Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Μικροβίωμα διατροφή: Διατροφή που συνδέεται με αλλαγές στο μικροβίωμα

Μικροβίωμα διατροφή: Διατροφή που συνδέεται με αλλαγές στο μικροβίωμα

Μικροβίωμα διατροφή: Οι ερευνητές συνεργάστηκαν σε μια συμπεριφορική μελέτη παρέμβασης για την απώλεια βάρους που συγκρίνει τα αποτελέσματα της διαλείπουσας νηστείας και του ημερήσιου θερμιδικού περιορισμού.

Όλοι έχουν ένα μοναδικό μικροβίωμα του εντέρου και πολλά συμπληρώματα μπορεί να μην ενισχύουν αποτελεσματικά την υγεία του εντέρου για όλους ή να λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο για όλους, σύμφωνα με έρευνα της Maggie Stanislawski Ph.D., επίκουρη καθηγήτρια στο Τμήμα Βιοϊατρικής Πληροφορικής του Πανεπιστημίου του Κολοράντο και άλλοι στην Ιατρική Σχολή CU. Οι ερευνητές συνεργάστηκαν σε μια συμπεριφορική μελέτη παρέμβασης για την απώλεια βάρους που συγκρίνει τα αποτελέσματα της διαλείπουσας νηστείας και του ημερήσιου θερμιδικού περιορισμού.

Εξέτασαν τα αποτελέσματα των παρεμβάσεων στη μικροχλωρίδα του εντέρου των συμμετεχόντων και διαπίστωσαν ότι και οι δύο προσεγγίσεις είχαν θετικό αντίκτυπο στη διαφοροποίηση του μικροβιώματος. Γι’ αυτήν τη μελέτη, μια ομάδα συμμετεχόντων έλαβε οδηγίες να νηστεύουν για τρεις μη συνεχόμενες ημέρες την εβδομάδα, τους είπαν να τρώνε το 25% από αυτό που θα κατανάλωναν κανονικά τις ημέρες της νηστείας και να καταναλώνουν ό,τι ήθελαν τις ημέρες που δεν νηστεύουν. Στην άλλη ομάδα δόθηκε εντολή να μειώσει την πρόσληψη θερμίδων κάθε μέρα κατά το ίδιο ποσό, το 30% των αναγκών διατήρησης του βάρους τους.

Σε όλους τους συμμετέχοντες παρασχέθηκε υποστήριξη συμπεριφοράς κατά τη διάρκεια της παρέμβασης και συμβουλεύτηκαν πώς να βελτιώσουν τη συνολική ποιότητα της διατροφής τους, καθώς και ενθαρρύνθηκαν να αυξήσουν τα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας. Στην πιλοτική μελέτη που επικεντρώθηκε στους πρώτους 3 μήνες της μονοετούς μελέτης παρέμβασης σημειώθηκαν αρκετές αλλαγές στο μικροβίωμα στους συμμετέχοντες και των δύο ομάδων. Τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι όσον αφορά την ποικιλότητα του μικροβιώματος, και οι δύο παρεμβάσεις απώλειας βάρους είναι εξίσου επιτυχημένες, όλοι οι συμμετέχοντες και στις δύο ομάδες παρουσίασαν θετικές αλλαγές στη συνολική ταξινομική δομή της σύνθεσης του μικροβιώματος τους.

«Η Δρ. Catenacci και η ομάδα της στόχευαν να κατανοήσουν τη διαλείπουσα νηστεία επειδή έχει γίνει πολύ δημοφιλής, αλλά ορισμένοι κλινικοί γιατροί διστάζουν να τη συστήσουν για απώλεια βάρους», λέει ο Stanislawski. “Αυτό θα μπορούσε να δώσει στους ανθρώπους που προσπαθούν να χάσουν βάρος περισσότερες επιλογές. Όπως μπορείτε να φανταστείτε, το να μπορείτε να φάτε ό,τι θέλετε μια συγκεκριμένη μέρα, όπως για ένα πάρτι ή μια κοινωνική δέσμευση, είναι πραγματικά χρήσιμο.”

«Υπάρχουν διάφορα μέτρα του μικροβιώματος που έχουμε την τάση να σκεφτόμαστε», εξηγεί ο Stanislawski. “Ένα από αυτά ονομάζεται άλφα ποικιλομορφία και αυτά τα μέτρα αντιπροσωπεύουν την ποικιλομορφία των διαφορετικών τύπων μικροβίων σε ένα περιβάλλον. Αν και δεν ισχύει πάντα, ένα πιο ποικιλόμορφο και εύρωστο μικροβίωμα συνδέεται συχνά με καλύτερη υγεία και αδυνατότητα. Αυτό οφείλεται πιθανώς εάν έχετε ένα πιο ποικίλο σύνολο μικροβίων στο έντερό σας, τότε έχετε περισσότερα μικρόβια που μπορούν να ανταποκριθούν σε μια ποικιλία επιπτώσεων στην υγεία».

«Εξετάσαμε διαφορετικά μέτρα άλφα ποικιλομορφίας που λαμβάνουν υπόψη διάφορα χαρακτηριστικά της διαφορετικότητας», λέει. “Όλοι αυξήθηκαν τους πρώτους τρεις μήνες αυτής της παρέμβασης, κάτι που είναι υπέροχο. Όταν εξετάσαμε τις διαφορές μεταξύ των δύο ομάδων παρέμβασης, δεν υπήρχαν πραγματικά διαφορές όσον αφορά την άλφα ποικιλομορφία.” «Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να επιλέξετε μια διατροφική στρατηγική απώλειας βάρους που λειτουργεί για εσάς, και με τον άλλον τρόπο το μικροβίωμα σας πιθανότατα θα αλλάξει και θα αυξήσει την ποικιλομορφία», λέει ο Stanislawski.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Γιατί είναι σημαντικό να καταναλώνουμε προβιοτικά προϊόντα;

Τα λαχανικά που έχουν υποστεί ζύμωση ενισχύουν την υγεία του εντέρου

Ενισχυμένο ταμπουλέ με πρεβιοτικά

Πώς το πρόχειρο φαγητό οδηγεί σε προβλήματα υγείας του εντέρου;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Κάσιους: Ένας γευστικός σύμμαχος για την υγεία της καρδιάς σας

Κάσιους: Χάρη στα υγιή λίπη, το μαγνήσιο, τις φυτικές ίνες και τα αντιοξειδωτικά τους, τα κάσιους μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης, στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, στη μείωση της φλεγμονής και στην προστασία των κυττάρων.

Κροκέτες με γαρίδες και ρύζι 

Θαλασσινά συνταγή: Οι κροκέτες με γαρίδες και ρύζι είναι ένα νόστιμο και γευστικό πιάτο που είναι τέλειο για μια ειδική περίσταση ή απλώς για ένα ζεστό δείπνο στο σπίτι.

Ποιες είναι οι τροφές που προάγουν την παραγωγή γάλακτος;

Θηλασμός: Επιλέγοντας μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, μπορείτε να ενισχύσετε την παραγωγή γάλακτος και να εξασφαλίσετε την υγεία τόσο τη δική σας όσο και του μωρού σας.

Frozen Yogurt: DIY παγωμένο γιαούρτι με μπανάνες

Frozen Yogurt: Το παγωμένο γιαούρτι με μπανάνες είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δροσιστείτε σε μια ζεστή μέρα και είναι μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση για το παγωτό.

Close Icon