Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα ψωρίαση: Tips να ενσωματώσετε στο σχέδιο θεραπείας

Αυτοφροντίδα ψωρίαση: Tips να ενσωματώσετε στο σχέδιο θεραπείας

Αυτοφροντίδα ψωρίαση: Η αποτελεσματική αυτοφροντίδα μπορεί επίσης να υποστηρίξει τη σχέση σας με τον επαγγελματία υγείας, λένε οι ειδικοί. Μαθαίνοντας ποιες μέθοδοι φροντίδας σας προσφέρουν τη μεγαλύτερη ανακούφιση, μπορείτε να συνεργαστείτε με το γιατρό σας για να αναπτύξετε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο θεραπείας και διαχείρισης.

Η ψωρίαση είναι μια χρόνια, δια βίου πάθηση του δέρματος που δεν έχει θεραπεία. Το πιο σημαντικό πράγμα που μπορείτε να κάνετε για να διαχειριστείτε την ψωρίαση είναι να συνεργαστείτε με έναν δερματολόγο για να δημιουργήσετε ένα σχέδιο θεραπείας και διαχείρισης που είναι κατάλληλο για εσάς. Ωστόσο, η αυτοφροντίδα και εν προκειμένου η φροντίδα της ψωρίασης στο σπίτι είναι εξίσου σημαντική. Ως αυτοφροντίδα νοείται η ικανότητά σας να διαχειρίζεστε τη δική σας υγεία με ή χωρίς επαγγελματία υγείας. Είναι ένας τρόπος να υποστηρίζετε την ευημερία σας σε καθημερινή βάση. Η ψωρίαση συχνά χαρακτηρίζεται από εξάρσεις και περιόδους ύφεσης. Οι στρατηγικές αυτοφροντίδας μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων σε περιόδους έξαρσης και μπορούν ακόμη να παρατείνουν το χρόνο της ύφεσης των συμπτωμάτων. Η αποτελεσματική αυτοφροντίδα μπορεί επίσης να υποστηρίξει τη σχέση σας με τον επαγγελματία υγείας, λένε οι ειδικοί. Μαθαίνοντας ποιες μέθοδοι φροντίδας σας προσφέρουν τη μεγαλύτερη ανακούφιση, μπορείτε να συνεργαστείτε με το γιατρό σας για να αναπτύξετε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο θεραπείας και διαχείρισης.

Δοκιμάστε αυτές τις στρατηγικές αυτοφροντίδας που μπορούν να σας βοηθήσουν να ζήσετε όσο το δυνατόν πιο άνετα με την ψωρίαση.

Κάντε χλιαρά μπάνια
Ένα χλιαρό μπάνιο μπορεί να βοηθήσει και να καταπραΰνει το δέρμα. Απλά φροντίστε να λάβετε υπόψη σας τα κάτωθι για να αποφύγετε τον ερεθισμό του δέρματος:

  • Περιορίστε τον χρόνο σας στο μπάνιο σε όχι περισσότερο από 15 λεπτά κάθε μέρα.
  • Κάντε μπάνιο με χλιαρό νερό.
  • Χρησιμοποιείστε ένα απαλό σαπούνι για ευαίσθητο δέρμα.
  • Στεγνώστε απαλά το δέρμα σας.
  • Εφαρμόστε μια παχύρρευστη ενυδατική κρέμα ενώ το δέρμα σας είναι ακόμα υγρό, Αυτό θα κλειδώσει την υγρασία στο δέρμα.

 

Αφήστε τον ήλιο να σας αγκαλιάσει
Η έκθεση του δέρματος με ψωρίαση στο φυσικό ηλιακό φως μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της εμφάνισης των δερματικών βλαβών. Τούτου λεχθέντος, είναι σημαντικό να λάβετε μέτρα για να αποφύγετε το ενδεχόμενο ηλιακού εγκαύματος, το οποίο μπορεί να επιδεινώσει την ψωρίαση. Εφαρμόστε αντηλιακό χωρίς άρωμα στο εκτεθειμένο στον ήλιο δέρμα, συμπεριλαμβάνοντας τις πλάκες της ψωρίασης. Ένας καλός εμπειρικός κανόνας είναι να στοχεύετε σε 5 έως 10 λεπτά έκθεσης στον ήλιο κάθε μέρα. Ρωτήστε το γιατρό σας για εξατομικευμένες συστάσεις ασφαλείας.

Αναπτύξτε μια ήπια ρουτίνα περιποίησης δέρματος
Καθαρίστε το δέρμα σας με ένα απαλό, χωρίς άρωμα σαπούνι για ευαίσθητο δέρμα. Ενυδατώστε τακτικά την επιδερμίδα, προτείνει η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας (AAD), ειδικά μετά το πλύσιμο των περιοχών που έχουν προσβληθεί από ψωρίαση. Αυτό βοηθά στη διατήρηση της υγρασίας στο δέρμα και τη μείωση της ερυθρότητας και του κνησμού.

Όσο μπορείτε, αποφύγετε το ξύσιμο του δέρματος με ψωρίαση. Δοκιμάστε να εφαρμόσετε μια δροσερή κομπρέσα στην περιοχή για να μειώσετε τον κνησμό. Η χρήση μη συνταγογραφούμενων προϊόντων που περιέχουν μενθόλη ή καμφορά μπορεί επίσης να βοηθήσει στην καταπράυνση του κνησμού.

Εξασκηθείτε σε τεχνικές χαλάρωσης
Το άγχος είναι μια κοινή αιτία της ψωρίασης. Εάν αισθάνεστε ότι η ψωρίασή σας χειροτερεύει όταν είστε αγχωμένοι, είναι σημαντικό να λάβετε μέτρα για τη διαχείριση του άγχους. Η Αμερικανική Ακαδημία Δερματολογίας προτείνει να δοκιμάσετε τεχνικές χαλάρωσης, όπως:

  • βαθιά αναπνοή
  • διαλογισμός
  • γιόγκα

 

Σε μια έρευνα του 2018 που διεξήχθη από το Εθνικό Ίδρυμα Ψωρίασης, το 10 τοις εκατό των ερωτηθέντων είπε ότι είχε δοκιμάσει τον διαλογισμό για να ανακουφίσει την ψωρίαση, ενώ λίγο πάνω από το 8 τοις εκατό είπε ότι είχε στραφεί στη γιόγκα για βοήθεια.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Bιταμίνη D & συμπληρώματα ιχθυελαίου μειώνουν τον κίνδυνο εμφάνισης αυτοάνοσων

Επιδέρμια: Η ποιότητα ζωής των ασθενών με μέτρια έως σοβαρή ψωρίαση στην Ελλάδα

Επαναστατική μέθοδος διάγνωσης δερματοπαθειών

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς η αυτοφροντίδα βοηθά στην σκέψη και στον έλεγχο του άγχους;

Φροντίδα: Πρόσφατη έρευνα αναφέρει ότι η καθημερινή επαφή με τη φροντίδα του εαυτού μας μπορεί να μας βοηθήσει να μειώσουμε το άγχος και την κατάθλιψη, ενώ παράλληλα μας βοηθά να βελτιώσουμε την υγεία μας

Είστε εξ αποστάσεως εργαζόμενος; 5 έξυπνοι τρόποι για να παραμένετε συνδεδεμένοι και παραγωγικοί

«Με τη συνεχή καλλιέργεια ενός περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς, οι εργαζόμενοι είναι πιο πιθανό να προσφέρουν εξαιρετική δουλειά, να υπερασπίζονται καινοτόμες ιδέες και να είναι ο καλύτερος εαυτός τους», εξήγησε ο Tipton. Επαινέστε δημόσια, δώστε σχόλια ιδιωτικά

6 Συμβουλές για όμορφη επιδερμίδα

Επιδερμίδα: Εάν θέλετε να εξομαλύνετε τον τόνο του δέρματός σας, υπάρχουν διάφορες θεραπείες που μπορείτε να δοκιμάσετε στο σπίτι, συμπεριλαμβανομένων αλλαγών συμπεριφοράς και φυσικών συστατικών.

7 εκπληκτικά οφέλη για την ψυχική υγεία από τα παιχνίδια με χαρτιά

Επιτραπέζια: Τα παιχνίδια με κάρτες μπορεί να προσφέρουν πολλά εκπαιδευτικά, συναισθηματικά και ψυχολογικά οφέλη, που κυμαίνονται από βελτιωμένες μαθηματικές δεξιότητες έως αυξημένη αίσθηση αυτοεκτίμησης.