Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

Διαχείριση θυμού: Τα παιδιά με πιπίλα δυσκολεύονται να μάθουν πώς να ρυθμίζουν τα συναισθήματα

Διαχείριση θυμού: Τα παιδιά με πιπίλα δυσκολεύονται να μάθουν πώς να ρυθμίζουν τα συναισθήματα

Διαχείριση θυμού: Τα παιδιά πρέπει να μάθουν πώς να διαχειρίζονται τα αρνητικά τους συναισθήματα με τη βοήθεια των γονιών τους, όχι με τη βοήθεια μιας ψηφιακής συσκευής.

Οι εκρήξεις είναι μέρος της ενηλικίωσης. Ο τρόπος διαχείρισης αυτών των εκρήξεων θυμού ή απογοήτευσης, ωστόσο, μπορεί να επηρεάσει τη συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Μια διεθνής ομάδα ερευνητών ερεύνησε πώς η παροχή ψηφιακών συσκευών στα παιδιά που λειτουργούν ως «ψηφιακές πιπίλες» για την αποφυγή ή τη διαχείριση των θυμών επηρεάζει τις δεξιότητες διαχείρισης του θυμού των παιδιών αργότερα. Διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που έπαιρναν τακτικά ψηφιακές συσκευές όταν έριχναν θυμό είχαν περισσότερες δυσκολίες να ρυθμίσουν τα συναισθήματά τους. Οι ερευνητές τόνισαν επίσης τη σημασία να αφήνουμε τα παιδιά να βιώνουν αρνητικά συναισθήματα και τον κρίσιμο ρόλο που διαδραματίζουν οι γονείς στη διαδικασία.

Τα παιδιά μαθαίνουν πολλά για την αυτορρύθμιση –δηλαδή τις συναισθηματικές, νοητικές και συμπεριφορικές αντιδράσεις σε ορισμένες καταστάσεις– κατά τα πρώτα χρόνια της ζωής τους. Μερικές από αυτές τις συμπεριφορές αφορούν την ικανότητα των παιδιών να επιλέγουν μια σκόπιμη απάντηση αντί για μια αυτόματη. Αυτό είναι γνωστό ως κοπιαστικός έλεγχος, ο οποίος μαθαίνεται από το περιβάλλον, πρωτίστως μέσω της σχέσης των παιδιών με τους γονείς τους. Τα τελευταία χρόνια, το να δίνουμε στα παιδιά ψηφιακές συσκευές για να ελέγχουν τις αντιδράσεις τους στα συναισθήματα, ειδικά αν είναι αρνητικά, έχει γίνει συνηθισμένο.

Τώρα, μια ομάδα ερευνητών στην Ουγγαρία και τον Καναδά διερεύνησε εάν αυτή η στρατηγική, που αναφέρεται ως γονική ψηφιακή ρύθμιση συναισθημάτων, οδηγεί στην αδυναμία των παιδιών να ρυθμίσουν αποτελεσματικά τα συναισθήματά τους αργότερα στη ζωή τους. Τα αποτελέσματα εμφανίζονται στο Frontiers in Child and Adolescent Psychiatry. «Εδώ δείχνουμε ότι εάν οι γονείς προσφέρουν τακτικά μια ψηφιακή συσκευή στο παιδί τους για να το ηρεμήσει ή να σταματήσει ένα θυμό, το παιδί δεν θα μάθει να ρυθμίζει τα συναισθήματά του», δήλωσε η Δρ. Veronika Konok. «Αυτό οδηγεί σε πιο σοβαρά προβλήματα ρύθμισης των συναισθημάτων, συγκεκριμένα προβλήματα διαχείρισης θυμού, αργότερα στη ζωή».

Περισσότερες συσκευές, λιγότερος έλεγχος

“Βλέπουμε συχνά ότι οι γονείς χρησιμοποιούν tablet ή smartphone για να αποσπάσουν την προσοχή του παιδιού όταν το παιδί είναι αναστατωμένο. Τα παιδιά γοητεύονται από το ψηφιακό περιεχόμενο, επομένως αυτός είναι ένας εύκολος τρόπος για να σταματήσετε τις εκρήξεις και είναι πολύ αποτελεσματικός βραχυπρόθεσμα”, εξήγησε ο καθηγητής Caroline Fitzpatrick, ερευνήτρια στο Université de Sherbrooke και ανώτερη συγγραφέας της μελέτης. Ωστόσο, οι ερευνητές περίμεναν ότι μακροπρόθεσμα, η πρακτική θα έχει μικρό όφελος. Για να επιβεβαιώσουν τη διατριβή τους, πραγματοποίησαν αξιολόγηση το 2020 και παρακολούθηση ένα χρόνο αργότερα.

Περισσότεροι από 300 γονείς παιδιών ηλικίας μεταξύ δύο και πέντε ετών συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο που αξιολόγησε τη χρήση των μέσων ενημέρωσης από παιδιά και γονείς. Διαπίστωσαν ότι όταν οι γονείς χρησιμοποιούσαν πιο συχνά την ψηφιακή ρύθμιση συναισθημάτων, τα παιδιά εμφάνιζαν φτωχότερες δεξιότητες διαχείρισης θυμού και απογοήτευσης ένα χρόνο αργότερα. Τα παιδιά στα οποία χορηγήθηκαν συσκευές πιο συχνά καθώς εμφάνισαν αρνητικά συναισθήματα, έδειξαν επίσης λιγότερο επίπονο έλεγχο στην αξιολόγηση παρακολούθησης.

«Οι εκρήξεις δεν μπορούν να θεραπευτούν με ψηφιακές συσκευές», επεσήμανε ο Konok. “Τα παιδιά πρέπει να μάθουν πώς να διαχειρίζονται τα αρνητικά τους συναισθήματα για τον εαυτό τους. Χρειάζονται τη βοήθεια των γονιών τους κατά τη διάρκεια αυτής της μαθησιακής διαδικασίας, όχι τη βοήθεια μιας ψηφιακής συσκευής.”

Βοηθώντας τους γονείς να στηρίξουν τα παιδιά

Οι ερευνητές διαπίστωσαν επίσης ότι οι φτωχότερες βασικές δεξιότητες διαχείρισης θυμού σήμαιναν ότι τα παιδιά λάμβαναν πιο συχνά ψηφιακές συσκευές ως εργαλείο διαχείρισης. «Δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι γονείς εφαρμόζουν πιο συχνά ψηφιακή ρύθμιση συναισθημάτων εάν το παιδί τους έχει προβλήματα ρύθμισης των συναισθημάτων, αλλά τα αποτελέσματά μας υπογραμμίζουν ότι αυτή η στρατηγική μπορεί να οδηγήσει στην κλιμάκωση ενός προϋπάρχοντος ζητήματος», είπε ο Konok.

Είναι σημαντικό να μην αποφεύγονται καταστάσεις που θα μπορούσαν να είναι απογοητευτικές για το παιδί, τόνισαν οι ερευνητές. Αντίθετα, συνιστάται στους γονείς να καθοδηγούν τα παιδιά τους σε δύσκολες καταστάσεις, να τα βοηθούν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματά τους και να τα μαθαίνουν να τα χειρίζονται. Για να εξοπλίσουν τους γονείς των παιδιών με προβλήματα διαχείρισης θυμού για επιτυχία, είναι σημαντικό να λαμβάνουν υποστήριξη, είπαν οι ερευνητές.

Για παράδειγμα, οι επαγγελματίες υγείας που εργάζονται με οικογένειες θα μπορούσαν να παρέχουν πληροφορίες για το πώς οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να διαχειριστούν τα συναισθήματά τους χωρίς να τους δίνουν tablet ή smartphone. “Με βάση τα αποτελέσματά μας, θα μπορούσαν να αναπτυχθούν νέες μέθοδοι εκπαίδευσης και συμβουλευτικής για τους γονείς. Εάν αυξηθεί η ευαισθητοποίηση των ανθρώπων σχετικά με το ότι οι ψηφιακές συσκευές είναι ακατάλληλα εργαλεία για τη θεραπεία των θυμών, η ψυχική υγεία και η ευημερία των παιδιών θα ωφεληθούν”, κατέληξε ο Fitzpatrick.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Νόσος του Crohn: Πώς επηρεάζει το μικροβίωμα των παιδιών;

Πώς οι διακοπές επηρεάζουν θετικά την ψυχική μας υγεία;

Πώς τα τυχερά παιχνίδια μπορούν να επηρεάσουν την ψυχική μας υγεία;

Selfies: Τι σημαίνουν για τους εφήβους και ποια η στάση των γονέων;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποια είναι τα στάδια μίας κρίσης πανικού;

Κρίση πανικού: Οι κρίσεις πανικού είναι έντονα και συχνά τρομακτικά επεισόδια που μπορεί να προκύψουν ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση. Οι φάσεις μιας κρίσης πανικού περιλαμβάνουν διάφορα στάδια

Γονικές σχέσεις: Πώς σχηματίζουν τις αναμνήσεις των παιδιών;

Γονικές σχέσεις: Η συζήτηση για τους γονείς κατά τη διάρκεια της θεραπείας μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τις αναμνήσεις και τα συναισθήματα των ατόμων σχετικά με την παιδική τους ηλικία.

Γνωστικές προκαταλήψεις: Η επίδραση τους στις πεποιθήσεις

Γνωστικές προκαταλήψεις: Η πεποίθηση ότι οι άνθρωποι έχουν δίκιο, ακόμη και όταν είναι λάθος, είναι ένα σύνθετο φαινόμενο που επηρεάζεται από γνωστικές προκαταλήψεις, ψυχολογικούς παράγοντες και κοινωνικές επιρροές.

Συμπτώματα του άγχους που συχνά παραβλέπουμε

Άγχος συμπτώματα: Ενώ πολλοί είναι εξοικειωμένοι με τα κοινά συμπτώματα άγχους, όπως η υπερβολική ανησυχία, η αίσθηση ανησυχίας και οι κρίσεις πανικού, υπάρχουν αρκετά λιγότερο γνωστά συμπτώματα που μπορούν επίσης να υποδηλώνουν άγχος.

Σιωπηλό περπάτημα: Μια αποτελεσματική τεχνική για αύξηση της επίγνωσης και της ηρεμίας

Σιωπηλό περπάτημα: Το σιωπηλό περπάτημα είναι μια πρακτική που κερδίζει όλο και περισσότερους υποστηρικτές στους κύκλους ευεξίας, αναφερόμενη στο περπάτημα σε σιωπή, μακριά από τις αποσπάσεις της τεχνολογίας, τις συνομιλίες και άλλες πηγές θορύβου.

Φόβος vs Άγχος: Ποια η διαφορά;

Φόβος vs Άγχος: Το άγχος και ο φόβος είναι δύο συναφή συναισθήματα, αλλά διαφέρουν σημαντικά στη φύση και την εκδήλωσή τους. Κατανοώντας τις διαφορές τους, μπορούμε να διαχειριστούμε καλύτερα τις αντιδράσεις μας

Πώς το σπίτι μας επηρεάζει την ψυχική μας υγεία

Προσωπικός χώρος: Ο χώρος του σπιτιού μας παίζει κρίσιμο ρόλο στην υποστήριξη της ψυχικής μας υγείας και ευημερίας. Ένα καλά σχεδιασμένο και οργανωμένο περιβάλλον μπορεί να ενισχύσει την αίσθηση ασφάλειας, άνεσης

Close Icon