Pin It

Πώς η μέθοδος «5-4-3-2-1» βοηθά να διώξετε το άγχος και να ηρεμήσετε

Αν ποτέ έχετε κυριευτεί από άγχος, θα γνωρίζετε ότι εκείνη τη στιγμή η ψυχραιμία είναι το «κλειδί» για να ηρεμήσετε.

Μετρήστε

Εύκολο να το λες, δύσκολο να το κάνεις, σωστά; Να θυμάστε ότι η αναπνοή είναι η αρχή και σας βοηθά να γυρίσετε το ενδιαφέρον σας στο σώμα σας.

Ωστόσο εκτός από τις ανάσες, που σίγουρα γνωρίζετε, υπάρχει και η μέθοδος «5-4-3-2-1».

Αυτή την αστεία ονομασμένη μέθοδο, εύκολα τη θυμάται κανείς και βοηθά ακριβώς όσο και οι ρυθμικές ανάσες.

Πώς λειτουργεί η μέθοδος «5-4-3-2-1»;

Πέντε

Συγκεντρωθείτε σε πέντε πράγματα που βλέπετε μπροστά σας. Ίσως τα παπούτσια σας, τα σύννεφα, ένα στυλό, ένα βιβλίο και ένα φυτό.

Τέσσερα

Έπειτα συγκεντρωθείτε σε τέσσερα πράγματα που ακούτε. Ίσως έναν σκύλο που γαβγίζει, ένα αυτοκίνητο που περνάει, ένα τηλέφωνο που χτυπάει και ένα πουλί κελαηδάει για παράδειγμα.

Τρία

Τώρα, συγκεντρωθείτε σε τριά πράγματα που νιώθετε. Ίσως τη ζεστασιά της ζακέτας σας, την αίσθηση των παπουτσιών στα πόδια σας, η αίσθηση της καρέκλας που κάθεστε.

Δύο

Δώστε την προσοχή σας σε δύο πράγματα που μυρίζετε. Ίσως τον καφέ σας και το άρωμα που φοράτε.

Ένα

Τέλος, συγκεντρωθείτε σε κάτι που μπορείτε να γευτείτε. Ίσως είναι απλά η γλώσσα σας... ή η «γεύση» από μια ανάμνηση.

 

Αυτές είναι οι 4 τροφές που διώχνουν το άγχος

Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση για το Άγχος και την Κατάθλιψη, μόνο το 36,9% όσων υποφέρουν από άγχος ακολουθούν θεραπεία για την αντιμετώπισή του.

Πρόκειται για ένα αρκετά μικρό ποσοστό, εάν αναλογιστεί κανείς ότι, το άγχος είναι μια διαταραχή, που μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά, εφόσον το άτομο κάνει ορισμένες αλλαγές στον τρόπο ζωής του.

Σύμφωνα με τον διατροφολόγο Ali Miller, στις αλλαγές αυτές συμπεριλαμβάνεται και η βελτίωση της διατροφής.

Δείτε 4 ομάδες τροφών, που βοηθούν στην αποτελεσματική διαχείριση του άγχους.

Μαγνήσιο: Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το κακάο, το αβοκάντο, τα καρύδια και οι σπόροι, είναι τροφές πλούσιες σε μαγνήσιο, ένα μέταλλο που καταστέλλει τις ορμόνες που ευθύνονται για την εκδήλωση του άγχους, όπως είναι η κορτιζόλη και η αδρεναλίνη.

Χολίνη και σύμπλεγμα βιταμινών Β: Η χολίνη ενισχύει την παραγωγή ακετυλοχολίνης, ενός κρίσιμου για τη λειτουργία του εγκεφάλου νευροδιαβιβαστή που μεταξύ άλλων ελέγχει και την εκδήλωση του άγους. Βιταμίνες του συμπλέγματος Β, όπως είναι η Β12, η βιοτίνη και η Β6, είναι επίσης απαραίτητες για την σωστή λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και για τη διατήρηση των ορμονών του στρες σε φυσιολογικά επίπεδα. Ο κρόκος αυγών, ο σολομός και τα οστρακοειδή είναι τροφές πλούσιες σε χολίνη και βιταμίνες του συμπλέγματος Β

L-θεανίνη: Η σκόνη matcha, τα ροφήματα βοτάνων και τα μανιτάρια είναι πηγές L-θεανίνης, μιας ένωσης που μειώνει τα υψηλά επίπεδα στρες, αυξάνει την γνωστική ικανότητα και ρυθμίζει τη λειτουργία των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου. Η L-θεανίνη αυξάνει επίσης την παραγωγή της σεροτονίνης, της ντοπαμίνης και του GABA (γ-αμινοβουτυρικό οξύ), δύο νευροδιαβιβαστών που συμβάλλουν στην χαλάρωση του νευρικού συστήματος.

Προβιοτικά: Τα προβιοτικά, τα καλά βακτήρια που υπάρχουν στο έντερο, συμβάλλουν στην ενίσχυση του πεπτικού και στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού συστήματος. Ο εγκέφαλος και το έντερο συνδέονται και έτσι όταν υπάρχει κάποια ανισορροπία στα βακτήριά του, παράγονται ορμόνες που ευθύνονται για την εκδήλωση του στρες. Έρευνες επισημαίνουν επίσης ότι ο φυτογαλακτοβάκιλος (Lactobacillus plantarum), ένα προβιοτικό που βρίσκεται στο γιαούρτι, συμβάλλει αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση του στρες και του άγχους.

 

 

Pin It