ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ο ύπνος ενισχύει και αποκαθιστά πολλές εγκεφαλικές λειτουργίες

Ο ύπνος ενισχύει και αποκαθιστά πολλές εγκεφαλικές λειτουργίες

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν μια νέα επιστημονική αγωγή που χαρίζει μακροζωία. Ενισχύει τη μνήμη και τη δημιουργικότητα. Βελτιώνει την εμφάνιση, χαρίζει λεπτή σιλουέτα και περιορίζει τις λιγούρες. Προστατεύει από τον καρκίνο και την άνοια. Απομακρύνει τη γρίπη και το κρυολόγημα. Μειώνει τον κίνδυνο καρδιοπάθειας και εγκεφαλικού, αλλά και διαβήτη. Αυξάνει το αίσθημα της ευτυχίας και μειώνει την κατάθλιψη και το άγχος. Σας ενδιαφέρει; Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, όμως τίποτα από αυτή τη φανταστική διαφήμιση δεν είναι ανακριβές. Αν επρόκειτο για κάποιο νέο φάρμακο, πολλοί θα ήταν δύσπιστοι.Όσοι θα είχαν πειστεί, θα πλήρωναν μεγάλα ποσά ακόμα και για τη μικρότερη δόση. Αν οι κλινικές δοκιμές αποδείκνυαν τους ισχυρισμούς, η τιμή των μετοχών της φαρμακευτικής εταιρείας που το ανακάλυψε θα εκτοξεύονταν στα ύψη.

Ασφαλώς, η διαφήμιση δεν περιγράφει κάποιο θαυματουργό βάμμα ή φάρμακο πανάκεια, αλλά τα αποδεδειγμένα οφέλη μίας ολόκληρης νύχτας ύπνου. Τα στοχεία που υποστηρίζουν αυτούς τους ισχυρισμούς έχουν καταγραφεί σε περισσότερες από 17.000 λεπτομερείς επιστημονικές εκθέσεις. Όσο για το κόστος της αγωγής, είναι μηδενικό. Το φάρμακο διατίθεται δωρεάν κι όμως πολύ συχνά απορρίπτουμε αυτή τη νυχτερινή δόση της συγκεκριμένης φυσικής αγωγής – με τεράστιες συνέπειες. Εξαιτίας της έλλειψης ενημέρωσης, οι περισσότεροι από εμάς δεν αντιλαμβανόμαστε ότι ο ύπνος αποτελεί πανάκεια.

Η ειρωνεία είναι ότι όλες αυτές οι «νέες» ανακαλύψεις σχετικά με τον ύπνο του 21ου αιώνα αναφέρονται απολαυστικά και συνοπτικά στη δεύτερη σκηνή της δεύτερης πράξης του Μάκβεθ που έγραψε ο Σαίξπηρ το 1611, όπου περιγράφει τον ύπνο ως «τον μέγα τροφοδότην ‘ς του βίου το συμπόσιον». Η μητέρα σας, ίσως με λιγότερο εξεζητημένη γλώσσα, μπορεί να σας έδωσε την ίδια συμβουλή, εκθειάζοντας την ωφέλιμη επίδραση του ύπνου στην επούλωση των ψυχικών τραυμάτων, στη γνώση και τη μνήμη, στην επίλυση δύσκολων προβλημάτων και στην πρόληψη ασθενειών και λοιμώξεων.

Απ’ ό,τι φαίνεται, το μόνο που έκανε η επιστήμη ήταν να αποδείξει τα όσα έλεγαν η μητέρα σας και ο Σαίξπηρ. Ο ύπνος δεν είναι η απώλεια εγρήγορσης. Είναι πολύ περισσότερα. Ο νυχτερινός ύπνος είναι μια εξαιρετικά σύνθετη, μεταβολικά ενεργή και καθορισμένη σειρά διαφορετικών σταδίων. Ο ύπνος ενισχύει και αποκαθιστά πολλές εγκεφαλικές λειτουργίες. Δεν υπάρχει ένα είδος ύπνου που να τα εκπληρώνει όλα. Κάθε στάδιο ύπνου – ο ελαφρύς ύπνος NREM, ο βαθύς ύπνος NREM και ο ύπνος REM – παρέχει διαφορετικά οφέλη για τον εγκέφαλο σε διαφορετικές φάσεις της νύχτας. Συνεπώς, κανένα στάδιο δεν είναι πιο σημαντικό από τα άλλα. Η απώλεια οποιουδήποτε σταδίου του ύπνου προκαλεί βλάβες στον εγκέφαλο.

Ανάμεσα στα πολλά οφέλη του ύπνου για τον εγκέφαλο, αυτό που κάνει ιδιαίτερη εντύπωση και που έχουμε κατανοήσει σε μεγάλο βαθμό είναι η επίδρασή του στη μνήμη. Έχει αποδειχτεί πολλές φορές ότι ο ύπνος ενισχύει τη μνήμη: πριν από τη μάθηση προετοιμάζει τον εγκέφαλο για τη δημιουργία νέων αναμνήσεων και μετά τη μάθηση για να εδραιωθεί και να μην ξεχαστεί αυτή η γνώση.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Ύαινες κατασπάραξαν Νεάντερταλ κοντά στη Ρώμη

Μια αγκαλιά την ημέρα μπορεί να κρατήσει τις ρυτίδες μακριά

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Το mindfulness αυξάνει την ικανότητα εστίασης της προσοχής

Mindfulness Οφέλη Εγκέφαλος: Πολλά έχουν γραφτεί για τα οφέλη της πρακτικής του mindfulness. Έρευνες δεικνύουν ότι η συνειδητότητα μπορεί να αντισταθμίσει το άγχος, να ανακουφίσει τον χρόνιο πόνο, ακόμη και να βελτιώσει πτυχές της διάθεσης, της σκέψης και της μνήμης. Αλλά πώς λειτουργεί η συνειδητότητα; Προάγει το mindfulness πραγματικά ανιχνεύσιμες αλλαγές στον εγκέφαλο;

Sea moss: Μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος

Θάλασσα Βρύα: Τα βρύα της θάλασσας μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους λόγω της περιεκτικότητάς τους σε καρραγενάνες, οι οποίες μπορούν να αυξήσουν το αίσθημα του κορεσμού, να μειώσουν το σωματικό λίπος και να βελτιώσουν την υγεία του εντερικού σας συστήματος.

Οι σημαντικότεροι λόγοι για να εντάξετε το περπάτημα στην ρουτίνα άσκησής σας

Αθλητισμός Οφέλη Περπάτημα: Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να εντάξετε το περπάτημα στην ρουτίνα άσκησής σας. Η λίστα των ωφελών που φέρνει το περπάτημα στη ζωή σας είναι μακρά. Στο κείμενο που ακολουθεί μπορείτε να πάρετε μια ιδέα.

Διατροφή : Έτσι θα αποφύγετε την κατανάλωση θερμίδων

Διατροφή : Δεδομένου ότι τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες είναι παντού, είναι σημαντικό να αφιερώσετε χρόνο για να προγραμματίσετε μπροστά για να βεβαιωθείτε ότι έχετε υγιεινές επιλογές.

Παράνοια : Αυταπάτη η εκδήλωση μίας αλήθειας

Παράνοια : Μια νέα ανασκόπηση υποδηλώνει ότι η παράνοια μπορεί να αποτελεί μέρος μιας κανονικά λειτουργούσας ψυχολογίας που έχει ως στόχο τον εντοπισμό και την αποφυγή κοινωνικών απειλών

Διατροφή : Έτσι θα διατηρήσετε το βάρος σας

Διατροφή : Η υγιεινή διατροφή έχει να κάνει με την ισορροπία. Μπορείτε να απολαύσετε τα αγαπημένα σας τρόφιμα, ακόμα κι αν έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, λίπη ή πρόσθετα σάκχαρα. Το κλειδί είναι να τα τρώτε μόνο μια φορά και να τα εξισορροπούν με πιο υγιεινά τρόφιμα και περισσότερη σωματική δραστηριότητα.

Κορωνοϊός εμβόλιο : Νοσήματα που καταστούν αδύνατο τον εμβολιασμό

Κορωνοϊός εμβόλιο : Υπάρχουν αρκετές καταστάσεις που μπορούν να αποδυναμώσουν την ανοσία. Ορισμένες ασθένειες, όπως το HIV / AIDS, μπορούν να καταστρέψουν εντελώς την ικανότητα του οργανισμού να καταπολεμά τις λοιμώξεις.