Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αυτοφροντίδα

Social media: Χρειάζεστε ένα διάλειμμα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Social media: Χρειάζεστε ένα διάλειμμα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης;

Social media: Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την ψυχική υγεία. Πώς θα καταλάβετε πότε χρειάζεστε ένα διάλειμμα;

Ανοίγετε το Instagram, κάνετε κύλιση, βγαίνετε, επαναλαμβάνετε τη διαδικασία. Ανοίγετε το Facebook, κάνετε κύλιση, βγαίνετε, επαναλαμβάνετε τη διαδικασία. Ανοίγετε το Twitter, κάνετε κύλιση, βγαίνετε, επαναλαμβάνετε τη διαδικασία Ανοίγετε το TikTok… Για πολλούς από εμάς, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει γίνει αντανακλαστική – κάτι που προσπαθούμε όταν ξυπνάμε, πριν πάμε για ύπνο ή όποτε βαριόμαστε. Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την ψυχική υγεία, γι’ αυτό οι ειδικοί υποστηρίζουν μια ισορροπημένη σχέση με τις συσκευές.

“Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να είναι εξαιρετικά για τη σύνδεση με τους φίλους, την οικογένεια και την κοινότητά σας. Ωστόσο, μπορούν επίσης να αφήσουν τους χρήστες… ευάλωτους σε κρίσεις και αρνητικά σχόλια από το κοινό”, λέει η Melissa Dowd, αδειοδοτημένη θεραπεύτρια γάμου και οικογένειας και επικεφαλής θεραπείας στο εικονική πλατφόρμα υγείας PlushCare. Αλλά πώς θα καταλάβετε πότε χρειάζεστε ένα διάλειμμα στα social media; Οι ειδικοί λένε να αναζητήσετε αυτά τα σημάδια:

  • Σας κάνουν να νιώθετε άσχημα: Ακριβώς όπως οι διαπροσωπικές αλληλεπιδράσεις, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να επηρεάσουν τη συναισθηματική μας υγεία, τόσο θετικά όσο και αρνητικά. «Όταν αισθανόμαστε βομβαρδισμένοι με αναρτήσεις, σχόλια ή συνομιλίες που δεν συνάδουν με τα ήθη ή τις αξίες μας, αυτό μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη συναισθηματική μας ευημερία», λέει η Ντάουντ. Αν διαπιστώσετε ότι η μετάβαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σας κάνει να αισθάνεστε πεσμένοι ή χειρότερα από ό,τι νιώθετε συνήθως, αυτό είναι σίγουρα ένα σημάδι για ένα διάλειμμα.
  • Γίνονται ένα παιχνίδι σύγκρισης: Αν παρατηρήσετε ότι συγκρίνετε πολύ τον εαυτό σας με άλλους που βλέπετε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αυτό είναι άλλο ένα σημάδι για ένα διάλειμμα. Σε έναν κόσμο φίλτρων και Photoshop, η πίεση για να φαίνεσαι τέλεια και να ταιριάζει σε ένα στενό πρότυπο ομορφιάς είναι μεγαλύτερη από ποτέ. Αν και μπορεί να είναι διασκεδαστικό και εμπνευσμένο να ακολουθείς τα ταξίδια των άλλων, μπορεί επίσης να οδηγήσει σε σκληρές συγκρίσεις και συναισθήματα ντροπής ή ανεπάρκειας.
  • Καταναλώνουν όλο τον ελεύθερο χρόνο σας: «Αν διαπιστώσετε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σας αποσπούν από το να περνάτε χρόνο με αγαπημένα σας πρόσωπα στην πραγματική ζωή ή αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο δίνετε προτεραιότητα στα καθημερινά σας σχέδια, ίσως είναι καιρός να κάνετε ένα βήμα», προτείνει η Ντάουντ.

Πώς μπορείτε να έχετε μια πιο υγιή σχέση με τα social media;

Περιορίστε την κύλισή σας: “Είναι σημαντικό να περιορίσετε τον χρόνο σας διαβάζοντας τις ειδήσεις και περιηγείστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτές οι δραστηριότητες μπορεί να γίνουν όχι μόνο χρονοβόρες, αλλά μπορεί να εξαντλήσουν τη συναισθηματική σας ενέργεια”, λέει η Dowd. Συνιστά να περιορίσετε την κατανάλωση σε 30 λεπτά το πρωί και το βράδυ και να δώσετε προτεραιότητα στην αυτοφροντίδα κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης ημέρας σας. «Δοκιμάστε να απενεργοποιήσετε τις ειδοποιήσεις σας στις προσωπικές σας συσκευές», προτείνει. “Μπορείτε να ελέγξετε τι και πότε σας έρχονται οι πληροφορίες.”

Εάν ο περιορισμός δεν είναι αρκετός, δοκιμάστε να κάνετε ένα διάλειμμα εντελώς. Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε ότι μόλις τρεις ημέρες άδειας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης οδήγησαν σε σημαντικές βελτιώσεις στην εικόνα του σώματος για τα έφηβα κορίτσια, ανέφερε το CBS News Colorado. Επιλέξτε ποιον ακολουθείτε με σύνεση: “Μην φοβάστε να θέσετε εικονικά όρια”, προσθέτει ο Dowd. «Αν το άτομο ή ο οργανισμός δεν είναι κάποιος ή κάτι που θα επιλέγατε να περάσετε χρόνο ή να συναναστραφείτε προσωπικά, τότε πιθανότατα δεν είναι η πιο υγιεινή επιλογή «ακολουθήστε».

Αντίθετα, επιλέξτε να ακολουθήσετε λογαριασμούς που προσθέτουν θετικά στη ζωή σας. «Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι υποστηρίζετε τον λογαριασμό ενός οργανισμού για τον οποίο αισθάνεστε παθιασμένοι ή ακολουθείτε ένα προφίλ που σας προσφέρει υγιείς νέες προοπτικές, αναζωογονητικά και ελπιδοφόρα μηνύματα, μια αίσθηση κοινότητας ή κάποιο τόσο απαραίτητο χιούμορ κατά τη διάρκεια της ημέρας», λέει. Θυμηθείτε, δεν είναι όλα αληθινά: Εκτός από τα φίλτρα και την παραπληροφόρηση, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τείνουν να είναι ένας «κύλινδρος επισήμανσης», επιδεικνύοντας μόνο τις θετικές στιγμές ή, όπως περιγράφει η Dowd, «τις πιο ευνοϊκές πτυχές της ζωής τους».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Social media: Ο περιορισμός τους βελτιώνει την εικόνα σώματος για εφήβους & νέους

Οι έφηβοι μαθαίνουν περισσότερα για το σεξ από το TikTok παρά από το σχολείο

Επιρροή των social media ως προς τις πληροφορίες υγείας

Τρόποι για να έχετε μια πιο υγιή σχέση με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η τέχνη της ενδυνάμωσης και της ευεξίας της γιόγκα

Γιόγκα Οφέλη: Η γιόγκα αναγνωρίζεται ευρέως όχι μόνο ως σωματική πρακτική αλλά και ως ολιστική προσέγγιση της αυτοφροντίδας που περιλαμβάνει την ψυχική, συναισθηματική και πνευματική ευεξία.

Η επίδραση της φωτοθεραπείας με κόκκινο φως για την ανακούφιση του πόνου

Φωτοθεραπεία: Η θεραπεία με κόκκινο φως, επίσης γνωστή ως θεραπεία με λέιζερ χαμηλού επιπέδου (LLLT) ή θεραπεία φωτοβιοτροποποίησης, είναι μια μη επεμβατική μέθοδος θεραπείας που χρησιμοποιεί κόκκινο και κοντινό υπέρυθρο φως για την τόνωση της κυτταρικής λειτουργίας στο σώμα.

Πώς να ευδοκιμήσετε στη νέα σας κατάσταση γυρίζοντας στο πατρικό;

Αυτοφροντίδα πατρικό: Η επιστροφή στο σπίτι των γονιών μπορεί να προκαλέσει ένα μείγμα συναισθημάτων και να απαιτήσει προσαρμογή. Είτε πρόκειται για προσωρινή διαμονή είτε για παρατεταμένη περίοδο, η άσκηση της αυτοφροντίδας

Καλλιεργώντας τη θετικότητα και την ευημερία

Gratitude Journaling: Το ημερολόγιο ευγνωμοσύνης περιλαμβάνει την τακτική καταγραφή πραγμάτων για τα οποία είστε ευγνώμονες, καλλιεργώντας μια νοοτροπία εκτίμησης και θετικότητας.

Aυτοφροντίδα κατά την προετοιμασία για τον γάμο και διαχείριση του στρες

Γάμος στρες: Η πλοήγηση στον προγραμματισμό γάμου μπορεί να είναι ένας ανεμοστρόβιλος ενθουσιασμού ανάμεικτος με άγχος. Εν μέσω της αναταραχής των αποφάσεων σχετικά με χώρους, λίστες καλεσμένων, διακοσμήσεις και χρονοδιαγράμματα

Ashwagandha: Το βότανο που ανανεώνει και δυναμώνει τον οργανισμό 

Το Ashwagandha χρησιμοποιείται για να βοηθήσει στην εξισορρόπηση της ενέργειας του σώματος και στην αύξηση της ζωτικότητας. Είναι γνωστό για την ικανότητά του να μειώνει το στρες και να προάγει την αίσθηση ηρεμίας και χαλάρωσης.

Close Icon