alkool-.jpg
Pin It

 


Το αλκοόλ αποτελεί σήμερα μια αμφιλεγόμενη υπόθεση και έχει γίνει αντικείμενο εκτεταμένης μελέτης στον επιστημονικό κόσμο. Ωστόσο, είναι σχεδόν βέβαιο ότι τα οφέλη ή οι κίνδυνοι για την υγεία εξαρτώνται από την προσλαμβανόμενη ποσότητα. Τα οφέλη φαίνεται να απορρέουν από την μέτρια κατανάλωση ενώ οι κίνδυνοι σχετίζονται άμεσα με την χρόνια και υπέρμετρη πρόσληψη.

alkool

Σχετικές πληροφορίες στο www.Life2day.gr ο Δημήτρης Γρηγοράκης,Κλινικός Διαιτολόγος- Διατροφολόγος, ΜSc
Επιστημονικός Διευθυντής Κέντρου Διαιτολογικής Υποστήριξης & Μεταβολικού Ελέγχου ΑΠΙΣΧΝΑΝΣΙΣ – ΛΟΓΩ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ -Πρόεδρος Ελληνικής Διατροφολογικής Εταιρείας.


Σύμφωνα με τις οδηγίες του AmericanDiabetes Association συστήνεται η κατανάλωση ενός ποτού ημερησίως. Ως ένα ποτό ορίζεται ένα κουτάκι μπύρα, ένα ποτήρι κρασί (145ml) και περίπου 45ml άλλων αλκοολούχων (π.χ. ρούμι, βότκα, ουίσκι).
Η θετική επίδραση του αλκοόλ εντοπίζεται τόσο στη ψυχική υγεία όσο και στην καρδιοπροστατευτική του δράση.
Συγκεκριμένα, Χαρίζει ευεξία και έχει ψυχοθεραπευτική αξία, εφόσον μελέτες διαπιστώνουν ότι τα άτομα που καταναλώνουν μια μέτρια ποσότητα αλκοόλ έχουν σπανιότερα συμπτώματα κατάθλιψης. Επιπλέον, η μέτρια πρόσληψη αλκόολ βελτιώνει τη γνωστική αντίληψη, καθυστερώντας τη γνωστική μείωση (άνοια) που σχετίζεται με τη γήρανση.
Όσον αφορά την αντιοξειδωτική προστασία του αλκοόλ αυτή οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητα φλαβονοειδών κυρίως στο κόκκινο κρασί, τα οποία σχετίζονται με μείωση των λοιμώξεων, την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και την πρόληψη νοσημάτων φθοράς, όπως είναι τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο σακχαρώδης διαβήτης και ο καρκίνος. Επιπρόσθετα, μελέτη σε καρδιοπαθείς έδειξε ότι μια μέτρια ποσότητα αλκοόλ μειώνει τον κίνδυνο θρόμβωσης, φλεγμονής και αυξάνει την καλή χοληστερόλη.
Εντούτοις, η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ ενέχει άμεσους κινδύνους στην υγεία όπως παγκρεατίτιδα, αφυδάτωση, στομαχικές διαταραχές, συναισθηματική αστάθεια και υπερευαισθησία. Επίσης, μπορεί να προκαλέσει βλάβη σε ζωτικά όργανα, όπως ο καρδιακός μυς και το συκώτι αυξάνοντας τον κίνδυνο καρδιακής και ηπατικής ανεπάρκειας.

Σε αντίθεση με τη μέτρια κατανάλωση αλκοόλ, η υψηλή μειώνει την πνευματική διαύγεια, λόγω του ότι προκαλεί ατροφία, συρρίκνωση του εγκεφάλου και σημαντική μείωση των αντανακλαστικών και της αντίληψης.

Τέλος, η αλκοόλη αποδίδει πολλές θερμίδες στον οργανισμό και η υπερκατανάλωση μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση του σωματικού βάρους και μειώνει την απορρόφηση σημαντικών για τον οργανισμό βιταμινών και μετάλλων.
Στο ερώτημα επομένως, «Αλκοόλ: Υπέρ ή Κατά;» η απάντηση είναι ότι η ναι, μπορούμε να καταναλώνουμε αλκοόλ αλλά με μέτρο και πάντα μέσα στα πλαίσια μίας ισορροπημένης διατροφής.
Pin It