Αυτοφροντίδα

Αρωματοθεραπεία – οφέλη: Ενίσχυση της αίσθησης ηρεμίας και ευεξίας

Αρωματοθεραπεία – οφέλη: Ενίσχυση της αίσθησης ηρεμίας και ευεξίας

Αρωματοθεραπεία - οφέλη: Έχουν περάσει πολλοί μήνες που βρισκόμαστε υπό τον κλοιό της πανδημίας και οι περισσότεροι αισθάνονται άγχος, κοινωνικά απομονωμένοι, ενώ μπορεί να δυσκολεύονται να κοιμηθούν παρότι προσπαθούν. Αν και η αρωματοθεραπεία δεν είναι πανάκεια, είναι ένα από τα απλούστερα, ευκολότερα και πιο ευχάριστα εργαλεία αυτο-φροντίδας στο οπλοστάσιο των ολοκληρωμένων θεραπειών.

Η αρωματοθεραπεία είναι επίσης μία από τις παλαιότερες και πιο δημοφιλείς συμπληρωματικές θεραπείες. Το άρωμα μας ενισχύει πάντα τη διάθεση, από την ευχαρίστηση να ξαπλώνετε σε καθαρά σεντόνια έως τη χαλάρωση που υπάρχει μέσα σε ένα ζεστό λουτρό στο τέλος της ημέρας.

Η μυρωδιά θεωρείται η παλαιότερη και λιγότερο κατανοητή από τις αισθήσεις μας. Ωστόσο, είναι γενικά αποδεκτό ότι τα αρώματα μας μεταφέρουν γρήγορα και δυναμικά στο παρελθόν, σε αγαπημένους ανθρώπους και αγαπημένα γεγονότα.

Τα αρώματα μπορούν να φέρουν το παρελθόν στο παρόν

Για παράδειγμα, θα μπορούσε να είναι ένας από τους αγαπημένους σας συγγενείς που μύριζε πάντα έντονα, είτε τριαντάφυλλο είτε φράουλα. Οι αναμνήσεις της καλοσύνης και του ζεστού του χαμόγελου, τα φλογερά κόκκινα μαλλιά του και ο τρόπος με τον οποίο σας έκανε να νιώθετε αγάπη παραμένουν ζωηρά στο μυαλό σας πολλές δεκαετίες αργότερα όταν επανέρχεστε σε αυτή τη μυρωδιά. Αυτές οι αναμνήσεις και τα συναισθήματα θα μπορούσε να επανενεργοποιούνται στιγμιαία κάθε φορά που μυρίζετε έλαιο τριαντάφυλλου.

Τα αρώματα ως “Θεραπεία”

Τεχνικά, η αρωματοθεραπεία είναι η σκόπιμη εφαρμογή αιθέριων ελαίων για την επίτευξη ενός επιθυμητού συναισθηματικού ή σωματικού οφέλους. Τα αιθέρια έλαια εξάγονται από φυτά και συνήθως εφαρμόζονται τοπικά αφού αραιωθούν σε νερό ή διαχέονται στον αέρα.

Ωστόσο, ακόμη κι αν δεν έχετε συνειδητά σκεφτεί να χρησιμοποιήσετε αιθέρια έλαια για κάποιον συγκεκριμένο σκοπό, πολλές από τις κοσμικές εμπειρίες μας ενισχύονται από την αρωματοθεραπεία. Για παράδειγμα, αν έχετε απολαύσει ποτέ ένα φλιτζάνι τσαγιού Earl Grey με άρωμα περγαμόντο ένα κρύο απόγευμα, ή αν έχετε κάψει κεριά ή θυμίαμα για να δημιουργήσετε μια συγκεκριμένη διάθεση, έχετε κάνει αρωματοθεραπεία.

Η αρωματοθεραπεία είναι ένα κομμάτι της καθημερινής μας ζωής, καθώς μπορούμε να ανακουφίσουμε το βήχα ή τη συμφόρηση με παστίλια ευκαλύπτου, να απομακρύνουμε τα έντομα το καλοκαίρι με cintorela ή να γυαλίσουμε τα έπιπλα με έλαιο λεμονιού, ενώ μασάμε τσίχλα μέντας για να ξυπνήσουμε μετά το γεύμα.

Επίσης, για αμέτρητους ανθρώπους, το άρωμα του πεύκου προκαλεί όχι μόνο σκέψεις δασικών δασών, αλλά και χειμερινές γιορτές και διακοπές και όλα τα συναισθήματα που σχετίζονται με αυτά.
Συνεπώς, τα αρώματα μπορούν πράγματι να λειτουργήσουν «θεραπευτικά».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς η γιόγκα βοηθά την επιδερμίδα σου

Αναζωογόνησε σώμα και πνεύμα με μια βουτιά στη θάλασσα

Το σώμα μου δεν είναι βγαλμένο από περιοδικό αλλά το αγαπώ

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ενισχύστε την μνήμη σας μέσα από έξυπνες τεχνικές

Μνήμη οργάνωση: Ανάμεσα στους πιο βασικούς λόγους για τους οποίους ξεχνάμε ευκολότερα βρίσκονται η προχωρημένη ηλικία και οι διαταραχές άγχους που μπορεί να αντιμετωπίζουμε την δεδομένη στιγμή στη ζωή μας.

Κερδίστε πολύτιμο χρόνο για τον εαυτό σας

Οργάνωση χρόνου: Πολλοί άνθρωποι ζουν σε μία συνεχή κατάσταση άγχους και έχουν την εντύπωση ότι δεν έχουν καθόλου ελεύθερο χρόνο. Όλοι μπορούμε να ξεκλέψουμε λίγο χρόνο, αρκεί να οργανώσουμε το πρόγραμμά μας καλύτερα.

Πώς να γλιτώσετε από την κακοσμία στόματος

Κακοσμία στόματος: Σίγουρα έχει τύχει σε όλους μας να μυρίσουμε την αναπνοή κάποιου και να χρειαστεί να κάνουμε ένα βήμα πίσω, λόγω της κακοσμίας. Ωστόσο, έχετε αναρωτηθεί μήπως το ίδιο συμβαίνει και σε εσάς;

Η γιόγκα ως τεχνική διαχείρισης του μυοσκελετικού πόνου

Αθλητισμός: Δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητό πώς η γιόγκα βοηθά τους ανθρώπους με πόνο. Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι η γιόγκα μπορεί να μας βοηθήσει να ελέγξουμε πιο αποτελεσματικά το πώς σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε, τόσο διανοητικά όσο και σωματικά. Μπορεί επίσης να είναι αποτελεσματική, βελτιώνοντας την ευλυγισία των μυών, προάγοντας τη χαλάρωση, μειώνοντας τη φλεγμονή, αυξάνοντας την απελευθέρωση ενδορφινών που ανακουφίζουν από τον πόνο, βελτιώνοντας την αυτοπεποίθηση και την αίσθηση του αυτοελέγχου και της αυτοπεποίθησής μας.

Καιρός να κόψετε το κάπνισμα

Διακοπή καπνίσματος: Το κάπνισμα είναι μία πολύ δύσκολη για να κοπεί συνήθεια. Εκτός από την εξάρτηση που ξεκάθαρα προκαλεί η νικοτίνη, υπάρχει και το συνήθειο της κίνησης του χεριού ή για τους πιο φανατικούς, του στριψίματος του τσιγάρου, που δύσκολα κόβεται. Οπότε πιστέψτε μας, δεν είστε οι μόνοι που δυσκολεύεστε.

Αναδείξτε τα αρώματα του χειμώνα μέσα από αρμονικούς DIY συνδυασμούς

Ποτ πουρί: Μπορείτε κυριολεκτικά να κάνετε το σπίτι σας να μυρίζει σαν σπιτική μηλόπιτα φούρνου, καφετέρια ή φρέσκια ανοιξιάτικη μέρα. Απλώς ρίξτε μερικά φρούτα, βότανα και μπαχαρικά σε μια κατσαρόλα με βραστό νερό για να αναζωπυρωθούν τα αρώματα.

Φροντίζοντας το σώμα μας στην ινομυαλγία

Ινομυαλγία αυτοφροντίδα: Οι ασθενείς με ινομυαλγία συχνά βιώνουν πόνο που απλώνεται σε όλο το σώμα, αλλά εντοπίζεται πιο έντονα στον αυχένα, στους αγκώνες, στους ώμους, στα γόνατα και στους γλουτούς. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν το αίσθημα της συνεχούς κόπωσης, της μειωμένης συγκέντρωσης και των πονοκεφάλων.