Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Φροντίδα ματιών: Εύκολες συμβουλές που πρέπει να ακολουθήσετε για υγιή όραση αυτό το καλοκαίρι

Φροντίδα ματιών: Εύκολες συμβουλές που πρέπει να ακολουθήσετε για υγιή όραση αυτό το καλοκαίρι

Φροντίδα ματιών: Η εποχή του καλοκαιριού και της υγρασίας, μπορεί να μας αρέσει αρκετά αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αισθανόμαστε πάντα καλά.

Η εποχή του καλοκαιριού και της υγρασίας, μπορεί να μας αρέσει αρκετά αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αισθανόμαστε πάντα καλά. Η υγρασία φέρνει επίσης μια σειρά από προκλήσεις, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για την υγεία των ματιών. Η αυξημένη υγρασία και η ζέστη, οι λοιμώξεις που προκαλούνται από το νερό και η συνολική υγρασία μπορεί να έχουν δυσμενείς επιπτώσεις στα μάτια σας. Ωστόσο, με την κατάλληλη φροντίδα και προφυλάξεις, μπορείτε να διατηρήσετε τα μάτια σας υγιή και λαμπερά κατά την περίοδο των βροχών και της ζέστης. Ακολουθούν ορισμένες βασικές συμβουλές για την προστασία των ματιών από την ζέστη:

1.Πλένετε τα χέρια σας τακτικά

Η εποχή του καλοκαιριού είναι διαβόητη για λοιμώξεις που μεταδίδονται από το νερό και πολλά προβλήματα που σχετίζονται με τα μάτια μπορούν να προληφθούν με τη διατήρηση καλής υγιεινής των χεριών. Κάντε συνήθεια να πλένετε καλά τα χέρια σας με σαπούνι και νερό πριν αγγίξετε τα μάτια σας ή εφαρμόσετε οποιεσδήποτε οφθαλμικές σταγόνες ή φάρμακα.

2.Αποφύγετε να αγγίζετε τα μάτια σας

Κατά την περίοδο του καλοκαιριού, τα μάτια σας είναι πιο ευάλωτα σε μολύνσεις. Αποφύγετε να αγγίζετε ή να τρίβετε τα μάτια σας με βρώμικα χέρια, καθώς αυτό μπορεί να εισάγει επιβλαβή βακτήρια ή ιούς, οδηγώντας σε μολύνσεις των ματιών.

3.Χρησιμοποιήστε Καθαρό Νερό

Είτε πρόκειται για το πλύσιμο του προσώπου σας είτε για τον καθαρισμό των ματιών σας, χρησιμοποιείτε πάντα καθαρό, φιλτραρισμένο νερό. Το μολυσμένο νερό μπορεί να περιέχει επιβλαβείς μικροοργανισμούς που μπορεί να προκαλέσουν επιπεφυκίτιδα, λοιμώξεις του κερατοειδούς ή άλλες οφθαλμικές παθήσεις. Εάν κατά λάθος πέσει βρώμικο νερό στα μάτια σας, ξεπλύνετε αμέσως με καθαρό νερό.

4.Χρησιμοποιήστε προστατευτικά γυαλιά

Εάν βγαίνετε έξω κατά τη διάρκεια έντονης υγρασίας, προστατέψτε τα μάτια σας με αδιάβροχα ή προστατευτικά γυαλιά ηλίου. Όχι μόνο προστατεύουν τα μάτια σας από την υγρασία αλλά τα προστατεύουν και από τη σκόνη και τις επιβλαβείς ακτίνες UV. Η χρήση γυαλιών ηλίου με προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία βοηθά στην αποφυγή μακροχρόνιας βλάβης στα μάτια σας που προκαλείται από τον ήλιο.

5.Διατηρήστε καλή υγιεινή για τους φακούς επαφής

Εάν φοράτε φακούς επαφής, είναι σημαντικό να τηρείτε αυστηρά την υγιεινή κατά την περίοδο των βροχών. Ακολουθήστε τις κατάλληλες τεχνικές καθαρισμού και απολύμανσης που συνιστά ο επαγγελματίας οφθαλμίατρος σας. Αποφύγετε να φοράτε φακούς ενώ κολυμπάτε ή σε συνθήκες υπερβολικής υγρασίας, καθώς αυξάνει τον κίνδυνο μολύνσεων των ματιών.

6.Αποφύγετε την κοινή χρήση προσωπικών αντικειμένων

Η κοινή χρήση προσωπικών αντικειμένων όπως πετσέτες, μαντήλια ή μακιγιάζ ματιών κατά την περίοδο του καλοκαιριού μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητες λοιμώξεων των ματιών. Αυτά τα αντικείμενα μπορούν να μεταφέρουν βακτήρια ή ιούς, οι οποίοι μπορούν εύκολα να μεταφερθούν από το ένα άτομο στο άλλο. Να χρησιμοποιείτε πάντα τα προσωπικά σας αντικείμενα και να αποφεύγετε να τα μοιράζεστε με άλλους.

7.Διατηρήστε το περιβάλλον σας καθαρό

Η υγρασία και τα στάσιμα νερά κατά την περίοδο του καλοκαιριού δημιουργούν ένα έδαφος αναπαραγωγής για κουνούπια και άλλα έντομα. Τα τσιμπήματα κουνουπιών μπορεί να οδηγήσουν σε ασθένειες που σχετίζονται με τα μάτια, όπως ο δάγγειος πυρετός ή η ελονοσία, που μπορεί να έχουν σοβαρές οφθαλμικές επιπλοκές. 

8.Κάντε μια θρεπτική δίαιτα

Μια καλά ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε βιταμίνες και μέταλλα είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της καλής υγείας των ματιών. Συμπεριλάβετε τρόφιμα όπως τα καρότα, το σπανάκι, τα εσπεριδοειδή, τα αμύγδαλα και τα ψάρια στη διατροφή σας, καθώς περιέχουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά που προάγουν την υγεία των ματιών. Μείνετε ενυδατωμένοι πίνοντας επαρκή ποσότητα νερού για να κρατάτε τα μάτια σας ενυδατωμένα.

9.Κάντε διαλείμματα από τις ψηφιακές οθόνες

Το καλοκαίρι μπορεί να βρεθείτε να περνάτε περισσότερο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους ή σε ξηρό κλίμα λόγω air condition. Ωστόσο, ο αυξημένος χρόνος που βρίσκεστε στην οθόνη και ο κλιματισμός μπορούν να καταπονήσουν τα μάτια σας και να οδηγήσουν σε καταστάσεις όπως ξηροφθαλμία, κόπωση των ματιών και θολή όραση. Θυμηθείτε να κάνετε τακτικά διαλείμματα, να ανοιγοκλείνετε συχνά τις συσκευές και τον κλιματισμό για να έχετε καλύτερη όραση.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η έγκαιρη εντόπιση του γλαυκώματος είναι ζωτικής σημασίας

Πώς να προστατέψετε τα μάτια σας από ηλιακά εγκαύματα

Πώς μπορεί το μπλε φως να επηρεάσει την όρασή μας;

Η παρατεταμένη έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία ενέχει κινδύνους σοβαρής οφθαλμικής βλάβης

Προσοχή σε αυτές τις οφθαλμικές παθήσεις αφού κλείσετε τα 40

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πρόοδος στους βιοδείκτες που σχετίζονται με την ατρησία των χοληφόρων

Η ενσωμάτωση αυτών των βιοδεικτών στην κλινική πράξη μπορεί να διευκολύνει την έγκαιρη διάγνωση, να καθοδηγήσει τις θεραπευτικές παρεμβάσεις και να βελτιώσει τη συνολική πρόγνωση για ασθενείς με ατρησία των χοληφόρων.

Έρευνα προτείνει πιθανούς στόχους για την πρόληψη και την έγκαιρη αναγνώριση ψυχωσικών διαταραχών

Αυτή η πενταετής μελέτη παρακολουθεί 1.500 παιδιά και νέους που παρουσιάζονται για υπηρεσίες ψυχικής υγείας, εξετάζει τη βιολογία, την εκπαίδευση και τη γνωστική τους ικανότητα, κοινωνικούς παράγοντες και πρότυπα χρήσης υπηρεσιών. Ο στόχος είναι να αυξηθεί η κατανόηση του ποιος κινδυνεύει για ψύχωση και, το πιο σημαντικό, πώς να μετριαστεί αυτός ο κίνδυνος μέσω προηγούμενης παρέμβασης.

Ανθρώπινη Πρωτεΐνη - Ελπίδα για μελλοντικές μη εθιστικές θεραπείες πόνου

Καθώς η επιστήμη συνεχίζει να αποκαλύπτει τα μυστήρια των βιολογικών μας μηχανισμών, μελέτες όπως αυτή δείχνουν πώς η εξελικτική βιολογία και η σύγχρονη φαρμακολογία μπορούν να συνεργαστούν για την αντιμετώπιση των πιεστικών ιατρικών αναγκών και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής για όσους υποφέρουν από χρόνιο πόνο.

Συνταγή που περιλαμβάνει ψητό κοτόπουλο

Ψητό κοτόπουλο: Το ψητό κοτόπουλο είναι ένα ευέλικτο και νόστιμο πιάτο που μπορεί να παρασκευαστεί με πολλούς τρόπους, με τον καθένα να αναδεικνύει μοναδικές γεύσεις και υφές.

Πώς η οδήγηση μππορεί και να επηρεάσει την ψυχική μας υγεία;

Οδήγηση ψυχική: Η οδήγηση, ενώ συχνά θεωρείται ως μια δραστηριότητα ρουτίνας, μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ψυχική υγεία με διάφορους τρόπους, επηρεάζοντας τη διάθεση, τα επίπεδα άγχους και τη συνολική ευεξία.

Δροσιστικό ρόφημα με καφέ, σοκολάτα και πάγο

Δροσιστικό ρόφημα: Η δημιουργία ενός δροσιστικού ποτού με σοκολάτα καφέ είναι ένας απολαυστικός τρόπος για να συνδυάσετε τις πλούσιες γεύσεις του καφέ και της σοκολάτας με τη δροσιά του πάγου

Close Icon