Διατροφή

Σοκολάτα: Ποια είναι τα οφέλη της και τι περιέχει

Σοκολάτα: Ποια είναι τα οφέλη της και τι περιέχει

Σοκολάτα: Μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή συνδυάζει και επιτρέπει τα πάντα, ακόμα και τη σοκολάτα.

Σε έρευνες έχει βρεθεί ότι η μαύρη σοκολάτα με τουλάχιστον 60% στερεά κακάο έχει πολλά οφέλη για την υγεία.

Αποτελεί μία από τις καλύτερες πηγές αντιοξειδωτικών. Μάλιστα, οι ουσίες που περιέχει, όπως οι πολυφαινόλες, οι φλαβονόλες και οι κατεχίνες, υπερέχουν ποσοτικά σε σχέση με τα περισσότερα τρόφιμα.

Έχει βρεθεί ότι η κατανάλωσή της μπορεί να συμβάλλει στην προστασία της καρδιάς, καθώς τα συστατικά της φαίνεται ότι προστατεύουν από την οξείδωση της LDL ή «κακής» χοληστερίνης, που αποτελεί βασικό παράγοντα δημιουργίας της αθηρωματικής πλάκας. Αποτέλεσμα αυτής της προστατευτικής δράσης είναι η ελαττωμένη εναπόθεση χοληστερίνης στις αρτηρίες. Έτσι, η μαύρη σοκολάτα, που περιέχει κακάο πλούσιο σε φλαβονόλες, φαίνεται ότι ελαττώνει την LDL και αυξάνει την HDL ή «καλή» χοληστερίνη.

Τι περιέχει η σοκολάτα:

Η μαύρη σοκολάτα περιέχει κακάο, βούτυρο και μικρότερη ποσότητα ζάχαρης συγκριτικά με τους άλλους τύπους.

 

Η σοκολάτα γάλακτος παρασκευάζεται κυρίως από βούτυρο, κακάο και κακαόμαζα, γάλα και ζάχαρη. Περιέχει πολύ μικρότερη ποσότητα κακάο σε σχέση με τη μαύρη, περίπου 10%, ενώ παράλληλα περιέχει και λιπαρά.

 

Στα συστατικά της λευκής σοκολάτας περιλαμβάνεται η ζάχαρη, πιθανώς το γάλα, αλλά όχι η κακαόμαζα, γι’ αυτό και «επίσημα» δε συγκαταλέγεται στις σοκολάτες. Επιπλέον, γι’ αυτό το λόγο δεν έχει σκούρο χρώμα και μονάχα το λίπος της προέρχεται από τους σπόρους του κακάο.

 

Τέλος, υπάρχει και η βιολογική σοκολάτα, που είναι το τελευταίο trend. Είναι πιο ακριβή από τα υπόλοιπα είδη σοκολάτας, αλλά θεωρείται προϊόν ποιότητας, με υψηλή περιεκτικότητα σε κακαόμαζα.

 

Οι θερμίδες στις σοκολάτες:

Μαύρη σοκολάτα 502 θερμίδες ανά 100 γρ.

 

Σοκολάτα γάλακτος 535 θερμίδες ανά 100 γρ.

 

Λευκή σοκολάτα 539 θερμίδες ανά 100 γρ.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τσάι με γάλα - Επιστήθιοι φίλοι ή άσπονδοι εχθροί

Οι 2 τροφές θησαυροί για αντιοξειδωτικά

2 μικρά γλυκά για τις γιορτές των Χριστουγέννων

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

6 τροφές που θα σας χαρίσουν υγιές δέρμα

Δέρμα Υγεία: Καταναλώνοντας συχνότερα τις παρακάτω 6 τροφές, ενυδατώνετε καλύτερα την επιδερμίδα σας, καταπολεμάτε τις ρυτίδες, αποφεύγετε τη δημιουργία κηλίδων και καταπραΰνετε την ξηρότητα και το έκζεμ

Μειωμένος ο κίνδυνος εκδήλωσης διαβήτη για όσους ακολουθούν φυτοφαγική διατροφή

Χορτοφαγία: Η διατροφή που περιλαμβάνει πολλά φρούτα, λαχανικά, όσπρια, πλήρη δημητριακά και ξηρούς καρπούς, μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό εντυπο PLoS Medicine.

Πώς κατασκευάζεται το κρέας στο εργαστήριο

Οι  ερευνητές χρησιμοποιούν τεχνικές που αναπτύχθηκαν για την αναγεννητική ιατρική, επιτυγχάνοντας την καλλιέργεια κομματιών κρέατος μεγέθους χιλιοστών, όπου η διάταξη των μυοσωλήνων είναι τέτοια που βοηθά στην προσομοίωση της αίσθησης του κρέατος.

Τα 7 τρόφιμα που καίνε θερμίδες

Θερμίδες: Υπάρχουν τροφές που μπορεί κανείς να τρώει καθημερινά και να καίει θερμίδες αντί να παίρνει. Το καλό νέο είναι ότι πρόκειται για τροφές γευστικές και νόστιμες που δίνουν πολλά συν στην υγεία.

Ισορροπημένα γεύματα για υγιή παιδιά

Διατροφή Παιδιά: Γεμίστε πρώτα το μισό πιάτο σας με λαχανικά και φρούτα - ακόμη και στο πρωινό. Πηγαίνετε μαζί με τα παιδιά σας στο μανάβικο και διαλέξτε φρούτα και λαχανικά που τους αρέσει να τρώνε. Όταν σερβίρετε αυτά που τα ίδια επιλέγουν, είναι πιο πιθανό να τα δοκιμάσουν. Τα λαχανικά και τα φρούτα είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών που θα βοηθήσουν στην διατήρηση της καλής υγείας της οικογένειά σας.

Δείτε ποια είναι τα πέντε είδη τσαγιού για να καίτε λίπος χωρίς δίαιτα και γυμναστική

Λευκό τσάι: Διασπά το συσσωρευμένο λίπος και εμποδίζει τον σχηματισμό νέων λιποκυττάρων. Περιέχει επίσης κατεχίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες που πυροδοτούν την απελευθέρωση του λίπους από τα κύτταρα και ενισχύουν τον ρυθμό με τον οποίο το συκώτι μετατρέπει το λίπος σε ενέργεια.

Πώς η κατανάλωση καυτερής πιπεριάς επηρεάζει την ερωτική μας επιθυμία

Οι πιπεριές τσίλι συμβάλλουν στην αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος, στην τόνωση της κυκλοφορίας του αίματος ως εκ τούτου και στην πρόκληση αγγειοδιαστολής στο γεννητικό σύστημα.