Ογκολογία

Εξάλειψη της υποτροπής του καρκίνου;

Επιστήμονες από τις Ηνωμένες Πολιτείες έχουν κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την εξάλειψη της υποτροπής του καρκίνου, συνδυάζοντας ανοσοθεραπεία με χημειοθεραπεία.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η χημειοθεραπεία μόνη της οδηγεί σε δύο τύπους αδρανών καρκινικών κυττάρων, που δεν σκοτώνονται οριστικά και γίνονται ανθεκτικά σε πρόσθετη χημειοθεραπεία, αλλά όταν συνδυάζεται με ανοσοθεραπεία, η πλειοψηφία των αδρανών κυττάρων καταστρέφεται. Η έρευνα εμφανίζεται στο τεύχος Σεπτεμβρίου του περιοδικού Journal of Leukocyte Biology. «Η ανοσοθεραπεία έχει να κάνει με την κατάλληλη χρονική στιγμή. Ο καλύτερος τρόπος για να εφαρμοστεί η ανοσοθεραπεία, ως μέθοδος για την πρόληψη του καρκίνου είναι κατά τη διάρκεια του ληθάργου του όγκου, για την πρόληψη της νόσου σε προχωρημένο στάδιο», δήλωσε ο Masoud H. Manjili, ερευνητής που συμμετέχει στις εργασίες του Τμήματος Μικροβιολογίας και Ανοσολογίας, του VCU School of Medicine, στο Ρίτσμοντ της Βιρτζίνια.

Για να γίνει αυτή η ανακάλυψη, οι ερευνητές αντιμετώπισαν κύτταρα καρκίνου του μαστού με ένα κοινό χημειοθεραπευτικό παράγοντα. Το αποτέλεσμα της χημειοθεραπείας ήταν να πεθάνουν όλα σχεδόν τα καρκινικά κύτταρα, αλλά ένα υπόλοιπο πληθυσμού των καρκινικών κυττάρων επιβίωσε και έγινε αδρανής. Με τη μέτρηση της παρουσίας ενός μορίου, που συνδέεται με την κυτταρική διαίρεση, οι επιστήμονες προσδιόρισαν ότι αυτός ο απομένων πληθυσμός των αδρανοποιημένων καρκινικών κυττάρων αποτελείτο από ένα νωθρό, καθώς και έναν αδρανή πληθυσμό. Στη συνέχεια, αντιμετώπισαν τα αδρανοποιημένα κύτταρα με ένα προϊόν του ανοσοποιητικού συστήματος και διαπίστωσαν ότι τα αδρανοποιημένα κύτταρα ήταν ευαίσθητα στην ανοσοθεραπεία και πολύ ήρεμα, αλλά τα μη νωχελικά καρκινικά κύτταρα, δεν μπορούσαν να ξεφύγουν από την ανοσοθεραπεία.

«Η ανοσοθεραπεία έχει γίνει μια παραδειγματική στροφή στην ιατρική θεραπεία της νόσου. Τώρα, αντί να στοχεύουν τα φάρμακα μας μόνο τα άρρωστα κύτταρα, μπορούμε να στοχεύσουμε το ανοσοποιητικό σύστημα και να προκαλέσουμε τα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος να κάνουν τη δουλειά για εμάς», δήλωσε ο E. John Wherry, Ph.D., Αναπληρωτής Εκδότης του περιοδικού Journal of Leukocyte Biology. Κατέληξε τονίζοντας ότι: «Αυτή η νέα μελέτη δείχνει τη σημασία αυτής της έννοιας της αξιοποίησης του ανοσοποιητικού συστήματος στον καρκίνο, να στοχεύσει την υπολειπόμενη ασθένεια που τα αντικαρκινικά φάρμακα μας χάνουν. Αυτός ίσως να είναι και ο καλύτερος τρόπος για την εξάλειψη της υποτροπής του καρκίνου στο μέλλον».