Αυτοφροντίδα

Απαραίτητη η άσκηση για ασθενείς με στεφανιαία νόσο

Απαραίτητη η άσκηση για ασθενείς με στεφανιαία νόσο

Είναι γνωστά τα οφέλη της άσκησης στους ασθενείς με καρδιολογικά προβλήματα και οι ειδικοί γιατροί την έχουν εντάξει στις συστάσεις τους προς τους ασθενείς. Οι επιστήμονες αναφέρουν ότι η σωματική άσκηση είναι «φάρμακο».

Μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου σε ασθενείς με στεφανιαία νόσο κατά περίπου 40% και μειώνει την πιθανότητα νοσηλείας σε ασθενείς με καρδιακή ανεπάρκεια.

Αυτό οφείλεται στις θετικές επιπτώσεις της στη χοληστερίνη, την αρτηριακή πίεση, το σάκχαρο, τη φυσική κατάσταση και τη μυϊκή δύναμη.

Τα οφέλη της καθημερινής σωματικής δραστηριότητας

Η καθημερινή γυμναστική και το βάδισμα τριών τουλάχιστον χιλιομέτρων την ημέρα αναζωογονούν το εσωτερικό τοίχωμα των αρτηριών (ενδοθήλιο) που παράγει μια σειρά ουσιών που προκαλούν αγγειοδιαστολή και εμποδίζουν τις θρομβώσεις (δηλαδή τη δημιουργία θρόμβων) μέσα στις αρτηρίες και τις φλέβες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η έλλειψη καθημερινής άσκησης θεωρείται ανεξάρτητος παράγοντας κινδύνου για την πρόκληση εμφράγματος του μυοκαρδίου.

Το ερώτημα είναι πόση άσκηση θα πρέπει να κάνει κάποιος. Τα άτομα με στεφανιαία νόσο πρέπει να κάνουν μέτριας έντασης αερόβια άσκηση, τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα, ενώ ο τύπος της άσκησης είναι λιγότερο σημαντικός από τη συχνότητα.

Όσο πιο συχνά ασκείστε και όσο μεγαλύτερη είναι η περίοδος, τόσο μεγαλύτερος είναι ο αντίκτυπος στην υγεία και το προσδόκιμο επιβίωσης.

Η άσκηση με αντιστάσεις πρέπει να γίνεται τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα για να βελτιωθεί η μυϊκή δύναμη και η μάζα.

Για κάθε μεγάλη ομάδα μυών κάνουμε 3 σειρές από 8 έως 12 επαναλήψεις με ξεκούραση 1 έως 2 λεπτών στο ενδιάμεσο. Το βάρος πρέπει να είναι σχετικά μεγάλο ώστε η τελική επανάληψη να μπορεί να εκτελεστεί σωστά ενώ μια άλλη επανάληψη θα ήταν αδύνατη.

Πώς μπορώ να ξέρω ότι ασκούμαι με μέτρια ένταση

Μέτρια ένταση σημαίνει άσκηση από 64% έως 76% του μέγιστου καρδιακού σας ρυθμού. Ο μέγιστος καρδιακός ρυθμός εκτιμάται αφαιρώντας την ηλικία μας από τον αριθμό 220.

Η δοκιμασία ομιλίας είναι ευκολότερη μέθοδος παρακολούθησης του καρδιακού ρυθμού. Σταδιακά αυξάνουμε την ταχύτητα ή το φορτίο της άσκησης μέχρι να μιλήσουμε πολύ δύσκολα δηλαδή με έντονο λαχάνιασμα (μερικές φορές χρειάζεται να αναπνέετε για να μιλήσετε άνετα). Μειώνουμε ελαφρά την ταχύτητα ή το φορτίο, ώστε να μπορούμε να μιλάμε ενώ ασκούμαστε.

Άσκηση και ψυχική υγεία

Η επίδραση της άσκησης στην ψυχική διάθεση και τη συμπεριφορά του ατόμου ήταν ένα θέμα που τα τελευταία χρόνια ήρθε στην επικαιρότητα.

Μια σειρά πολυκεντρικών μελετών έδειξε ότι η άσκηση επιδρά ευεργετικά ακόμα και σε ψυχιατρικές παθήσεις, όπως είναι η κατάθλιψη, περιορίζοντας τον αριθμό των καταθλιπτικών ατόμων, γεγονός σημαντικό αν λάβει κανείς υπόψη ότι η κατάθλιψη επηρεάζει αρνητικά τον καρδιοπαθή ασθενή και ιδιαίτερα τον ασθενή με στεφανιαία νόσο.

Ο καταθλιπτικός έχει τετραπλάσιες πιθανότητες από τον μη καταθλιπτικό να πάθει έμφραγμα του μυοκαρδίου.

Εκτός από την επίτευξη των εβδομαδιαίων στόχων για αερόβια άσκηση και άσκηση με αντιστάσεις, πρέπει οπωσδήποτε οι καρδιολογικοί ασθενείς να διατηρούν τις δραστηριότητές τους στην καθημερινή ζωή και να ελαχιστοποιούν τον χρόνο αδράνειας.

Υπάρχουν αναμφισβήτητα στοιχεία ότι η αδράνεια αυξάνει υπερβολικά τον κίνδυνο πρόωρου καρδιαγγειακού θανάτου. Φοράμε έναν μετρητή βημάτων στο επίπεδο του καρπού και αξιολογούμε πόσο μετακινούμαστε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Ορίζουμε στον εαυτό μας στόχους για να τους επιτυγχάνουμε κάθε ημέρα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Αναδείξτε τα αρώματα του χειμώνα μέσα από αρμονικούς DIY συνδυασμούς

Φροντίζοντας το σώμα μας στην ινομυαλγία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Συμβουλές για να μάθετε να φροντίζετε τον εαυτό σας

Χαμηλή αυτοεκτίμηση αυτοφροντίδα: Κάποιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα χαμηλής αυτοπεποίθησης, όλη τους τη ζωή. Η κατάσταση αυτή ρίχνει την ψυχολογία μας, έχει κακό αντίκτυπο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και φυσικά, αναπόφευκτα, επηρεάζει την απόδοση στη δουλειά μας.

Πώς να σταματήσετε να τρώτε συναισθηματικά

Συναισθηματική διατροφή: Το πρώτο βήμα που μπορείτε να κάνετε είναι να αναγνωρίσετε τα ερεθίσματα και τις καταστάσεις που πυροδοτούν την συναισθηματική διατροφή στη ζωή σας. Η τήρηση ημερολογίου διατροφής μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό καταστάσεων όπου κάποιος είναι πιο πιθανό να φάει λόγω συναισθηματικής παρά σωματικής πείνας. Η παρακολούθηση της συμπεριφοράς σας είναι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να αποκτήσετε εικόνα για τις διατροφικές σας συνήθειες.

"Στιγμές" ευτυχίας με αιθέρια έλαια

Αιθέρια έλαια Ευτυχία: Yπάρχουν αιθέρια έλαια που προάγουν την ευτυχία. Αυτά τα έλαια επηρεάζουν το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου - το μέρος του εγκεφάλου που ελέγχει τα συναισθήματα, τη συμπεριφορά, τα κίνητρα, τη μακροπρόθεσμη μνήμη και την όσφρηση. Αυτά τα αιθέρια έλαια είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης, του άγχους και της αυτοαμφισβήτησης. 

Τα 5 μυστικά των πολύ δυναμικών γυναικών

Γυναίκα δυναμισμός: Ζούμε σε έναν κόσμο άκρως ανταγωνιστικό. Έτσι, αν θέλουμε να είμαστε επιτυχημένοι, πρέπει να έχουμε ένα σύνολο συνηθειών που μας κάνουν έξυπνους και δυναμικούς, καταφέρνοντας να ξεχωρίσουμε και να αφήσουμε το σημάδι μας ανεξίτηλο στον χρόνο.

Επιστρέφοντας στην άσκηση μετά τη γέννα

Αθλητισμός: Συνήθως, καλό είναι να περιμένετε μέχρι τον μεταγεννητικό έλεγχο των 6 εβδομάδων πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε άσκηση υψηλής έντασης, όπως αερόμπικ ή τρέξιμο.

Φροντίστε τον εαυτό σας χωρίς να ξοδέψετε ούτε ευρώ

Αυτοφροντίδα δωρεάν: Μπορούμε να φροντίσουμε τον εαυτό μας και να περάσουμε εξίσου καλά χωρίς να ξοδέψουμε ούτε ένα ευρώ; Η καραντίνα μας βοήθησε να δώσουμε μία θετική απάντηση σε αυτό το ερώτημα.

Τα δεινά της τελειομανίας και πώς να σπάσετε τον φαύλο κύκλο

Τελειομανία Αντιμετώπιση: Ο Paul Hewitt - κλινικός ψυχολόγος στο Βανκούβερ του Καναδά και συγγραφέας του βιβλίου Perfectionism: A Relational Approach to Conceptualization, Assessment, and Treatment - παρομοιάζει τον εσωτερικό κριτικό που φιλοξενούν οι τελειομανείς με «έναν άσχημο ενήλικα που χτυπά ένα μικρό παιδί". Όταν έχετε περάσει χρόνια καλλιεργώντας αυτόν τον εσωτερικό νταή, αναπτύσσετε ένα ασυνείδητο αντανακλαστικό να υποτιμάτε τον εαυτό σας για κάθε ασήμαντο πράγμα, ανεξάρτητα από το πόσο γελοίο ή παράλογο είναι.