Αυτοφροντίδα

Κι όμως η ευτυχία πηγάζει από μέσα μας

Κι όμως η ευτυχία πηγάζει από μέσα μας

Όταν δεν είστε καλά, τα προβλήματα φαίνονται τεράστια. Είτε πρόκειται για τα δεινά του κόσμου, όταν βλέπετε ειδήσεις, είτε για τα άγχη της προσωπικής σας ζωής, τα αρνητικά ηχούν εκκωφαντικά και τα θετικά πνίγονται από τον θόρυβο. Κάτι τέτοιες στιγμές ίσως δεν χρειάζεστε ευρυγώνιο φακό, αλλά πιο περιορισμένη οπτική. Εστιάζοντας στα απλά πράγματα θα νιώσετε χαρά και ηρεμία. Ακολουθούν μερικές συμβουλές για το πώς να αισθάνεστε καλά με τα λίγα.

Η ευγνωμοσύνη πιάνει

Κάθε βράδυ πριν κοιμηθώ γράφω τρία πράγματα που πήγαν καλά τη μέρα που πέρασε και για τα οποία είμαι ευγνώμων. Ευγνωμοσύνη δεν σημαίνει χαμογελάω με τα πάντα και προσποιούμαι ότι όλα είναι καλά, ενώ το σπίτι μου έχει παραδοθεί στις φλόγες. Είναι απλώς μια υπενθύμιση ότι και στις πιο σκοτεινές ημέρες υπάρχει πάντα μία ακτίνα φωτός. Έχει αποδειχτεί ότι εκφράζοντας συχνά την ευγνωμοσύνη σας μπορείτε να αλλάξετε τον τρόπο με τον οποίο ο εγκέφαλός σας επεξεργάζεται τα γεγονότα. Έτσι θα μειώσετε το άγχος και θα ενεργοποιήσετε την ντοπαμίνη, τη χημική ουσία που μας κάνει να αισθανόμαστε καλά. Με τον καιρό το μυαλό σας αναζητεί ενεργά τα θετικά στοιχεία που ενδεχομένως αγνοείτε, κι έτσι μπορείτε πιο εύκολα να αντιμετωπίσετε τα ζόρια.

Πώς μπορούμε να αισθανόμαστε καλύτερα ακόμα και με λίγα

Κρατήστε την ελπίδα ζωντανή

Είναι σύνηθες όταν νιώθουμε απελπισία να μας φανερώνεται η δύναμη της ελπίδας. Όπως παρατήρησε ο επιζών του Άουσβιτς Βίκτορ Φρανκλ στα απομνημονεύματά του με τίτλο Αναζητώντας νόημα ζωής, «όλα μπορεί κανείς να τα στερήσει από τον άνθρωπο, εκτός από ένα πράγμα, την τελευταία ανθρώπινη ελευθερία: το δικαίωμα να επιλέξει τη συμπεριφορά που θα υιοθετήσει σε κάθε κατάσταση. Το δικαίωμα να διαλέξει τον δικό του τρόπο». Πάντα υπάρχουν επιλογές. Ακόμα κι αν η επιλογή σας είναι να κάνετε μόνο τα βασικά και να συνεχίζετε να αναπνέετε ή να βαδίζετε βάζοντας μπροστά πρώτα το ένα πόδι και μετά το άλλο μέχρι που να μη χρειάζεται πλέον προσπάθεια γι’ αυτό. Πάντοτε υπάρχει ελπίδα.

Η ευτυχία στο μεσοδιάστημα

Οι πιο αυθεντικές χαρές της ζωής δεν βρίσκονται στο ευτυχές τέλος, αλλά στην ευτυχία που ξεπροβάλλει στα ενδιάμεσα διαστήματα: Είναι οι στιγμές που ερχόμαστε κοντά με κάποιο αγαπημένο μας πρόσωπο, ένας καταγάλανος ουρανός που μοιάζει με πίνακα ζωγραφικής, η ευδαιμονία και η χαλαρότητα ενός σκύλου που τρέχει ολοταχώς στο πάρκο χωρίς το λουρί του. Προσπαθήστε να μην επικεντρώνεστε στον μεγαλεπήβολο τελικό σας στόχο ή στην επιβράβευση – όσον αφορά τη δουλειά, τον σύντροφο, το σπίτι, την απώλεια βάρους. Αντίθετα, επικεντρωθείτε στα μικρά πράγματα. Να απολαμβάνετε τη στιγμή, αλλά μην προσπαθείτε να την κρατάτε αιχμάλωτη ή να κυνηγάτε την επανάληψή της. Εκτιμήστε τη για αυτό που είναι: ένα εξαιρετικό στιγμιότυπο στον χρόνο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς να αποφύγετε το αδιέξοδο απρόβλεπτων εξόδων υγείας

Ο θάνατος μίας Γιαπωνέζας 111 ετών μάς διδάσκει την έννοια της ευγνωμοσύνης

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πρόσθετε στη μέρα σου απόλαυση με αυτά τα πεντανόστιμα Smoothies

Αυτοφροντίδα Διατροφή: Τα Smoothies είναι καταπληκτικές και πανεύκολες συνταγές που θα σας βοηθήσουν να ανταποκριθείτε στις καθημερινές ανάγκες του προγράμματός σας, ενώ παραμένετε εντός των συνιστώμενων μερίδων διατροφής. Ειδικά, εάν δεν είστε λάτρης των σαλατών, τα smoothies είναι ιδανικά για να προσθέσετε στη διατροφή σας σαλατικά γεμάτα θρεπτικά συστατικά, όπως το κατσαρό λάχανο, το μπρόκολο, το σπανάκι και ελβετικό chard.

Τα εκπληκτικά οφέλη για την υγεία που προσφέρουν οι βουτιές στη θάλασσα

Εκπληκτικά οφέλη για την υγεία το θαλασσινού νερού. Όλοι έχουμε ακούσει για τα οφέλη των βιταμινών A, B και C, αλλά υπάρχει και μια άλλη βιταμίνη που πιθανόν έχετε ήδη αποκομίσει τα οφέλη - χωρίς καν να το γνωρίζετε.

Δώδεκα υπέροχες ιδέες αυτοφροντίδας

Αυτοφροντίδα: Εάν προσπαθείς να αυξήσεις τη συνείδησή σου, φυσικά θα έχεις ήδη ακούσει για την έννοια του self – care ή αλλιώς της αυτοφροντίδας.

Νιώθει κουρασμένη μέσα στη μέρα... Ρίξε μια ματιά εδώ

Κόπωση ενέργεια: Πώς να αισθάνεστε λιγότερο κουρασμένος κατά τη διάρκεια της ημέρας. Είναι φυσιολογικό να έχεις μια περιστασιακά τεμπέλικη μέρα. Αλλά αν τραντάζεις στη ζωή ψάχνοντας για μια κατσαρόλα καφέ χωρίς πάτο, και λαχταράς για το κρεβάτι σου όποτε δεν είσαι μέσα σε αυτό, είναι καιρός να αξιολογήσεις τις συνήθειες σου και να αλλάξεις αυτές που αποστραγγίζουν την ενέργειά σου.

Πώς να ζητήσεις ευγενικά "Alone Time" μέσα στη σχέση

Αυτοφροντίδα Alone Time: «Οι ικανοποιημένοι, χαρούμενοι και ολόκληροι άνθρωποι κάνουν καλούς συντρόφους», λέει η Cicely Horsham-Brathwaite, Ph.D., ψυχολόγος και coach. "Και μερικές φορές, προκειμένου να αισθανθούμε έτσι, χρειαζόμαστε κάποια ευκαιρία να είμαστε μόνοι μαζί μας συναισθηματικά ή σωματικά". Μόνο που ο χρόνος σημαίνει διαφορετικά πράγματα για διαφορετικούς ανθρώπους. Έτσι, ενώ για κάποιους από εσάς μια χαλαρή πεζοπορία, μπορεί να είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεστε, άλλοι μπορεί να είστε πιο χαρούμενοι όταν κάθεστε στο ίδιο δωμάτιο με τον σύντροφό σας χωρίς να μιλάτε.

Πώς να ανακάμψεις μετά από συναισθηματική κακοποίηση

Συναισθηματική κακοποίηση: Πώς να ανακάμψεις. Η ανάκαμψη από τη συναισθηματική κακοποίηση συνεπάγεται πρωτίστως την επεξεργασία μιας τραυματικής εμπειρίας που έχει υπονομεύσει την αυτοεκτίμησή μας. Για να το κάνουμε αυτό, ας αποφύγουμε να κατηγορήσουμε τον εαυτό μας, γιατί το λάθος δεν είναι ποτέ σε ποιον εμπιστεύεται, σε ποιος δίνει τα πάντα για αυτήν τη σχέση.

Όταν κανείς δεν στηρίζει την απόφασή σου

Χωρίς καμία υποστήριξη: Όταν κανείς δεν σε στηρίζει θυμήσου αυτά.. Αυτή τη στιγμή κάνω το όλο θέμα "παραιτούμαι από τη δουλειά μου για να επιδιώξω ένα όνειρο". Εγκατέλειψα την ασφάλεια και τη σταθερότητα του να έχω μισθό μαζί με μια υποτιθέμενη καριέρα. Τότε, δεν ήξερα πραγματικά τι έκανα. Δεν είχα εμπειρία συν ότι δεν είχα ακριβώς την εμπιστοσύνη να προωθήσω την αγορά και να ξεκινήσω να διευθύνω μια επιχείρηση.

Trataka Sadhana μια ιδιαίτερη άσκηση διαλογισμού

Διαλογισμός άσκηση: Με το βλέμμα στα κεριά αλλιώς... Trataka Sadhana. Μπορεί να είναι δύσκολο για κάποιους να κάνουν διαλογισμό και να αφήσουν τις σκέψεις τους να φύγουν. Το βλέμμα με κεριά, ή αλλιώς trataka sadhana, είναι ένας τρόπος να εστιάσεις στα μάτια σου σε κάτι ώστε να πάρεις περισσότερα από το διαλογισμό σου. Εδώ είναι το θέμα, συν το πώς να το κάνετε μόνοι σας.