Ογκολογία

Στον ορίζοντα νέα θεραπεία για το μελάνωμα

Μια νέα θεραπεία για το μελάνωμα θα μπορούσε να βρίσκεται στον ορίζοντα , χάρη σε μια διαπίστωση που έκανε η ομάδα του UNC Lineberger Comprehensive Cancer Center .

Της Δήμητρα Καλτάκη

Στη μελέτη, οι ερευνητές αναφέρουν ότι εντόπισαν υψηλά επίπεδα ενός ενζύμου σε δείγματα μελανώματος και πιστεύουν ότι μπορεί να αποτελέσει ένα πιθανό στόχο για τη δημιουργία φαρμάκου.

Οι ερευνητές έχουν πιθανόν εντοπίσει ένα νέο στόχο για μια δυνητικά θανατηφόρα μορφή καρκίνου του δέρματος που , όταν μπλοκαρίστηκε σε μια προ – κλινική μελέτη σε ποντίκια, μειώθηκε η ανάπτυξη του καρκίνου. Ειδικότερα, οι ερευνητές ανακάλυψαν υψηλά επίπεδα ενός συγκεκριμένου ενζύμου σε δείγματα μελανώματος που πιστεύουν ότι είναι μια κινητήρια δύναμη της ανάπτυξης του καρκίνου . Το ένζυμο , που ονομάζεται ιντερλευκίνη – 2 επαγώγιμου κινάσης Τ – κυττάρων , ή ΙΤΚ , δεν έχει προηγουμένως διερευνηθεί ως οδηγός των συμπαγών όγκων. Κανονικά, αυτό είναι που εκφράζεται σε ένα υποσύνολο της νόσου καταπολέμησης ανοσοκυττάρων του σώματος.

Ελπίζουν ότι τα ευρήματα , θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε νέες θεραπείες για το μελάνωμα , δεδομένου ότι, όπως δηλώνουν , ένα φάρμακο που μπορεί να εμποδίσει τη δραστηριότητα ΙΤΚ έχει εγκριθεί για καρκίνους του αίματος και άλλα βρίσκονται στο στάδιο της για άλλες ασθένειες. « Έχουμε ανακαλύψει ότι το ITK εκφράζεται έντονα σε μελάνωμα , ακόμη και αν εθεωρείτο ότι περιορίζεται σε κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος , όταν το αναστέλλεται μπορεί να μειωθεί η ανάπτυξη του μελανώματος» η Dr. Nancy E. Thomas.

Υπάρχει ανάγκη για νέα στοχευμένη θεραπεία για το μελάνωμα , μια θανατηφόρα ασθένεια που έχει αρχίσει να εξαπλώνεται . Το μελάνωμα του δέρματος έχει ένα 98% πέντε χρόνια το ποσοστό επιβίωσης , όταν ο καρκίνος είναι εντοπισμένος , σύμφωνα με τα στοιχεία από το Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου επιτήρηση, την επιδημιολογία και του Προγράμματος. Αλλά όταν ο καρκίνος έχει εξαπλωθεί σε περιφερειακό επίπεδο , το ποσοστό πενταετούς επιβίωσης πέφτει στο 64% . Και το ποσοστό επιβίωσης πέφτει στο 16% όταν ο καρκίνος έχει εξαπλωθεί σε πιο απομακρυσμένες περιοχές.

” Οι νέες θεραπείες που απαιτούνται λόγω του υψηλού ποσοστού θνησιμότητας για μεταστατικό μελάνωμα , και την ικανότητα των μελανωμάτων να γίνει ανθεκτικά σε πολλές από τις σημερινές θεραπείες », δήλωσε ο ερευνητής Craig Carson εκφράζοντας την ελπίδα ότι το πρόσφατο εύρημα τους θα τους οδηγήσει σε νέες θεραπείες για το μελάνωμα .Σε μια ανάλυση των ιστών κανονικού δέρματος σε μη – καρκινικές κρεατοελιές και σε δείγματα μελανώματος , οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι το ITK εκφράστηκε σε υψηλότερα επίπεδα στο πρωτοβάθμιο και μεταστατικό μελάνωμα από ότι στις μη – καρκινικές κρεατοελιές . Στα μεταστατικά δείγματα μελανώματος , 91% υπήρχαν υψηλότερα επίπεδα έκφρασης του ΙΤΚ από ό, τι στις μη – καρκινικές κρεατοελιές.

Σύμφωνα με τους ερευνητές το εύρημα ήταν εκπληκτικό επειδή το ένζυμο ΙΤΚ συνήθως εκφράζεται μόνο σε ορισμένα κύτταρα του σώματος.Το ΙTK βοηθά με την ανάπτυξη ορισμένων κυττάρων του ανοσοποιητικού συστήματος να εμπλέκεται στην ενεργοποίηση των ανοσοκυττάρων, την ανάπτυξη και την παραγωγή . «Τα καρκινικά κύτταρα ήταν γεμάτα με την εν λόγω πρωτεΐνη , και ήταν παράξενο – αυτό δεν έπρεπε να είναι εκεί » επισημαίνει ο ερευνητής καταλήγοντας «το ερώτημα είναι , καλά , τι κάνει εκεί; “

Εντόπισαν ότι η έκφραση του γονιδίου στα κύτταρα του μελανώματος ήταν ένας οδηγός του καρκίνου. Όταν τροποποίησαν κύτταρα στο δοκιμαστικό σωλήνα διαπίστωσαν ότι έχουν χαμηλότερη έκφραση ΙΤΚ και βρήκαν ότι τα κύτταρα αναπαράγονται πιο αργά και με λιγότερη κίνηση . Επιπλέον ανακάλυψαν ότι ένας πειραματικός αναστολέας της δραστηριότητας της πρωτεΐνης ΙΤΚ είχε την ίδια επίδραση επί των κυττάρων και επιβράδυναν την ανάπτυξη του όγκου σε ποντίκια με μελάνωμα. Στο πλαίσιο αυτό λοιπόν ελπίζουν οτι τα ευρήματά τους θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη θεραπειών για το μελάνωμα .