Διατροφή

Σταφύλια: Οι ευεργετικές τους δράσεις σε μάτια, καρδιά και ανοσοποιητικό [vid]

Σταφύλια: Οι ευεργετικές τους δράσεις σε μάτια, καρδιά και ανοσοποιητικό [vid]

Σταφύλια: Μελέτες δείχνουν ότι μια διατροφή που περιλαμβάνει σταφύλια μπορεί να αποτρέψει ή να καθυστερήσει κοινές ασθένειες των ματιών όπως ο καταρράκτης και το γλαύκωμα.

Τα σταφύλια, για χιλιάδες χρόνια, έχουν χρησιμοποιηθεί σε πολλούς πολιτισμούς ως φάρμακο. Αυτά τα μικρά φρούτα είναι γεμάτα με 1.600 ενώσεις που είναι επωφελείς για την υγεία. Ας ρίξουμε μια ματιά.

  • Ενίσχυση καρδιάς

Τα σταφύλια είναι μια καλή πηγή καλίου, ένα μεταλλικό στοιχείο που βοηθά στην εξισορρόπηση των υγρών στο σώμα σας. Το κάλιο μπορεί να μειώσει την υψηλή αρτηριακή πίεση και τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και εγκεφαλικού. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν λαμβάνουν αρκετό κάλιο, οπότε η κατανάλωση σταφυλιών μπορεί να βοηθήσει να καλύψει το κενό.

  • Υγιές δέρμα και μαλλιά

Οι σπόροι σταφυλιών είναι πλούσιοι σε βιταμίνη Ε, η οποία αποδεδειγμένα βοηθά το δέρμα σας να παραμείνει λείο και ενυδατωμένο. Άλλες ενώσεις στα σταφύλια μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της ακμής και στην αύξηση της ροής του αίματος στο τριχωτό της κεφαλής σας για πιο υγιή και πλούσια μαλλιά.

  • Απώλεια βάρους

Μια φυσική ένωση που περιέχουν τα σταφύλια φαίνεται ότι δυσκολεύει τα κύτταρά σας να αποθηκεύσουν λίπος. Μπορεί επίσης να βοηθήσει τα λιποκύτταρα στο σώμα σας να “σπάσουν” με ταχύτερο ρυθμό. Απλά προσέξτε να μην φάτε πάρα πολλά. Μια μερίδα είναι 1/2 φλιτζάνι ή περίπου 16 σταφύλια.

  • Προστασία ματιών

Οι φυσικές χημικές ουσίες στα σταφύλια διευκολύνουν τη φλεγμονή στο σώμα σας και βοηθούν στην προστασία των κυττάρων σας από βλάβες. Αυτά είναι καλά νέα για τα μάτια σας. Μελέτες δείχνουν ότι μια διατροφή που περιλαμβάνει σταφύλια μπορεί να αποτρέψει ή να καθυστερήσει κοινές ασθένειες των ματιών όπως ο καταρράκτης και το γλαύκωμα.

  • Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

Μια ένωση στα σταφύλια που ονομάζεται ρεσβερατρόλη μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος – την άμυνα του οργανισμού σας ενάντια στα μικρόβια. Πρέπει να γίνει περισσότερη έρευνα για να εξακριβωθεί πώς ακριβώς γίνεται αυτό, αλλά μια μέρα, μπορεί να δούμε την ρεσβερατρόλη σε προϊόντα που βοηθούν στην επούλωση των πληγών ή την πρόληψη των βακτηριακών λοιμώξεων.

Ακολουθεί σχετικό βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Φρούτα και λαχανικά που βοηθούν να παραμείνετε ενυδατωμένοι/ες

Γιατί τα μπλε φρούτα και λαχανικά είναι τόσο καλά για την υγεία

Πώς να πετύχετε τις πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών τη μέρα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε σίδηρο

Στη νέα έρευνα σύμφωνα με τον Δρ Ζαχαρίου η ερευνητική ομάδα εστίασε σε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά και όχι σε μια συγκεκριμένη διατροφή. Επρόκειτο για συστατικά που είτε συμβάλλουν στην αποβολή του πλεονάζοντος σιδήρου από τον εγκέφαλο είτε καταπολεμούν την επιβαρυντική του δράση.

Η μείωση της ζάχαρης στα συσκευασμένα τρόφιμα θα μπορούσε να αποτρέψει 2,48 εκατ. καρδιαγγειακά νοσήματα

ΗΠΑ Μελέτη: Ένα νέο μοντέλο υγείας και οικονομίας δείχνει σαφώς γιατί είναι επιτακτικό οι παρασκευαστές τροφίμων να μειώσουν την ποσότητα της προστιθέμενης ζάχαρης στα προϊόντα τους.

Δημιουργικοί τρόποι να εντάσσουμε σταφύλια στην καθημερινότητά μας

Επιπλέον, μια ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο Korean Journal of Family Medicine τον Ιανουάριο του 2021 σημείωσε ότι τα σταφύλια έχουν συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 (και τα σταφύλια έχουν χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο, καθιστώντας τα κατάλληλο σνακ για άτομα που ζουν με αυτή την πάθηση).

Διατροφικό σχήμα για πιο αποτελεσματικά εμβόλια

Η χορήγηση καθημερινών συμπληρωμάτων βιταμίνης Ε σε άτομα άνω των 65 ετών βρέθηκε να αυξάνει την ποσότητα αντισωμάτων που παρήγαγαν μετά τον εμβολιασμό κατά της ηπατίτιδας Β και του τετάνου.

Χτένια με κουσκούς και σκορδάτη σάλτσα

Με ένα τσέρκι βάζετε το κουσκούς σε κάθε πιάτο και από πάνω 4 χτένια με λίγο απ’ το ζουμάκι τους και για διακόσμηση μπορείτε να βάλετε λίγο σχοινόπρασο.

Πώς να φτιάξετε παστίτσιο με τόνο

 Σκεπάζουμε με τη μπεσαμέλ και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς με χρήση αέρα στο μεσαίο ράφι του φούρνου για 30 λεπτά.

Έξι οφέλη από τα νεκταρίνια στην υγεία

Οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα αντιοξειδωτικά σε αυτό το φρούτο βοηθούν στην προώθηση διαφόρων πτυχών ευεξίας, όπως η ενίσχυση της ανοσίας, η μείωση της αρτηριακής πίεσης και η προώθηση της μακροζωίας.