ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Γρίπη Covid-19: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε για το πότε θα πρέπει να εμβολιασθείτε

Γρίπη Covid-19: Ό,τι πρέπει να γνωρίζετε για το πότε θα πρέπει να εμβολιασθείτε

Με το προφίλ ασφαλείας όμως των εμβολίων να είναι υψηλό, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι είναι καλό να κάνετε και τα δύο εμβόλια, χωρίς να χρειάζεται να περιμένετε ή το ένα να προηγηθεί το άλλου, αφήνοντας κενό μεταξύ τους.

Γρίπη Covid-19: Πριν την πρωτοφανή πανδημία του κορωνοϊού, η γρίπη εμφανιζόταν με εποχικές εξάρσεις κατά τους χειμερινούς μήνες, αποτελώντας οξεία νόσο του αναπνευστικού, εύκολα μεταδιδόμενη από άτομο σε άτομο. Το αντιγριπικό εμβόλιο, όπως αναφέρουν οι ειδικοί, είναι το ασφαλέστερο διαθέσιμο μέσο πρόληψης, καθώς η γρίπη μπορεί να προκαλέσει από ήπια έως και πολύ σοβαρή νόσηση. «Καθώς η γρίπη και η covid-19 «ανταγωνίζονται» για τους ίδιους νοσοκομειακούς πόρους, τον ατομικό προστατευτικό εξοπλισμό και τα διαγνωστικά αντιδραστήρια, είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε και να ελαχιστοποιήσουμε τον αντίκτυπο της γρίπης» δηλώνει χαρακτηριστικά ο δρ. Amesh A. Adalja, ειδικός μολυσματικών ασθενειών στο Johns Hopkins Center for Health Security, στο Maryland.

Ευτυχώς υπάρχει ένας αποτελεσματικός τρόπος για να το κάνετε και δεν είναι άλλος από το εμβόλιο, επισημαίνει.

Πότε να κάνω το αντιγριπικό εμβόλιο;

  • Το διάστημα ανάμεσα στον Σεπτέμβρη και τον Οκτώβρη αποτελεί την καλύτερη χρονική περίοδο για να κάνετε το εμβόλιό σας, σύμφωνα με τους ειδικούς, οι οποίοι επισημαίνουν ότι θα είναι καλό να έχετε εμβολιαστεί πριν το τέλος του Οκτωβρίου.
  • Αυτό το χρονικό πλαίσιο επιτρέπει στο σώμα να εξασφαλίσει επαρκή προστασία από τον ιό πριν ξεκινήσουν οι εποχικές εξάρσεις, που στην χώρα μας παρατηρούνται από τον Οκτώβριο έως και τον Απρίλιο.

«Χρειάζονται περίπου δύο εβδομάδες μετά τον εμβολιασμό για να σχηματιστούν αρκετά αντισώματα και να επιτευχθεί πλήρης ανοσία», αναφέρει η δρ. Supriya Narasimhan, επιδημιολόγος και επικεφαλής του τμήματος μολυσματικών ασθενειών στο Ιατρικό Κέντρο Santa Clara Valley στην Καλιφόρνια.Αν παρά ταύτα, δεν εμβολιαστείτε μέχρι τον Οκτώβριο, οι ειδικοί από το αμερικάνικο Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) επισημαίνουν ότι δεν είναι αργά να το κάνετε ακόμα και τον Νοέμβριο ή τον Δεκέμβριο, μιας και ο ιός της γρίπης εξακολουθεί να «κυκλοφορεί» και να μεταδίδεται.

Να κάνω πρώτα την «αναμνηστική» δόση ή το αντιγριπικό εμβόλιο;

Σύμφωνα με τους ειδικούς δεν χρειάζεται να διαλέξετε, καθώς θα πρέπει να εμβολιαστείτε κατά και των δύο ιών, της γρίπης και της covid-19.Όταν τα εμβόλια κατά του κορωνοϊού έγιναν για πρώτη φορά διαθέσιμα, η γενική σύσταση ήταν να μην κάνουμε άλλα εμβόλια για τουλάχιστον δύο εβδομάδες μετά. Αυτό επειδή τα εμβόλια ήταν τόσο νέα, που ήταν σημαντικό να παρακολουθούμε ποιες παρενέργειες προκαλούσαν.Με το προφίλ ασφαλείας όμως των εμβολίων να είναι υψηλό, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι είναι καλό να κάνετε και τα δύο εμβόλια, χωρίς να χρειάζεται να περιμένετε ή το ένα να προηγηθεί το άλλου, αφήνοντας κενό μεταξύ τους.Στην πραγματικότητα, τον Σεπτέμβριο, δύο μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες – η Novavax και η Moderna – ανακοίνωσαν ότι αναπτύσσουν συνδυαστικά εμβόλια κατά της covid-19 αλλά και της γρίπης. Οι νέοι συνδυασμοί, όμως, δεν θα είναι διαθέσιμοι εγκαίρως για τους φετινούς μήνες έξαρσης.Οι ειδικοί συμβουλεύουν ότι εάν κάνετε το εμβόλιο κατά της covid-19 και το αντιγριπικό την ίδια ημέρα, μη τα κάνετε και τα δύο από το ίδιο χέρι για να ελαχιστοποιήσετε τον πόνο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Διπλά απαραίτητος ο εμβολιασμός ενάντια στη γρίπη

Αντιγριπικός εμβολιασμός πρόληψη: Οι ομάδες υψηλού κινδύνου και οι υγειονομικοί

Η αποτελεσματικότητα των εμβολίων έναντι του SARS-CoV-2 στους Παχύσαρκους

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Σούπα σελινόριζας με πράσο και τζίντερ για τις χειμωνιάτικες μέρες

Η σελινόριζα είναι ένα λαχανικό ρίζας που, όταν μαγειρευτεί και στη συνέχεια πολτοποιηθεί, γίνεται η τέλεια βάση για μια σούπα με σούπερ κρέμα χωρίς καμία ανάγκη για γαλακτοκομικά προϊόντα.

6 τρόποι που η θάλασσα ενισχύει την υγεία

Θάλασσα οφέλη υγεία: Οι μελέτες επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της θάλασσας και της διάθεσης των ανθρώπων, αυτό οφείλεται, σύμφωνα με τους ειδικούς, στην υψηλή περιεκτικότητα του θαλασσινού νερού σε μαγνήσιο, που ενισχύει το αίσθημα της χαλάρωσης, ηρεμίας και ευεξίας στους ανθρώπους.

Άσκηση και αυτοάνοσο νόσημα - Πώς να ξεκινήσετε

Αθλητισμός: Για πολλά άτομα με αυτοάνοσες διαταραχές, η μέτρια, χαμηλής έντασης άσκηση και η σωματική δραστηριότητα μπορούν να αποφέρουν τεράστιο όφελος για την ποιότητα της ζωής τους. Ειδικότερα, η άσκηση ενισχύει τη σωματική σας ενέργεια. Η παραγωγή ενδορφινών είναι ένα φυσικό παυσίπονο. Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής σε όλο το σώμα και συμβάλει επίσης στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και του άγχους που επίσης συχνά συνοδεύουν τον χρόνιο πόνο.

Μια απλή και πεντανόστιμη συνταγή με μπρόκολο και αμύγδαλο

Μπρόκολο αμύγδαλο: Για να διασφαλίσετε στην καθημερινότητά σας την πρόσληψη σωστών τροφών όπως τα λαχανικά και τους ξηρούς καρπούς καλό θα ήταν να βρείτε συνταγές που θα σας κεντρίσουν το ενδιαφέρον και θα περιέχουν και συστατικά που θα σας αρέσουν ιδιαίτερα.

Αρτηριακή υπέρταση: Ένας σιωπηλός «δολοφόνος»

«Ζαλίζομαι», «άνοιξε η μύτη μου», «έχω νευροπίεση». Ή «έχω ανεβεί σκάλες/έχω αθληθεί και μετρώντας την πίεσή μου είδα ότι ήταν υψηλή». Ή «μέτρησα την πίεσή μου και ήταν 150/90, τι να κάνω;» Πολλές από αυτές τις κουβέντες ακούγονται και λέγονται καθημερινά σε σπίτια ή σε ιατρεία και το κοινό σε όλες είναι ότι τα άτομα που τις λένε τις πιστεύουν.

Σήμερα η Google τιμά με Doodle την πίτσα!

Google Doodle πίτσα: Την ημέρα αυτή το 2007, η μαγειρική τέχνη του Ναπολιτάνου «Pizzaiuolo» εγγράφηκε στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO.