Fitness

Γυμναστική αντικαταθλιπτικό: Βάλσαμο για χρόνιες παθήσεις η πεζοπορία

Γυμναστική αντικαταθλιπτικό: Βάλσαμο για χρόνιες παθήσεις η πεζοπορία

Κέρδισε έδαφος μέσα στην πανδημία ενώ μας έφερε πιο κοντά στη φύση ξεχνώντας για λίγο τη βουή της πόλης. Η πεζοπορία δεν είναι μόνο μια απλή γυμναστική αλλά και ένα φυσικό αντικαταθλιπτικό

Γυμναστική αντικαταθλιπτικό: H πανδημία ήταν μια αφορμή να ξαναγνωριστούμε με τη μητέρα φύση, επαναφέροντας στο προσκήνιο μια δραστηριότητα που γυμνάζει σώμα και πνεύμα: την πεζοπορία. Πόση διαφορά έχει όμως σε σύγκριση με το απλό περπάτημα στη γειτονιά μας; Η πεζοπορία σίγουρα είναι πιο απαιτητική, μιας και γίνεται στη φύση όπου το έδαφος δεν είναι επίπεδο, ενώ συνήθως υπάρχει κάποια αλλαγή στο υψόμετρο. Η Lindsay Bottoms, Λέκτορας της Φυσιολογίας της Άσκησης στο Πανεπιστήμιο του Hertfordshire και με άρθρο της στο The Conversation παρουσιάζει τα οφέλη της. Για την καλύτερη εμπειρία, χρειάζεστε ειδικό εξοπλισμό, όπως ειδικά παπούτσια, τα οποία είναι αρκετά πιο βαριά από τα καθημερινά μας παπούτσια, που διευκολύνουν  όμως το περπάτημα σε ανώμαλο έδαφος. Αυτές και μόνο οι αλλαγές στη μορφολογία του εδάφους αλλά και στην υπόδηση είναι μια παραπάνω πρόκληση για το σώμα σας, το οποίο καίει περισσότερες θερμίδες σε σύγκριση με το απλό περπάτημα σε ομαλό πεδίο. Αν θέλουμε να μιλήσουμε με αριθμούς, στο γρήγορο περπάτημα με ταχύτητα περίπου 5 χλμ την ώρα χρησιμοποιείτε έως και τέσσερις φορές περισσότερη ενέργεια, ενώ στην πεζοπορία χρησιμοποιείτε περισσότερες από πέντε φορές την ενέργεια.

Βάλσαμο για χρόνια παθήσεις

Εκτός από την καύση του λίπους, η πεζοπορία προσφέρει ακόμα σημαντικά οφέλη σε προϋπάρχουσες ασθένειες. Διάφορες έρευνες έχουν αποδείξει ότι η πεζοπορία βελτιώνει την υγεία της καρδιάς σε προ-διαβητικούς ενήλικες, μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2. Όσον αφορά τους παχύσαρκους, ενδυναμώνει τους μύες, βελτιώνει την ισορροπία και την ευλυγισία. Ακόμα όμως και όσοι δεν έχουν τόσο καλή ισορροπία ή προβλήματα στις αρθρώσεις μπορούν να επωφεληθούν από την πεζοπορία καθώς τους υποβοηθούν τα μπαστούνια (μπατόν) πεζοπορίας.

Ένα δημοφιλές είδος πεζοπορίας που χρησιμοποιεί τα μπατόν πεζοπορίας είναι το Nordic walking. Πρόκειται για μια δραστηριότητα που ενισχύει το πάνω μέρος του σώματος και αυξάνει την ένταση του περπατήματος. Έρευνες αποδεικνύουν ότι αυτή η μορφή πεζοπορίας παρέχει σημαντικά οφέλη στην καρδιαγγειακή υγεία, την απώλεια βάρους, τη μυϊκή ενδυνάμωση αλλά και στους ασθενείς με Πάρκινσον.

Καλά όλα αυτά, το ξέρατε όμως ότι η πεζοπορία θεωρείται «πράσινη άσκηση»; Αυτό σημαίνει πως επωφελούμαστε διπλά, τόσο από την ποιότητα της άσκησης αλλά και από την επαφή μας με τη φύση. Μελέτες αναδεικνύουν ότι αυτή η κατηγορία των ασκήσεων έχουν τη δυνατότητα να ρίξουν την αρτηριακή μας πίεση, ενώ βελτιώνουν τη διάθεσή μας και την ψυχική μας υγεία, μειώνοντας τα συμπτώματα κατάθλιψης σε μεγαλύτερο βαθμό σε σύγκριση με τη γυμναστική σε εσωτερικούς χώρους. Το γεγονός αυτό είναι και ένας από τους λόγους που ορισμένες έρευνες συστήνουν στους επαγγελματίες ψυχικής υγείας να εντάξουν την πεζοπορία στην καθημερινότητα των ασθενών με ψυχικές διαταραχές. Στην Αγγλία υπάρχει μια πρωτοβουλία που δοκιμάζεται από το Εθνικό Σύστημα Υγείας με στόχο την αξιολόγηση της συνταγογράφησης των «πράσινων» δραστηριοτήτων, όπως η πεζοπορία και η κηπουρική, στην ψυχική και σωματική ευεξία.

Βάλτε παπούτσια και φύγαμε!

Ακόμα και αν δεν έχετε δοκιμάσει ποτέ ξανά την πεζοπορία σε ανώμαλο έδαφος, δεν είναι καθόλου δύσκολο να ξεκινήσετε. Σίγουρα υπάρχει σε κοντινή απόσταση κάποιο μονοπάτι, που με τη βοήθεια της τεχνολογίας, μπορείτε να το διαβείτε με ασφάλεια και χωρίς να χαθείτε, συμβουλευόμενοι το GPS ή διάφορες εφαρμογές σχετικά με την πεζοπορία. Στο διαδίκτυο θα βρείτε επίσης πληροφορίες για αρκετούς συλλόγους, όπως Πεζοπορικός Όμιλος Αθηνών και ο Αθηναϊκός Ορειβατικός Σύλλογος. Εάν πάλι το καλοκαίρι σας βρει σε κάποιο νησί, όπως για παράδειγμα στη Σίφνο, την Τήνο ή τη Νάξο, ή ακόμα και στην ηπειρωτική χώρα όπως στην Πελοπόννησο και το Πήλιο, μπορείτε να διαβείτε τις πεζοπορικές διαδρομές της εκάστοτε περιοχής, ανακαλύπτοντας παράλληλα το μέρος και θαυμάζοντας το φυσικό τοπίο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πέντε σημάδια ότι η προπόνησή σας είναι αποτελεσματική

Πώς να βάλετε το περπάτημα στη ζωή σας

Η άθληση βοηθά στην διαχείριση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης

Ποια άσκηση θα βελτιώσει την καρδιαγγειακή σας υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ο ιδανικός τρόπος προθέρμανσης για να μην τραυματίζονται οι μυς

Η προθέρμανση (warm up) είναι μια ευρέως αποδεκτή πρακτική η οποία προηγείται οποιασδήποτε μορφής άσκησης - γυμναστικής και θεωρείται απαραίτητη για την επίτευξη βέλτιστης απόδοσης και μείωσης του κίνδυνου τραυματισμού.

Ποιά τα οφέλη στην υγεια της γρήγορης δίαιτας του μοναχού

Οι γιατροί συμβουλεύουν τους ανθρώπους να στοχεύουν σε ένα μέτριο βάρος, επειδή η παχυσαρκία αποτελεί παράγοντα κινδύνου για μεταβολικές ασθένειες, όπως ο διαβήτης και οι καρδιαγγειακές παθήσεις, οι οποίες είναι καταστάσεις της καρδιάς και των αιμοφόρων αγγείων

Πώς η γυμναστική θα αποδώσει περισσότερους καρπούς

Αν είστε από εκείνους που ξεκινούν γυμναστήριο και σε λιγότερο από ένα μήνα έχουν εγκαταλείψει την προσπάθεια επειδή βλέπουν ότι δε μπορούν να πετύχουν τους στόχους της προπόνησης, μην απογοητεύεστε - Υπάρχει τρόπος να τα καταφέρετε και, μάλιστα, εξαρτάται απόλυτα από εσάς!

Ο ρόλος των επιπέδων γλυκόζης στην σκελετική αποκατάσταση

Ερευνητές από το Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Τόκιο έδειξαν ότι τα δορυφορικά κύτταρα των σκελετικών μυών, που είναι βασικοί παράγοντες στην επιδιόρθωση των μυών, πολλαπλασιάζονται καλύτερα σε περιβάλλον χαμηλής γλυκόζης.

Βάλτε στην προπόνησή σας μια μπάλα γυμναστικής για επιπλέον challenge και οφέλη

Αθλητισμός: Οι μπάλες γυμναστικής είναι συνήθως μεγάλες μπάλες βινυλίου που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δυναμώσετε και να τεντώσετε το σώμα σας, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και την ισορροπία του πυρήνα.

Οι αθλητές διατρέχουν κίνδυνο για ακανόνιστο καρδιακό ρυθμό

Ερευνητές του Ηνωμένου Βασιλείου με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο Canterbury Christ Church στο Canterbury ξεκίνησαν να επανεξετάσουν τις υπάρχουσες μελέτες σχετικά με το θέμα και να διερευνήσουν τον αντίκτυπο του είδος του αθλητισμού στον κίνδυνο κολπικής μαρμαρυγής για να καταλήξουν σε μια πιο αποφασιστική εικόνα.