Αυτοφροντίδα

Ψυχολογία Φροντίδα: Πως να χτίσεις σχέσεις με υγιή τρόπο

Ψυχολογία Φροντίδα: Πως να χτίσεις σχέσεις με υγιή τρόπο

Ψυχολογία Φροντίδα: Η απαραίτητη προϋπόθεση για έναν υγιή εαυτό είναι η δημιουργία γύρω μας ενός δικτύου διαπροσωπικών σχέσεων, μέσα στις οποίες αναγνωριζόμαστε ως πρόσωπα με ανάγκες, ικανότητες και χαρίσματα.

Μπορούμε πλέον να μιλήσουμε για την αυτοφροντίδα, η οποία αποτελεί μία θετική στροφή προς τον εαυτό και να την δούμε ως μία διεργασία απότοκη των πρώτων μας σχέσεων. Ας εστιάσουμε στα δυο σκέλη του ορισμού της αυτοφροντίδας. Πρόκειται για μία θετική στροφή στον εαυτό, η οποία είναι μία πράξη αγάπης και φροντίδας για εμάς. Φυσικά το ότι αποζητούμε χρόνο και ενέργεια για εμάς αποτελεί μία στάση σεβασμού προς τον εαυτό.

Η στάση αυτή πιθανόν να προκύπτει από την καλή φροντίδα που έχουμε οι ίδιοι πάρει από το οικογενειακό μας περιβάλλον. Ακόμη η στάση αυτή δεν μας φαντάζει εγωιστική γιατί έχουμε μάθει από μικροί ότι για να δώσεις χρειάζεται να έχεις πάρει. Επίσης για να συνεχίζει κανείς να δίνει χρειάζεται να έχει την ικανότητα να φροντίζει και τον εαυτό του. Σκεφτείτε αμέτρητα παραδείγματα στην καθημερινή μας ζωή. Πόσο πιο γεμάτη νιώθει μία μητέρα, όταν έχει τη δυνατότητα να βρει χρόνο και ανθρώπους γύρω της που θα την διευκολύνουν να φροντίσει τον εαυτό της. Πόσο πιο χαρούμενα ασκεί τα γονεϊκά της καθήκοντα. Πόσο περισσότερη ενέργεια μπορούν να δώσουν οι γονείς στα παιδιά τους όταν μπορούν ως ζευγάρι να στραφούν ο ένας στον άλλο και να αλληλοφροντιστούν.

Σκεφτείτε μία εταιρεία ή γενικότερα έναν εργασιακό πλαίσιο που δίνει χώρο στους εργαζομένους του για να φροντιστούν. Έναν χώρο που δεν τους απομυζά αλλά τους δίνει τη δυνατότητα να φροντίσουν και οι ίδιοι τους εαυτούς τους. Έναν εργασιακό χώρο, στον οποίο γίνονται σεβαστά τα ωράρια εργασίας, οι διακοπές, η οικονομική ασφάλεια και σταθερότητα. Οι εργαζόμενοι τότε βρίσκουν τον χρόνο να στρέψουν το ενδιαφέρον στον εαυτό τους και να φροντίσουν την υγεία και την προσωπική τους ζωή.

Σκεφτείτε ένα σχολείο όπου δεν αγωνιζόμαστε μόνο για τις επιδόσεις αλλά υπάρχει χώρος και για την φροντίδα. Ένα εκπαιδευτικό σύστημα όπου οι δάσκαλοι έχουν τη δυνατότητα να εκφράσουν όσα τους προβληματίζουν και τους δυσκολεύουν. Ένα σχολικό περιβάλλον όπου ο καθένας μπορεί να δώσει στον εαυτό του τη δυνατότητα να φροντιστεί, να ακουστεί και να εκφραστεί. Πόσο ευτυχέστερα θα λειτουργούσαν όλοι: μαθητές, δάσκαλοι και γονείς. Και πόσο πιο αποδοτική θα ήταν η μάθηση τελικά.

Σκεφτείτε έναν άνθρωπο ο οποίος έχει φροντιστεί και έχει μάθει να αξιολογεί υψηλά την αξία της υγείας του και γενικότερα την ευζωία. Είναι πολύ πιθανόν να υιοθετήσει μία στάση πρόληψης και προαγωγής της υγείας του, σωματικής και ψυχικής. Είναι δυνατό να προλάβει θέματα υγείας που πρόκειται να παρουσιαστούν. Μπορούμε να σκεφτούμε άπειρα ακόμη παραδείγματα γιατί η φροντίδα αγγίζει όλο το εύρος της ανθρώπινης ζωής και αποτελεί βασικό συστατικό όλων των τομέων της καθημερινότητας.

Είναι σαφές λοιπόν ότι και η ίδια η αυτοφροντίδα λαμβάνει χώρα μέσα στις σχέσεις: παρελθούσες και τωρινές. Ωστόσο ακόμη και αν δεν είχαμε τη δυνατότητα από μικροί να λάβουμε την κατάλληλη εκείνη φροντίδα, η οποία μας οδηγεί στο να σεβόμαστε και να αποζητούμε την φροντίδα του εαυτού, μπορούμε να δημιουργήσουμε επανορθωτικές για εμάς εμπειρίες στο παρόν. Μπορούμε να αναζητήσουμε έναν αρκετά καλό σύντροφο, φίλο, μέντορα, θεραπευτή.

Σύμφωνα με τον J. D. Guy, η απαραίτητη προϋπόθεση για έναν υγιή εαυτό είναι η δημιουργία γύρω μας ενός δικτύου διαπροσωπικών σχέσεων, μέσα στις οποίες αναγνωριζόμαστε ως πρόσωπα με ανάγκες, ικανότητες και χαρίσματα. Σχέσεων που θα μας παρέχουν την φροντίδα, τον έπαινο, την υποστήριξη, την ψυχική δύναμη και ενέργεια. Και ακόμη σχέσεων που θα προσφέρουν νόημα στη ζωή μας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τρεις πρακτικές για να βελτιώσετε την ποιότητα της ζωής σας

Τέσσερις τρόποι για να επιστρέφετε στο τώρα

Shikata ga nai: Το θάρρος να αλλάξεις αποδεχόμενος αυτό που δεν μπορεί να αλλάξει

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πρόσθετε στη μέρα σου απόλαυση με αυτά τα πεντανόστιμα Smoothies

Αυτοφροντίδα Διατροφή: Τα Smoothies είναι καταπληκτικές και πανεύκολες συνταγές που θα σας βοηθήσουν να ανταποκριθείτε στις καθημερινές ανάγκες του προγράμματός σας, ενώ παραμένετε εντός των συνιστώμενων μερίδων διατροφής. Ειδικά, εάν δεν είστε λάτρης των σαλατών, τα smoothies είναι ιδανικά για να προσθέσετε στη διατροφή σας σαλατικά γεμάτα θρεπτικά συστατικά, όπως το κατσαρό λάχανο, το μπρόκολο, το σπανάκι και ελβετικό chard.

Τα εκπληκτικά οφέλη για την υγεία που προσφέρουν οι βουτιές στη θάλασσα

Εκπληκτικά οφέλη για την υγεία το θαλασσινού νερού. Όλοι έχουμε ακούσει για τα οφέλη των βιταμινών A, B και C, αλλά υπάρχει και μια άλλη βιταμίνη που πιθανόν έχετε ήδη αποκομίσει τα οφέλη - χωρίς καν να το γνωρίζετε.

Δώδεκα υπέροχες ιδέες αυτοφροντίδας

Αυτοφροντίδα: Εάν προσπαθείς να αυξήσεις τη συνείδησή σου, φυσικά θα έχεις ήδη ακούσει για την έννοια του self – care ή αλλιώς της αυτοφροντίδας.

Νιώθει κουρασμένη μέσα στη μέρα... Ρίξε μια ματιά εδώ

Κόπωση ενέργεια: Πώς να αισθάνεστε λιγότερο κουρασμένος κατά τη διάρκεια της ημέρας. Είναι φυσιολογικό να έχεις μια περιστασιακά τεμπέλικη μέρα. Αλλά αν τραντάζεις στη ζωή ψάχνοντας για μια κατσαρόλα καφέ χωρίς πάτο, και λαχταράς για το κρεβάτι σου όποτε δεν είσαι μέσα σε αυτό, είναι καιρός να αξιολογήσεις τις συνήθειες σου και να αλλάξεις αυτές που αποστραγγίζουν την ενέργειά σου.

Πώς να ζητήσεις ευγενικά "Alone Time" μέσα στη σχέση

Αυτοφροντίδα Alone Time: «Οι ικανοποιημένοι, χαρούμενοι και ολόκληροι άνθρωποι κάνουν καλούς συντρόφους», λέει η Cicely Horsham-Brathwaite, Ph.D., ψυχολόγος και coach. "Και μερικές φορές, προκειμένου να αισθανθούμε έτσι, χρειαζόμαστε κάποια ευκαιρία να είμαστε μόνοι μαζί μας συναισθηματικά ή σωματικά". Μόνο που ο χρόνος σημαίνει διαφορετικά πράγματα για διαφορετικούς ανθρώπους. Έτσι, ενώ για κάποιους από εσάς μια χαλαρή πεζοπορία, μπορεί να είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεστε, άλλοι μπορεί να είστε πιο χαρούμενοι όταν κάθεστε στο ίδιο δωμάτιο με τον σύντροφό σας χωρίς να μιλάτε.

Πώς να ανακάμψεις μετά από συναισθηματική κακοποίηση

Συναισθηματική κακοποίηση: Πώς να ανακάμψεις. Η ανάκαμψη από τη συναισθηματική κακοποίηση συνεπάγεται πρωτίστως την επεξεργασία μιας τραυματικής εμπειρίας που έχει υπονομεύσει την αυτοεκτίμησή μας. Για να το κάνουμε αυτό, ας αποφύγουμε να κατηγορήσουμε τον εαυτό μας, γιατί το λάθος δεν είναι ποτέ σε ποιον εμπιστεύεται, σε ποιος δίνει τα πάντα για αυτήν τη σχέση.

Όταν κανείς δεν στηρίζει την απόφασή σου

Χωρίς καμία υποστήριξη: Όταν κανείς δεν σε στηρίζει θυμήσου αυτά.. Αυτή τη στιγμή κάνω το όλο θέμα "παραιτούμαι από τη δουλειά μου για να επιδιώξω ένα όνειρο". Εγκατέλειψα την ασφάλεια και τη σταθερότητα του να έχω μισθό μαζί με μια υποτιθέμενη καριέρα. Τότε, δεν ήξερα πραγματικά τι έκανα. Δεν είχα εμπειρία συν ότι δεν είχα ακριβώς την εμπιστοσύνη να προωθήσω την αγορά και να ξεκινήσω να διευθύνω μια επιχείρηση.

Trataka Sadhana μια ιδιαίτερη άσκηση διαλογισμού

Διαλογισμός άσκηση: Με το βλέμμα στα κεριά αλλιώς... Trataka Sadhana. Μπορεί να είναι δύσκολο για κάποιους να κάνουν διαλογισμό και να αφήσουν τις σκέψεις τους να φύγουν. Το βλέμμα με κεριά, ή αλλιώς trataka sadhana, είναι ένας τρόπος να εστιάσεις στα μάτια σου σε κάτι ώστε να πάρεις περισσότερα από το διαλογισμό σου. Εδώ είναι το θέμα, συν το πώς να το κάνετε μόνοι σας.