Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Τα αναψυκτικά από μικρή ηλικία οδηγούν στην παχυσαρκία

Τα αναψυκτικά από μικρή ηλικία οδηγούν στην παχυσαρκία

Μια πρόσφατη μελέτη κάλυψε 107 χώρες και περιοχές για να κατανοήσει τη σχέση μεταξύ αναψυκτικών και παχυσαρκίας μεταξύ των εφήβων. 

Όλοι γνωρίζουμε τις επιπτώσεις της πρόσθετης ζάχαρης και των ανθρακούχων ποτών. Ωστόσο, όλο και περισσότεροι γονείς επιτρέπουν στα παιδιά τους να πίνουν ανθρακούχα ποτά που μπορεί να είναι εξαιρετικά επιβλαβή για αυτά. Μια πρόσφατη μελέτη κάλυψε 107 χώρες και περιοχές για να κατανοήσει τη σχέση μεταξύ αναψυκτικών και παχυσαρκίας μεταξύ των εφήβων. Δημοσιεύοντας τα ευρήματά τους στο JAMA Open Network, η έρευνά τους αποκάλυψε ότι πράγματι, «τα στοιχεία δείχνουν ότι η μείωση της κατανάλωσης αναψυκτικών θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για την καταπολέμηση του υπερβολικού βάρους και της παχυσαρκίας των εφήβων». 

Τα αναψυκτικά προκαλούν παχυσαρκία

Η μελέτη ανέφερε ότι τις τελευταίες δεκαετίες, τα αναψυκτικά είναι συνηθισμένα, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι πίνουν ανθρακούχα ποτά με πρόσθετα σάκχαρα, τόσο σε χώρες υψηλού εισοδήματος όσο και σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος. Αυτό έχει οδηγήσει σε αύξηση του αριθμού των παιδιών, των εφήβων και των ενηλίκων που είναι υπέρβαρα ή παχύσαρκα. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας ανακοίνωσε πέρυσι ότι σε όλο τον κόσμο, 340 εκατομμύρια έφηβοι και 39 εκατομμύρια παιδιά είναι παχύσαρκοι. Υποστήριξαν ότι ο αριθμός αυτός αυξάνεται καθημερινά, τόσο πολύ που μέχρι το 2025, 167 εκατομμύρια ενήλικες και παιδιά θα είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι.

Με βάση τα ευρήματά τους, η μελέτη JAMA απέδωσε το 12% της αύξησης του παγκόσμιου ποσοστού παχυσαρκίας και υπέρβαρου στην κατανάλωση αναψυκτικών. Η μελέτη τους διαπίστωσε ότι για κάθε αύξηση 10% στα ποσοστά καθημερινής κατανάλωσης αναψυκτικών μεταξύ των εφήβων μαθητών, τα ποσοστά παχυσαρκίας αυξάνονταν κατά 3,7%. Αντλώντας εικασίες σχετικά με το γιατί η κατανάλωση αναψυκτικών αυξάνει την αύξηση βάρους, οι ερευνητές είπαν:

  • Η κατανάλωση ανθρακούχων ποτών με υψηλά επίπεδα πρόσθετης ζάχαρης, οδηγεί σε υπερβολική πρόσληψη ενέργειας, προάγοντας την αύξηση βάρους.
  • Επιπλέον, τα αναψυκτικά μπορούν να μειώσουν τον κορεσμό και να οδηγήσουν σε ατελή αντιστάθμιση ενεργειακής πρόσληψης στα επόμενα γεύματα μετά την πρόσληψη υγρών θερμίδων, γεγονός που μπορεί κατά συνέπεια να οδηγήσει σε αύξηση βάρους.
  • Μια άλλη μελέτη με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν ανέφερε ότι τα ανθρακούχα ποτά είναι εθιστικά επειδή μεταφέρουν γρήγορα σάκχαρα στο σύστημά μας, παρόμοια με φάρμακα που επηρεάζουν γρήγορα τον εγκέφαλο. Αυτός ο εθισμός μπορεί να προκαλέσει υπερκατανάλωση αναψυκτικών, προκαλώντας τελικά αύξηση βάρους.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Γιατί η κατανάλωση της ζάχαρης έχει σημασία - και πώς να τη μειώσετε αν τρώτε πολύ από αυτήν

Συμβουλές για την πρόληψη και τη βελτίωση της κακής διατροφής

Η παγκόσμια κατανάλωση ζαχαρούχων ποτών αυξήθηκε κατά 16% από το 1990

Είναι κακό το ανθρακούχο νερό για εσάς;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να μαγειρέψετε σαρδέλες;

Σαρδέλες μαγειρική: Το μαγείρεμα σαρδέλας είναι ένας απολαυστικός τρόπος για να απολαύσετε αυτό το πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά ψάρι, γνωστό για τα υψηλά επίπεδα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, βιταμίνη D και πρωτεΐνη.

Είναι καλό για την υγεία να καταναλώνουμε σπόρους από καρπούζι;

Σπόροι καρπουζιού: Οι σπόροι καρπουζιού είναι γεμάτοι οφέλη για την υγεία καθώς είναι μια εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, μονοακόρεστων λιπαρών, μετάλλων, αντιοξειδωτικών και βιταμίνης C.

Είναι πραγματικά υγιεινή η βίγκαν διατροφή για το κατοικίδιό σας;

Vegan σκύλοι: Το πιο σημαντικό πράγμα για την υγεία του σκύλου είναι η δίαιτα να διαμορφώνεται σωστά, ώστε να καλύπτει όλες τις βασικές ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά, σύμφωνα με τεκμηριωμένες οδηγίες.

Γεμιστές μελιτζάνες: Μια γευστική μεσογειακή απόλαυση

Γεμιστές μελιτζάνες: Οι γεμιστές μελιτζάνες είναι ένας απολαυστικός συνδυασμός γεύσεων και υφών, προσφέροντας ένα υγιεινό και πλούσιο γεύμα που σίγουρα θα εντυπωσιάσει την οικογένεια και τους φίλους σας.

Αυγά: Σύμμαχος για την υγεία του θυρεοειδούς

Αυγά: Χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε ιώδιο, σελήνιο, πρωτεΐνες και χολίνη, τα αυγά μπορούν να συμβάλουν στην καλή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα και στη γενική υγεία σας.

Close Icon