Pin It


Τα άτομα με εποχιακή συναισθηματική διαταραχή (ΕΔΕ), ή κλινική έκδοση της μελαγχολίας του χειμώνα, δεν είναι οι μόνοι που αγωνίζονται με τις ψυχρότερες καιρικές συνθήκες. Το λιγότερο ηλιακό φως μπορεί να επηρεάσει το κιρκαδικό ρυθμό, το βιολογικό ρολόι του σώματος που διέπει ορισμένες εγκεφαλικές δραστηριότητες κυμάτων και παραγωγής ορμονών. Υπάρχουν όμως ορισμένες τεχνικές για να αντιμετωπίσετε αυτή την κατάσταση.




  1. Προσαρμοστείτε


Μπορείτε να προσαρμοστείτε στις αντίξοες καιρικές συνθήκες. Είναι ακόμη δυνατό να μάθετε να σας αρέσει το χιόνι. Μπορείτε να κάνετε ένα ταξίδι, να πάρετε όλα τα απαραίτητα εργαλεία και να διασκεδάσετε πηγαίνοντας για πατινάζ στον πάγο. Συχνά, η καλύτερη στρατηγική είναι να σταματήσετε να αντιστέκεστε και να ακολουθήσετε το ρυθμό ακόμη και της κατάστασης που σας προκαλεί μελαγχολία.




  1. Φορέστε ό,τι σας ταιριάζει


Σε μια μελέτη από ψυχολόγους του Πανεπιστημίου του Hertfordshire, διαπιστώθηκε ότι αυτό που φοράτε επηρεάζει έντονα τη διάθεσή σας. Εκατό γυναίκες ρωτήθηκαν τι φορούσαν όταν αισθάνονταν κατάθλιψη, και περισσότερες από τις μισές είπαν τζιν. Σε μια κακή διάθεση, το 57 % των γυναικών είπαν ότι θα φορούν κάτι φαρδύ. Όταν αισθάνθηκαν καλά, οι συμμετέχοντες αποκάλυψαν  ότι ήταν δέκα φορές πιο πιθανό να φορέσουν ένα αγαπημένο τους φόρεμα.


Ο καθηγητής Karen Pine , επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: «Αυτό το εύρημα δείχνει ότι τα ρούχα δεν επηρεάζει μόνο τους άλλους, αντανακλούν και επηρεάζουν τη διάθεση αυτού που τα φοράει. Πολλές από τις γυναίκες σε αυτή τη μελέτη δήλωσαν ότι θα μπορούσαν να αλλάξουν τη διάθεσή τους, αλλάζοντας ό, τι φορούσαν. Αυτό αποδεικνύει την ψυχολογική δύναμη των ειδών ένδυσης και πώς οι σωστές επιλογές θα μπορούσαν να επηρεάσουν την ευτυχία ενός ατόμου".




  1. Κρατήστε απόθεμα βιταμίνης D


Δεδομένου ότι λαμβάνουμε το μεγαλύτερο μέρος της βιταμίνης D από τον ήλιο, είναι μια καλή ιδέα να πάρετε ένα συμπλήρωμα βιταμίνης D κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών.  Πολλές είναι οι ασθένειες που συσχετίζονται με χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D, ιδιαίτερα η κατάθλιψη. Ορισμένα τρόφιμα αποτελούν  καλές πηγές βιταμίνης D , συμπεριλαμβανομένων των μουρουνέλαιο, ξιφία, σολομό, τόνο, γάλα, γιαούρτι, σαρδέλες, αυγά και δημητριακά εμπλουτισμένα με βιταμίνη D.




  1. Κάντε μια λίστα βιβλίων και ταινιών


Ο χειμώνας αποτελεί μια καλή ευκαιρία για τα βιβλία και τις ταινίες που έχει νόημα να διαβάσουμε και να παρακολουθήσουμε. Έρευνα έδειξε ότι το χιούμορ μπορεί να ανακουφίσει τον πόνο, όπως και οι ταινίες κωμωδίας.




  1. Δοκιμάστε κάτι νέο


Χρησιμοποιώντας λειτουργική μαγνητική τομογραφία (fMRI), οι ερευνητές, όπως ο νευροεπιστήμονας Nathan Spreng, PhD , του Πανεπιστημίου Cornell μπορούν να χαρτογραφήσουν πραγματικά τη δραστηριότητα του εγκεφάλου, όταν μαθαίνουμε μια νέα δεξιότητα και έχουν ανακαλύψει ότι κατά τη διαδικασία της μάθησης, οι νευρώνες μας ενώνονται. Μπορείτε να μάθετε ένα νέο μουσικό όργανο, δοκιμάστε ένα νέο παιχνίδι, ή μαγειρέψτε κάτι διαφορετικό για δείπνο.

Pin It