Επιστημονικά Νέα

18 Ιουνίου: Εθνική Ημέρα Κατανάλωσης Λαχανικών στις ΗΠΑ

18 Ιουνίου: Εθνική Ημέρα Κατανάλωσης Λαχανικών στις ΗΠΑ

Ένας ελαφρύς ατμός ή σοτάρισμα αφού κόψετε τα λαχανικά σας σε μικρά κομμάτια θα τα κάνει όλα μη ανιχνεύσιμα στα ζυμαρικά ή το κάρυ σας.

18 Ιουνίου: Βασικοί τρόποι για να ενσωματώσετε περισσότερα λαχανικά στη διατροφή σας. Νόστιμα λαχανικά μαγειρεμένα al dente για να είναι σταθερά στο δάγκωμα. Πολλοί άνθρωποι θα έχουν ακούσει τα ίδιαλόγια όταν μεγαλώνουν: «Φάτε τα λαχανικά σας». Πολλοί διατροφολόγοι επαναλαμβάνουν αυτό το μότο σήμερα. Ενώ αυτό μπορεί να φαίνεται σαν μια απλή υπόθεση, μπορεί συχνά να είναι δύσκολο. Για τις ΗΠΑ, η έρευνα έδειξε ότι σχεδόν το 90% των ανθρώπων δεν τρώνε τα συνιστώμενα 2-3 φλιτζάνια λαχανικών την ημέρα.

Πολλοί θεωρούν τα λαχανικά ως ήπια και ειλικρινά βαρετά ορεκτικά. Η ποσότητα των λαχανικών που πρέπει να τρώτε εξαρτάται από την ηλικία, το φύλο, το ύψος, το βάρος και το επίπεδο σωματικής δραστηριότητας. Ωστόσο, τα λαχανικά και τα φρούτα αποτελούν σημαντικό μέρος μιας υγιεινής διατροφής και η ποικιλία είναι εξίσου σημαντική με την ποσότητα.

Με την 18η Ιουνίου να είναι η Εθνική σας Ημέρα Κατανάλωσης Λαχανικών  (μια εκδήλωση στις Η.Π.Α.), η Δρ Vikki Petersen, Πιστοποιημένη Κλινική Διατροφολόγος λέει για τα οφέλη για την υγεία των λαχανικών και πως είναι ένα κρίσιμο βασικό στοιχείο για οποιαδήποτε διατροφή.

Εξηγεί: «Τα λαχανικά, ειδικά εκείνα της οικογένειας σταυρανθών (μπρόκολο, κουνουπίδι, λαχανάκια Βρυξελλών, και λάχανο) και της οικογένειας allium αλίλιου (σκόρδο, κρεμμύδια, πράσα, πράσινα κρεμμύδια, κόκκινα κρεμμύδια) είναι απίστευτα πλούσια σε φυτοθρεπτικά συστατικά και αντιοξειδωτικά που είναι αντιφλεγμονώδη και αντικαρκινικά. Είναι δύσκολο να υπερεκτιμήσουμε τη σημασία της συμπερίληψης τουλάχιστον 5 μερίδων λαχανικών στη διατροφή μας ανά ημέρα.”

Η Δρ Vikki Petersen παρέχει τέσσερις σημαντικούς τρόπους ενσωμάτωσης περισσότερων λαχανικών σε μια διατροφή.

Συμβουλή # 1: Smoothies

Τα Smoothies είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να ξεκινήσετε τη μέρα σας με 2 εύκολες μερίδες λαχανικών. Το βρεφικό σπανάκι ή το κατσαρό λάχανο είναι μια εύκολη προσθήκη ισχυρών λαχανικών που όταν συνδυάζονται με μη γαλακτοκομικό γάλα, κατεψυγμένα φρούτα και βούτυρο με καρύδια, «κρύβονται» από τη γεύση τους, ενώ παράλληλα παρέχουν απίστευτα οφέλη για την υγεία.

Συμβουλή # 2: Σάλτσες

Το μπρόκολο, το κουνουπίδι και το ψιλοκομμένο λάχανο προστίθενται εύκολα στη σάλτσα ντομάτας που μπορεί να χυθεί πάνω από τα ζυμαρικά ή ως μέρος ενός κάρυ. Ένας ελαφρύς ατμός ή σοτάρισμα αφού κόψετε τα λαχανικά σας σε μικρά κομμάτια θα τα κάνει όλα μη ανιχνεύσιμα στα ζυμαρικά ή το κάρυ σας.

Συμβουλή # 3: Αρωματικό

Τα κρεμμύδια και το σκόρδο (η οικογένεια allium) είναι εξαιρετικοί ενισχυτές γεύσης που, όταν σοταριστούν στην αρχή της προετοιμασίας γευμάτων, ενισχύουν τη γεύση όμορφα, παρέχοντας παράλληλα απίστευτα οφέλη για την υγεία. Το κλειδί είναι να τα κόβουμε καλά και να τα σοτάρουμε καλά.

Συμβουλή # 4: Σαλάτες

Οι σαλάτες μπορούν να είναι διασκεδαστικές και πολύ πλούσιες σε λαχανικά.

Ένα υγιές μαρούλι όπως ρόκα είναι μια ωραία βάση, αλλά προσθέστε ψιλοκομμένο κόκκινο λάχανο, πράσινα κρεμμύδια (ή σοταρισμένα κόκκινα κρεμμύδια), φέτες καρότα, λίγο baby λάχανο, ώριμες ντομάτες και αβοκάντο και έχετε ένα ικανοποιητικό γεύμα που παρέχει εύκολα 3 έως 4 μερίδες λαχανικών. Γεμίστε με λίγο λινάρι, ψημένα αμύγδαλα ή σπόρους κάνναβης για ενίσχυση της περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες και λίπη.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Το μπρόκολο κατέχει την πρώτη θέση στην κατηγορία των πιο υγιεινών λαχανικών

Τα πιο θρεπτικά φρούτα και λαχανικά του Σεπτεμβρίου

Πώς θα κάνουμε τα λαχανικά πιο ελκυστικά για κατανάλωση

Τα πιο υγιεινά σνακ με ελάχιστους υδατάνθρακες

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Το ποσοστό ανίχνευσης αδενώματος συνδέεται με τον κίνδυνο CRC μετά από θετική FIT

Αδένωμα: Το ποσοστό ανίχνευσης αδενώματος (ADR) των ενδοσκόπων σχετίζεται με τον κίνδυνο για ενδιάμεσους μετακολονοσκοπικούς καρκίνους του παχέος εντέρου (PCCRCs) μετά από ένα θετικό αποτέλεσμα ανοσοχημικής εξέτασης κοπράνων (FIT)

Ο ρόλος του δυσλειτουργικού εντέρου στη μετάσταση του καρκίνου του μαστού σε άλλα σημεία του σώματος

Ο στόχος της ιατρικής κοινότητας είναι να μπορέσει να κατανοήσει τη σχέση εντέρου-μαστοκυττάρου σε ασθενείς με καρκίνο του μαστού προκειμένου να βρεθεί ο προληπτικός μηχανισμός που θα εμποδίζει την επανεμφάνιση και τη μετάσταση του καρκίνου.

Η επίκτητη ανοσία σε τυχαία τροφικά αλλεργιογόνα μπορεί να προστατεύει ορισμένους τυχερούς ανθρώπους από την COVID-19

Πράγματι, οι ερευνητές προειδοποιούν ότι παρόλο που οι παράγοντες αυτοί θα μπορούσαν ενδεχομένως να παρέχουν κάποια προστασία από τον SARS-CoV-2, δεν τους βλέπουν ως αντικαταστάτες των σημερινών εμβολίων.

Η απώλεια βάρους βοηθάει στην αρθρίτιδα;

Αρθρίτιδα: Η απώλεια του υπερβολικού βάρους μπορεί όχι μόνο να βοηθήσει στην πρόληψη της αρθρίτιδας του γόνατος, αλλά και να επιβραδύνει την εξέλιξή της σε άτομα που έχουν ήδη την πάθηση, προτείνει μια πρόσφατη μελέτη

Τι έγινε με τα προγράμματα θεραπείας ναρκωτικών κατά τη διάρκεια της πανδημίας;

Έρευνα: Οι εισαγωγές σε προγράμματα θεραπείας ναρκωτικών μειώθηκαν απότομα κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους της πανδημίας, πιθανότατα εξηγώντας μια μεταγενέστερη αύξηση των θανατηφόρων υπερβολικών δόσεων.