Αυτοφροντίδα

Αθλητισμός οφέλη: Η γιόγκα ως φυσικό ανακουφιστικό του άγχους και του στρες [vid]

Αθλητισμός οφέλη: Η γιόγκα ως φυσικό ανακουφιστικό του άγχους και του στρες [vid]

Αθλητισμός οφέλη: Η γιόγκα είναι, μεταξύ άλλων, ένας πολύ καλός τρόπος για να απελευθερώσετε συναισθηματική ενέργεια. Η συναισθηματική ένταση αποθηκεύεται συχνά στους γοφούς και τους ώμους και οι πόζες που απελευθερώνουν αυτές τις περιοχές είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές. Μελέτες δείχνουν ότι οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι με τους οποίους η γιόγκα στοχεύει το άγχος είναι ανεβάζοντας τη διάθεσή σας, αυξάνοντας την συνείδητότητα και την αυτοσυμπόνια. 

Σε μια έρευνα του New York Times του 2018, οι Αμερικανοί κατατάχθηκαν μεταξύ των πιο αγχωμένων ανθρώπων στον κόσμο. Περίπου το 55% των ενηλίκων δήλωσαν ότι είχαν βιώσει άγχος κατά τη διάρκεια «μίας μεγάλης ημέρας», ενώ το αντίστοιχο ποσοστό παγκοσμίως είναι στο 35%. Στατιστικά, στο ίδιο επίπεδο βρίσκεται και η Ελλάδα, σύμφωνα με κατάταξη αναφορικά με τα επίπεδα στρες από το 2012.

Εύρεση φυσικών θεραπειών για την ανακούφιση από το στρες

Με αυτά τα δεδομένα, και την πανδημία να επηρεάζει την ψυχική υγεία των ανθρώπων παγκόσμια, η στροφή σε πιο φυσικά ανακουφιστικά μέσα όπως ασκήσεις αναπνοής, γιόγκα θα μπορούσε να είναι ένα οργανικό συμπλήρωμα στην θεραπεία. Ειδικότερα, η γιόγκα μπορεί να είναι ένας χρήσιμος τρόπος μείωσης του άγχους επειδή συνδυάζει φυσική κατάσταση με αυτογνωσία όσο και συμπόνια. Συνδυάζει φυσικές στάσεις, ελεγχόμενη αναπνοή και διαλογισμό και σχεδόν όλοι μπορούν να την κάνουν. Η πρακτική της γιόγκα έχει συνδεθεί όχι μόνο με τη μείωση του στρες αλλά και με τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και των καρδιακών παλμών, τη μείωση των επιπέδων κορτιζόλης, τη μείωση του άγχους και της έντασης των μυών, την αύξηση της δύναμης και της ευελιξίας, την επιβράδυνση της διαδικασίας γήρανσης και τη βελτίωση του υγιούς ύπνου.

Το νευρικό μας σύστημα

Το αυτόνομο νευρικό μας σύστημα που ανταποκρίνεται στο στρες, χωρίζεται σε παρασυμπαθητικό και συμπαθητικό. Το συμπαθητικό νευρικό σύστημα προετοιμάζει το σώμα για έντονη σωματική δραστηριότητα και συχνά αναφέρεται ως απόκριση “μάχης ή φυγής”. Το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα έχει σχεδόν το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα, χαλαρώνει το σώμα και αναστέλλει ή επιβραδύνει πολλές λειτουργίες υψηλής ενέργειας. Η γιόγκα σας ηρεμεί και μειώνει το χρόνιο στρες και τα επίπεδα ορμονών καθώς αυξάνεται η βιωσιμότητα των καρδιακών σας παλμών και με αυτόν τον τρόπο σας εκπαιδεύει μακροπρόθεσμα να διαχειρίζεστε το άγχος με πιο βιώσιμους και υγιεινούς τρόπους. Η γιόγκα είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος για να απελευθερώσετε συναισθηματική ενέργεια. Η συναισθηματική ένταση αποθηκεύεται συχνά στους γοφούς και τους ώμους και οι πόζες που απελευθερώνουν αυτές τις περιοχές είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές. Μελέτες δείχνουν ότι οι πιο αποτελεσματικοί τρόποι με τους οποίους η γιόγκα στοχεύει το άγχος είναι ανεβάζοντας τη διάθεσή σας, αυξάνοντας την συνείδητότητα και την αυτοσυμπόνια.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Όταν η γιόγκα γίνεται το μέσο για μια καλύτερη ζωή

3 συμβουλές για γρήγορη ανακούφιση από το στρες

Η γιόγκα ως τεχνική διαχείρισης του άγχους και του στρες

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πόσο αποτελεσματικά είναι τα βότανα στην προαγωγή του ύπνου

Αϋπνία αντιμετώπιση: Ορισμένα βότανα μπορούν να προκαλέσουν υπνηλία μειώνοντας τα επίπεδα άγχους ή υποστηρίζοντας φυσιολογικές αλλαγές στο σώμα όπως η χαλάρωση των μυών και η επιβράδυνση του καρδιακού παλμού.

Η γιόγκα ως εργαλείο αυτοβοήθειας για τη διαχείριση της κατάθλιψης

Αθλητισμός κατάθλιψη: Στο πλαίσιο των φαρμακευτικών και άλλων θεραπευτικών προσεγγίσεων, η θεραπεία με γιόγκα μπορεί να βοηθήσει τους ασθενείς στη διαχείριση των συμπτωμάτων τους και την ανάρρωση – και σε περιπτώσεις ήπιας κατάθλιψης, μπορεί να είναι το κύριο εργαλείο αυτοβοήθειας που αποτρέπει την επιδείνωση των συμπτωμάτων.

Αναγνωρίστε τα σημάδια του έρπητα και φροντίστε τον εαυτό σας

Έρπης αυτοφροντίδα: Ο έρπης αποτελεί σίγουρα μια ενοχλητική κατάσταση, καθώς ο ιός υπάρχει στον οργανισμό μας εφ' όρου ζωής. Με την αναγνώριση των συμπτωμάτων και την έγκαιρη θεραπεία όμως όλα γίνονται πιο εύκολα.

Βότανα που μειώνουν το άγχος

Άγχος αντιμετώπιση: Επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι ορισμένα βότανα μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων του άγχους.

Πώς βοηθούν τον ύπνο μας οι ζεστές κάλτσες λίγο πριν ξαπλώσουμε;

Tips για καλό ύπνο: Το σώμα σας λειτουργεί φυσικά για να μειώσει τη θερμοκρασία του πυρήνα σας τη νύχτα για να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε. Ζεσταίνοντας τα πόδια σας, ανοίγετε τα αιμοφόρα αγγεία για να βοηθήσετε να δροσιστεί το υπόλοιπο σώμα.

Γιατί η αυτοφροντίδα είναι απαραίτητη κάθε μέρα

Αυτοφροντίδα: Ειδικότερα, μέσα στη σύγχυση και τη συνεχή ροή πληροφοριών λόγω του COVID-19, αλλά και τη ρευστότητα των πραγμάτων εξαιτίας της έκτακτης πανδημικής συνθήκης, ένα σχέδιο αυτοφροντίδας μπορεί να σας βοηθήσει να εστιάσετε καλύτερα, να πάρετε καλύτερες αποφάσεις και να παραμείνετε υγιείς.