιστέψεις τι πρέπει να κάνεις

Τα ψυχικά οφέλη του αθλητισμού ως αντίδοτο στην καραντίνα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τι να κάνετε αν υποστείτε τραυματισμό στα σπορ

Οι αθλητικοί τραυματισμοί ‘’ καραδοκούν ‘’ κατά την διάρκεια άσκησης ή κάποιου αθλήματος ή σπορ , για αυτό πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και εάν δεν γνωρίζουμε τις ασκήσεις ή το άθλημα να επιλέγουμε κάποιον έμπειρο προπονητή.

Η άθληση και τα πολλαπλά οφέλη στον οργανισμό

Η άθληση και η σωματική άσκηση γενικότερα ωφελεί τον οργανισμό με πολλούς τρόπους αφού δυναμώνει την καρδιά, μειώνει την χοληστερίνη, μειώνει την αρτηριακή πίεση, βελτιώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, μειώνει το σωματικό βάρος, δυναμώνει τους μυς, τα οστά και τις αρθρώσεις, βελτιώνει την αντοχή, μειώνει το άγχος και βελτιώνει την ποιότητα του ύπνου.

Personal Trainer και ο ρόλος του

Personal Trainer: Ο προπονητής που σε παρακινεί για ποιότητα ζωής. Το να είσαι υγιής και σε σχήμα απαιτεί μεγάλη προσπάθεια. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω του συνδυασμού μιας ισορροπημένης διατροφής και τακτικής άσκησης. Οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν τους προσωπικούς εκπαιδευτές. Είναι ειδικοί που έχουν γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητα να βοηθήσουν ένα άτομο να πετύχει τους στόχους του ως προς την ικανότητα μέσω ενός ασφαλούς και αποτελεσματικού προγράμματος άσκησης.

Ασκήσεις στην παραλία

Θάλασσα και άσκηση: Μετέτρεψε την παραλία σε γυμναστήριο. Δεν χρειάζεστε καμία συμμετοχή σε γυμναστήριο, για να είστε σε φανταστική κατάσταση. Επειδή έχεις ήδη δωρεάν γυμναστήριο, και είναι στη διάθεσή σου. Το μόνο που χρειάζεσαι για να προσαρμοστείς αυτό το καλοκαίρι είναι η εξυπνάδα σου και η φύση. Ο εξωτερικός χώρος μπορεί να προσφέρει μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών εργαλείων, αν είστε πρόθυμοι να είστε δημιουργικοί.

Απόκτησε δυνατά και γυμνασμένα χέρια με αυτό το 20’

Γυμναστική: Η αλήθεια είναι πως αν υπάρχει κάτι που η σημερινή μέρα δεν ευνοεί με τίποτα να κάνεις σε εξωτερικό χώρο αυτό είναι το να γυμναστείς. Οι έντονες χιονοπτώσεις στο κέντρο της Αθήνας δυσκόλεψαν πολύ τη σημερινή μέρα, όμως το γεγονός πως βρισκόμαστε σε lockdown μας βοήθησε ιδιαίτερα.

Τα οφέλη της αθλητικής ψυχολογίας για τους αθλητές

Mental Game: Τα οφέλη της αθλητικής ψυχολογίας. Το Mental Game είναι το τμήμα της αθλητικής ψυχολογίας που επικεντρώνεται ειδικά στο να βοηθήσει τους αθλητές να ξεφύγουν από τους ψυχικούς φραγμούς που τους εμποδίζουν να αποδώσουν έως τις μέγιστες δυνατότητές τους.

Οφέλη της αερόβιας άσκησης

Ακούστε το σώμα σας: Πρέπει να ακούτε το σώμα σας για να αποφύγετε τον τραυματισμό. Αυτό σημαίνει ότι πιέζεστε, όσο το σώμα σας μπορεί να το αντέξει και ξεκουράζεστε όταν νιώσετε την κόπωση.