Fitness

Νέοι συγκέντρωση άσκηση: Οι θετικές επιπτώσεις στους νέους

Νέοι συγκέντρωση άσκηση: Οι θετικές επιπτώσεις στους νέους

Η σωματική δραστηριότητα και τα υψηλότερα επίπεδα φυσικής κατάστασης έχουν αποδειχθεί ότι ωφελούν πολλά μέρη της λειτουργίας του εγκεφάλου σε άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω.

Νέοι συγκέντρωση άσκηση: Οι περισσότερες έρευνες σχετικά με τις επιπτώσεις της άσκησης στη συγκέντρωση έχουν μελετήσει τους νέους στα σχολεία. Αυτό, λόγω της σαφούς επίδρασης που έχει η συγκέντρωση στα ακαδημαϊκά επιτεύγματα και στις εξετάσεις.

Η έρευνα δείχνει ότι η σωματική δραστηριότητα (όπως το περπάτημα ή το τρέξιμο κατά τη διάρκεια του διαλείμματος) έχουν θετική επίδραση στη συγκέντρωση στους νέους. Αυτό το φαινόμενο έχει εμφανιστεί μετά από διάφορες μορφές σωματικής δραστηριότητας, όπως περπάτημα, τρέξιμο και ομαδικά παιχνίδια (όπως ποδόσφαιρο και μπάσκετ). Αλλά το φαινόμενο τείνει να διαρκεί μόνο για περίπου μία ώρα, οπότε οι ευκαιρίες για ενεργητικότητα κατά τη διάρκεια της σχολικής ημέρας είναι σημαντικές.

Μια άλλη πραγματικά ενδιαφέρουσα ανακάλυψη είναι ότι οι νέοι με υψηλότερα επίπεδα φυσικής κατάστασης έχουν ανώτερη συγκέντρωση. Για παράδειγμα, οι νέοι που έχουν υψηλότερη καρδιοαναπνευστική ικανότητα έχουν καλύτερη συγκέντρωση από εκείνους που είναι λιγότερο ικανοί καρδιοναπνευστικά. Με βάση τα τρέχοντα στοιχεία, η τακτική σωματική δραστηριότητα φαίνεται να είναι πολύ σημαντική για τη βελτίωση της συγκέντρωσης στα παιδιά. Αν και υπάρχουν λιγότερες ενδείξεις στους ενήλικες, η έρευνα δείχνει ότι 20 λεπτά περπάτημα ή τζόκινγκ, αυξάνουν τη συγκέντρωση για έως και μία ώρα μετά.

Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι τα διαλείμματα σωματικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της εργάσιμης ημέρας βελτιώνουν την αυτοαναφερόμενη συγκέντρωση και διάθεση -κάτι που βελτιώνει την παραγωγικότητα. Η σωματική δραστηριότητα και τα υψηλότερα επίπεδα φυσικής κατάστασης έχουν αποδειχθεί ότι ωφελούν πολλά μέρη της λειτουργίας του εγκεφάλου σε άτομα ηλικίας 65 ετών και άνω.

Ωστόσο, έχουμε λιγότερες πληροφορίες σχετικά με τους μηχανισμούς που εξηγούν γιατί η σωματική δραστηριότητα βελτιώνει τη συγκέντρωσή μας. Μπορεί να οφείλεται σε ορισμένους ψυχολογικούς μηχανισμούς. Έχουν επίσης προταθεί η αυξημένη ροή αίματος στον εγκέφαλο και ορισμένες αλλαγές σε περιοχές του εγκεφάλου που ενεργοποιούνται με την άσκηση.

Αλλά ποιοι τύποι άσκησης είναι οι καλύτεροι; Η απάντηση είναι ότι εξαρτάται από πολλά πράγματα. Ορισμένα στοιχεία δείχνουν ότι οποιαδήποτε άσκηση που απαιτεί λήψη αποφάσεων (όπως ομαδικά παιχνίδια, π.χ. ποδόσφαιρο και μπάσκετ) μπορεί να είναι ιδιαίτερα ευεργετική για τη συγκέντρωση, λόγω του γεγονότος ότι ο εγκέφαλος ασχολείται περισσότερο κατά τη διάρκεια αυτών των τύπων άσκησης.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Γιατί οι αθλητές έχουν χαμηλότερο καρδιακό παλμό;

Fitness trackers: Βελτιώνουν σημαντικά την υγεία και τη φυσική κατάσταση

Πώς να "σπάσουμε" τη ρουτίνα της καθημερινότητας μας εν μέσω lockdown

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τα Οφέλη του Αθλητισμού στην Παιδική Ηλικία

Αθλητισμός Παιδιά: Η συμμετοχή σε μια αθλητική ομάδα κι εν γένει ο αθλητισμός, βοηθά το παιδί σας να παραμείνει ενεργό, να εξασκείται και να μαθαίνει, να βελτιώνει τις κοινωνικές δεξιότητες και τη συγκέντρωσή του και να αναπτύσσει ένα χόμπι που μπορεί να απολαμβάνει για μια ζωή.

Ο ρόλος των επιπέδων γλυκόζης στην σκελετική αποκατάσταση

Ερευνητές από το Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Τόκιο έδειξαν ότι τα δορυφορικά κύτταρα των σκελετικών μυών, που είναι βασικοί παράγοντες στην επιδιόρθωση των μυών, πολλαπλασιάζονται καλύτερα σε περιβάλλον χαμηλής γλυκόζης.

Το ποδήλατο είναι το καλύτερο μεταφορικό μέσο για το σώμα σου

Ποδήλατο: Μετά τη δεκαετία του ’60 σιγά σιγά έγινε μια στροφή των ανθρώπων σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής που είχε να κάνει με τη σωματική άσκηση αλλά και το σωστό τρόπο διατροφής. Μέσα σε αυτό τον τρόπο, το ποδήλατο έπαιξε αλλά και εξακολουθεί να παίζει ολοένα και πιο πολύ σημαντικό, ενδεχομένως και πρωτεύοντα ρόλο.

Πώς θα αντισταθμίσετε την αδράνεια της καραντίνας

Μόλις 5' σωματικής κίνησης ανά μία ώρα αρκούν για να αντισταθμίσουν τις συνέπειες της αδράνειας που επιφέρουν οι περιορισμοί της καραντίνας, υποστηρίζουν οι επιστήμονες σε νέα τους μελέτη