Διατροφή

Καρδιακή Ανεπάρκεια Διατροφή: Η κατανάλωση καφέ σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας

Καρδιακή Ανεπάρκεια Διατροφή: Η κατανάλωση καφέ σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας

Καρδιακή Ανεπάρκεια Διατροφή: Η κατανάλωση ενός ή περισσότερων φλυτζανιών καφέ την ημέρα συσχετίστηκε με μακροπρόθεσμα μειωμένο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας, σύμφωνα με μια ανασκόπηση δεδομένων διατροφής (από τρεις μεγάλες μελέτες) που πραγματοποίησε η American Heart Association.

Η κατανάλωση ενός ή περισσότερων φλυτζανιών καφέ την ημέρα συσχετίστηκε με μακροπρόθεσμα μειωμένο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας, σύμφωνα με μια ανασκόπηση δεδομένων διατροφής (από τρεις μεγάλες μελέτες) που πραγματοποίησε η American Heart Association.


Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε σήμερα, Τρίτη, 9 Φεβρουαρίου 2021, στο περιοδικό AHA Circulation: Heart Failure, ανέλυσε διατροφικές πληροφορίες από την μελέτη Framingham Heart, που ξεκίνησε το 1948 και στην οποία συμμετείχαν πάνω από 5.000 άτομα χωρίς διάγνωση καρδιακών παθήσεων που ζούσαν στο Framingham της Μασαχουσέτης. Η μελέτη παρακολούθησε αυτούς τους ανθρώπους και τους απογόνους τους για 72 χρόνια, δηλαδή τρεις γενιές.

Η παρούσα μελέτη χρησιμοποίησε αναλυτικά εργαλεία για να συγκρίνει τα δεδομένα της Framingham Heart Study με άλλες δυο μελέτες (Atherosclerosis Risk in Communities Study και Cardiovascular Health Study – 10ετής μελέτη καρδιαγγειακού κινδύνου σε ενήλικες άνω των 65 ετών).

Συνολικά, οι 3 μελέτες παρείχαν διατροφικές πληροφορίες για περισσότερους από 21.000 ενήλικες Αμερικανούς. Σε σύγκριση με άτομα που δεν έπιναν καφέ, η ανάλυση ανέδειξε ότι ο κίνδυνος καρδιακής ανεπάρκειας με την πάροδο του χρόνου μειώθηκε μεταξύ 5% και 12% για κάθε φλυτζάνι καφέ που καταναλώνεται τη μέρα, σύμφωνα με τα δεδομένα που προκύπτουν από τις μελέτες Framingham Heart και Cardiovascular Health.

Από την ανασκόπηση της μελέτης Atherosclerosis Risk in Communities προκύπτει ότι: ο κίνδυνος καρδιακής ανεπάρκειας παρέμενε ο ίδιος όταν οι συμμετέχοντες δεν έπιναν καθόλου καφέ ή έπιναν ένα μόνο φλυτζάνι καφέ την ημέρα. Αλλά όταν οι άνθρωποι έπιναν δύο ή περισσότερα φλυτζάνια μαύρο καφέ την ημέρα, ο κίνδυνος μειώθηκε κατά περίπου 30%, σύμφωνα με την ανάλυση.

«Αν και δεν είναι σε θέση να αποδείξουν την αιτιότητα, είναι ενδιαφέρον ότι αυτές οι τρεις μελέτες δείχνουν πως η κατανάλωση καφέ σχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο καρδιακής ανεπάρκειας και ότι ο καφές μπορεί να είναι μέρος ενός υγιούς μοντέλου διατροφής, εάν καταναλώνεται χωρίς προσθήκη ζάχαρης και γαλακτοκομικών προϊόντων με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, όπως η κρέμα», δήλωσε η διαιτολόγος Penny Kris-Etherton, τέως πρόεδρος της επιτροπής Lifestyle and Cardiometabolic Health Council Leadership της American Heart Association. Επιπλέον, η ανάλυση διαπίστωσε συσχέτιση μεταξύ καφέ χωρίς καφεΐνη και αυξημένου κινδύνου καρδιακής ανεπάρκειας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Συνήθειες στην καθημερινότητά μας που μας χαρίζουν καρδιαγγειακή υγεία

Γονίδια - κλειδί για τον ατομικό κίνδυνο εκδήλωσης ανευρύσματος κοιλιακής αορτής

Νέα θεραπεία χοληστερίνης με δύο δόσεις ετησίως

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τα τρόφιμα με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη βοηθούν στο αδυνάτισμα

Γλυκαιμικός Δείκτης: Πολλοί άνθρωποι αναζητούν τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη προκειμένου να περιορίσουν την πείνα τους, να αποφύγουν την υπερκατανάλωση φαγητού και κατ’ επέκταση να αδυνατίσουν. Πράγματι, ερευνητικές μελέτες δείχνουν ότι ένα πρόγραμμα διατροφής με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος.

Η σημασία της βέλτιστης διατροφής για την αθλητική επιτυχία

Στη συµπλήρωση των κοµµατιών του παζλ για τη µεγιστοποίησης της αθλητικής απόδοσης, η σωστή διατροφή είναι ένα απαραίτητο κοµµάτι. Ένα κοµµάτι που σε συνδυασµό µε το κατάλληλο προπονητικό πρόγραµµα και την απαραίτητη αγωνιστική τακτική µπορεί να αποτελέσει το «κλειδί» της επιτυχίας.

Ανοιξιάτικα φρούτα για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού όλης της οικογένειας

Άνοιξη Δίαιτα: Η ισορροπημένη διατροφή είναι πολύ σημαντική για την υγεία μικρών και μεγάλων. Από αυτήν φυσικά δεν πρέπει να λείπουν τα φρούτα, τα οποία είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και άλλα θρεπτικά συστατικά. Την άνοιξη οι επιλογές μας αυξάνονται καθώς κάποια φρούτα έχουν την τιμητική τους αυτήν την εποχή και αξίζουν να έχουν μία […]

Pancakes γλυκά: O απόλυτος σοκολατένιος πειρασμός

Pancakes γλυκά: Σε αυτό το άρθρο θα βρεις μία πεντανόστιμη συνταγή για να φτιάξεις και να απολαύσεις υπέροχα σοκολατένια pancakes.Είναι γρήγορο και άκρως οικονομικά για οποιαδήποτε στιγμή μέσα στην ημέρα σου θες να τα απολαύσεις.

Γιατί είναι προτιμότερο να επιλέξεις πρωτεΐνη από φάβα και όχι από σόγια σε μια vegan δίαιτα

Vegan διατροφή: Επιστήμονες στο UCPH (Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης) βρήκαν έναν τρόπο δημιουργίας πρωτεϊνικής σκόνης χρησιμοποιώντας φάβα- μια πιο «φιλική» στο περιβάλλον εναλλακτική, που φαίνεται ικανή να κονταροχτυπηθεί με τη σόγια ως φυτική πηγή πρωτεΐνης.

Οι καλύτερες τροφές για την πρόληψη ανάπτυξης φλεγμονών όταν συνδυάζονται

Τα πρώτα δύο υλικά μας χαρίζουν κακοσμία του στόματος, αλλά η αλήθεια είναι πως αποτελούν ιδανική προσθήκη σε δημητριακά ολικής αλέσεως, όπως το καστανό ρύζι και τα ζυμαρικά από σιτάρι: Μαζί, μπορούν να τριπλασιάσουν την απορρόφηση ψευδάργυρου. Ο ψευδάργυρος μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων φλεγμονωδών παθήσεων (αθηροσκλήρωση, καρκδίνο, νευροεκφυλιστικές νόσοι και αυτοάνοσα) κατά 66%.