ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Long Covid άσκηση: Αισθάνεστε κουρασμένοι μετά την άθλησή σας;

Long Covid άσκηση: Αισθάνεστε κουρασμένοι μετά την άθλησή σας;

Long Covid άσκηση: Έχουμε ακούσει για την "ομίχλη του εγκεφάλου", την κόπωση και τον πονοκέφαλο ως συμπτώματα του long COVID, ενώ σε αυτά τώρα προστίθεται και η μειωμένη ικανότητα άσκησης.

Έχουμε ακούσει για την “ομίχλη του εγκεφάλου”, την κόπωση και τον πονοκέφαλο ως συμπτώματα του long COVID. Τώρα μια νέα μελέτη επισημαίνει μια άλλη επίμονη επίδραση του SARS-CoV-2, που εντοπίστηκε μήνες μετά τη μόλυνση: μειωμένη ικανότητα άσκησης. Στη μελέτη τους στο JAMA Network Open στις 12 Οκτωβρίου 2022, ερευνητές από το UC San Francisco και το Zuckerberg San Francisco General Hospital εντόπισαν 38 προηγούμενες μελέτες που παρακολούθησαν τις επιδόσεις άσκησης περισσότερων από 2.000 συμμετεχόντων που είχαν προηγουμένως COVID-19, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με πιθανή μακρά COVID.

Οι ερευνητές περιόρισαν την ανάλυσή τους σε εννέα μελέτες στις οποίες οι επιδόσεις άσκησης 359 συμμετεχόντων που είχαν αναρρώσει από τον ιό συγκρίθηκαν με αυτές των 464 συμμετεχόντων που είχαν συμπτώματα συμβατά με μακρά COVID. Η μέση ηλικία των συμμετεχόντων σε αυτές τις εννέα μελέτες κυμαινόταν από 39 έως 56 και ο μέσος δείκτης μάζας σώματος κυμαινόταν από 26 (υπέρβαρος) έως 30 (παχύσαρκος). Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η μακρά κοόρτη COVID σε αυτήν την υποομάδα μπορεί να έχει μειωμένη εξαγωγή οξυγόνου στους μύες, ακανόνιστα μοτίβα αναπνοής και μικρότερη ικανότητα αύξησης του καρδιακού παλμού κατά τη διάρκεια της άσκησης ώστε να ταιριάζει με την καρδιακή παροχή.

Επιπλέον, υπήρξαν ενδείξεις απορρύθμισης, η οποία εμφανίζεται σε κάποιο βαθμό μετά από τις περισσότερες σωματικές ασθένειες που οδηγούν σε αδράνεια, σημείωσαν οι ερευνητές. Είναι σημαντικό ότι δεν θα μπορούσαν όλα τα ευρήματα να αποδοθούν σε απεξάρτηση. Οι δοκιμές άσκησης διεξήχθησαν τουλάχιστον τρεις μήνες μετά τη λοίμωξη από SARS-CoV-2 και περιελάμβαναν τεστ καρδιοπνευμονικής άσκησης (CPET), στις οποίες μετρήθηκαν το οξυγόνο και το διοξείδιο του άνθρακα, μαζί με άλλους δείκτες καρδιακής και πνευμονικής λειτουργίας, ενώ ο συμμετέχων χρησιμοποιούσε διάδρομο ή στατικό ποδήλατο.

Συγκρίνοντας την ανοχή στην άσκηση, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ο μέγιστος ρυθμός οξυγόνου της ομάδας COVID ήταν 4,9 ml/kg/min χαμηλότερος από την ομάδα που αναρρώθηκε. Σύμφωνα με τον πρώτο συγγραφέα Matthew S. Durstenfeld, MD, MAS, του Τμήματος Ιατρικής UCSF και του Καρδιολογικού Τμήματος στο Γενικό Νοσοκομείο Zuckerberg San Francisco, αυτή η διαφορά ισοδυναμεί με 1,4 μεταβολικό ισοδύναμο εργασιών (METs), ένα μέτρο ενέργειας καταναλώνεται κατά τη διάρκεια σωματικών δραστηριοτήτων. “Αυτή η μείωση του ρυθμού αιχμής οξυγόνου θα μεταφραζόταν χονδρικά σε μια γυναίκα 40 ετών με αναμενόμενη ικανότητα άσκησης 9,5 MET, πέφτοντας στα 8,1 METs, η κατά προσέγγιση αναμενόμενη ικανότητα άσκησης για μια γυναίκα 50 ετών”, είπε.

Ένας άλλος τρόπος για να το δούμε, είπε ο Durstenfeld, είναι ότι ένας παίκτης του τένις του διπλού μπορεί να χρειαστεί να παίξει γκολφ με ένα καρότσι ή ασκήσεις διατάσεων και όσοι κολυμπούν γύρους μπορεί να διαπιστώσουν ότι η αεροβική χαμηλής πρόσκρουσης είναι καλύτερος. “Αλλά είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτός είναι ένας μέσος όρος”, προειδοποίησε. “Μερικά άτομα βιώνουν μια βαθιά μείωση της ενεργειακής ικανότητας και πολλά άλλα δεν παρουσιάζουν καμία μείωση”.

Στην ανάλυσή τους των μελετών, οι ερευνητές δήλωσαν ότι ενώ βρήκαν “μέτρια αλλά σταθερά” στοιχεία που υποδηλώνουν μειωμένη ικανότητα άσκησης σε συμμετέχοντες με μακροχρόνια COVID-19, υπήρχε “χαμηλή εμπιστοσύνη στο μέγεθος του αποτελέσματος”. Το απέδωσαν αυτό σε μικρά μεγέθη μελέτης, υπερδειγματοληψία συμμετεχόντων που νοσηλεύτηκαν, καθώς και σε εκείνους με οξέα συμπτώματα που είχαν παραπεμφθεί σε κλινικές για μεγάλο χρονικό διάστημα COVID και για CPET, και στη μεταβλητότητα στους ορισμούς των μακρών τρόπων COVID και CPET. Καμία από τις μελέτες δεν είχε πραγματοποιήσει CPET προ της μόλυνσης για σύγκριση.

“Η περαιτέρω έρευνα θα πρέπει να περιλαμβάνει μακροπρόθεσμες αξιολογήσεις παρατήρησης για την κατανόηση της τροχιάς της ικανότητας άσκησης”, δήλωσε η ανώτερη συγγραφέας Priscilla Y. Hsue, MD, του Τμήματος Ιατρικής UCSF και του Καρδιολογικού Τμήματος στο Γενικό Νοσοκομείο Zuckerberg San Francisco. “Χρειάζονται επειγόντως δοκιμές πιθανών θεραπειών, συμπεριλαμβανομένων μελετών αποκατάστασης για την αντιμετώπιση της απορρύθμισης, καθώς και περαιτέρω έρευνα για τη δυσλειτουργική αναπνοή, τη βλάβη στα νεύρα που ελέγχουν τις αυτόματες λειτουργίες του σώματος και την αδυναμία επαρκούς αύξησης του καρδιακού παλμού κατά τη διάρκεια της άσκησης”.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η ώρα της ημέρας που ασκείστε μπορεί να κάνει τη διαφορά στα οφέλη

10 Τρόποι για να κοιμάστε καλύτερα

Αξιοποιήστε δημιουργικά τον χρόνο σας μαζί με τα παιδιά σας

Για ποιο λόγο είναι σημαντικό να κάνουμε δραστηριότητες εκτός σπιτιού;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μπορούν οι φράουλες να αυξήσουν τη γονιμότητα;

Φράουλες: Χάρη στα υψηλά επίπεδα φολικού οξέος και τα ισχυρά αντιοξειδωτικά τους, οι φράουλες μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της υγείας των ωαρίων και του σπέρματος, θέτοντας τις βάσεις για μια υγιή εγκυμοσύνη.

Τα οφέλη των αποξηραμένων σύκων όταν τρώγονται με άδειο στομάχι

Αποξηραμένα σύκα: Τα αποξηραμένα σύκα με άδειο στομάχι προσφέρουν μια σειρά από οφέλη για την υγεία, όπως η βελτίωση της πέψης, η ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και η διατήρηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Κρίση υγείας στο εργατικό δυναμικό: Γιατί είμαστε τόσο ασθενείς;

Κρίση υγείας στο εργατικό δυναμικό: Συνολικά, εκτιμά ότι σχεδόν το ένα πέμπτο του πληθυσμού σε ηλικία εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει αυτό που αποκαλεί μια κατάσταση περιορισμού της εργασίας. 

Είναι το μήλο φίλος της εγκύου και του εμβρύου;

Μήλα εγκυμοσύνη: Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, τα μήλα μπορούν να σας βοηθήσουν να διατηρήσετε την ενέργειά σας, να υποστηρίξετε την ανάπτυξη του μωρού σας και να σας κρατήσουν χορτάτες μεταξύ των γευμάτων.

Βασικά σημάδια για την αναγνώριση ενός ναρκισσιστή

Ναρκισσισμός: Αναγνωρίζοντας τα σημάδια του ναρκισσισμού, μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας από πιθανή χειραγώγηση και να διατηρήσετε πιο υγιείς σχέσεις βασισμένες στον αμοιβαίο σεβασμό και την ενσυναίσθηση.