ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Υπάρχει συσχετισμός ανεπάρκειας βιταμίνης D και απώλειας μνήμης;

Υπάρχει συσχετισμός ανεπάρκειας βιταμίνης D και απώλειας μνήμης;

Έρευνα του University of Queensland μπορεί να εξηγήσει γιατί η βιταμίνη D είναι ζωτικής σημασίας για την υγεία του εγκεφάλου. «Περισσότεροι από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι παγκοσμίως επηρεάζονται από ανεπάρκεια βιταμίνης D, ενώ υπάρχει μια εδραιωμένη σχέση μεταξύ ανεπάρκειας βιταμίνης D και εξασθενημένης γνώσης» δήλωσε ο επικεφαλής της μελέτης, αναπληρωτής καθηγητής Thomas Burne.

Η ομάδα του Burne διαπίστωσε ότι τα επίπεδα βιταμίνης D επηρεάζουν τα περινευρωνικά δίκτυα. Αυτά τα δίκτυα σχηματίζουν ένα ισχυρό, υποστηρικτικό πλέγμα γύρω από ορισμένους νευρώνες και με αυτόν τον τρόπο σταθεροποιούν τις επαφές τους με άλλους νευρώνες. Οι ερευνητές αφαίρεσαν τη βιταμίνη D από τη διατροφή μιας ομάδας υγειών ενήλικων ποντικών και έπειτα από 20 εβδομάδες βρήκαν σημαντική μείωση της ικανότητάς τους να θυμούνται και να μαθαίνουν σε σύγκριση με μια ομάδα ελέγχου. Διαπιστώθηκε ότι η έλλειψη βιταμίνης D είχε ως αποτέλεσμα μια έντονη μείωση των περινευρωνικών δικτύων στον ιππόκαμπο, την περιοχή που είναι κρίσιμη για τον σχηματισμό μνήμης.

Ο ιππόκαμπος

Η ομάδα του Burne θεωρεί ότι η βιταμίνη D διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διατήρηση σταθερών περινευρωνικών δικτύων και πως όταν μειώνονται τα επίπεδα βιταμίνης D, τα δίκτυα αποδομούνται ευκολότερα από τα ένζυμα. Καθώς οι νευρώνες στον ιππόκαμπο χάνουν τα υποστηρικτικά περινευρωνικά δίκτυα, έχουν πρόβλημα να διατηρήσουν τις συνδέσεις και αυτό τελικά οδηγεί σε απώλεια της γνωστικής λειτουργίας.

Ο ιππόκαμπος μπορεί να επηρεάζεται έντονα από την ανεπάρκεια της βιταμίνης D, επειδή είναι πολύ πιο ενεργός από άλλες περιοχές του εγκεφάλου. Ο Burne δήλωσε ότι η απώλεια της λειτουργίας σε αυτήν την περιοχή θα μπορούσε να συμβάλει σημαντικά στα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της σχιζοφρένειας, συμπεριλαμβανομένων των σοβαρών ελλειμμάτων μνήμης και της παραμορφωμένης αντίληψης της πραγματικότητας. Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο περιοδικό «Brain Structure and Function and Trends in Neuroscience».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Θανατηφόρος ιός στην Ασία εγείρει ανησυχίες για καινούρια πανδημία

Ανατριχιαστικές λεπτομέρειες για το μεγαλύτερο αρπακτικό ψάρι των θαλασσών

Η απομυθοποίηση της ανδρόπαυσης

Πολλοί γιατροί χρησιμοποιούν τον όρο “ανδρόπαυση” για να περιγράψουν τις ορμονικές αλλαγές στους άντρες, που έρχονται με το πέρασμα των χρόνων. Άλλοι όροι είναι γνωστοί ως “σύνδρομο ανεπάρκειας τεστοστερόνης”, “ανεπάρκεια ανδρογόνων” στους ηλικιωμένους άνδρες και “όψιμη έναρξη του ανδρικού υπογοναδισμού”.

Καθηγητές της της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ κοντά στους ασθενείς με καρκίνο

Ορισμένες αντινεοπλασματικές θεραπείες μπορεί να επηρεάσουν την ικανότητα του οργανισμού να αναπτύξει ανοσία μετά τον εμβολιασμό. Θα πρέπει να επικοινωνήσετε με τον γιατρό σας ώστε να προγραμματιστεί η θεραπεία σε σχέση με την ημερομηνία του εμβολιασμού.

Έρευνες διαπιστώνουν τα οφέλη της κατανάλωσης στους άντρες

Διαπιστώθηκε ότι όσοι έπιναν τους περισσότερους καφέδες μέσα στην ημέρα είχαν μειωμένο κατά 9% κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του προστάτη, σε σχέση με εκείνους που έπιναν ελάχιστους καφέδες έως καθόλου.

Έφτασε στην Κίνα η ομάδα του ΠΟΥ για να ερευνήσει την αρχή της πανδημίας

Πανδημια Covid 19: Μια ομάδα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ) έφτασε στην κινεζική πόλη Γουχάν για να ξεκινήσει την έρευνά της για την προέλευση της πανδημίας Covid-19. Η πολυαναμενόμενη έρευνα έρχεται μετά από μήνες διαπραγματεύσεων μεταξύ του ΠΟΥ και του Πεκίνου.

4+1 εκπληκτικά οφέλη των σπόρων καρπουζιού

Σπόροι Καρπουζιού: Οι σπόροι καρπουζιού έχουν χαμηλές θερμίδες και είναι πυκνοί σε θρεπτικά συστατικά. Όταν ψήνονται, είναι τραγανοί και μπορούν εύκολα να αντικαταστήσουν άλλες ανθυγιεινές επιλογές σνακ.

Να φας μακαρόνια ή να μη φας; Ιδού η απορία!

Μακαρόνια Υγεία: Τα ζυμαρικά έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, κάτι που μπορεί να είναι κακό αν καταναλώνετε μεγάλες ποσότητες, ενώ επίσης περιέχουν γλουτένη, έναν τύπο πρωτεΐνης που προκαλεί προβλήματα σε όσους έχουν ευαισθησία.

Κλασική Γαλλική συνταγή για σούπα βελουτέ

Μια πολύ εύκολη συνταγή, χωρίς μαγειρικές προκλήσεις, και με αποτέλεσμα εγγυημένο σε περίπου 35΄- 40΄. Μπορείτε να παίξετε με τις αναλογίες της πατάτας κυρίως αν θέλετε ένα πιο ελαφρύ αποτέλεσμα ή να δοκιμάσετε την παραλλαγή με πρόσθεση 250 – 400 γρ. κολοκυθιού.