Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Κλάδος Αλκοολούχων Ποτών: Αυτοδεσμεύσεις αντί για απαγορεύσεις

Κλάδος Αλκοολούχων Ποτών: Αυτοδεσμεύσεις αντί για απαγορεύσεις

 

Αυτοδεσμεύσεις αντί για απαγορεύσεις οι αποτελεσματικές λύσεις πολιτικής για τη διασφάλιση της υγείας
Βιώσιμη επιχειρηματική ανάπτυξη του κλάδου και ανάληψη υπεύθυνου κοινωνικού ρόλου των εταιρειών του κλάδου είναι οι βασικοί στόχοι του κλάδου των εταιριών οινοπνευματωδών ποτών σύμφωνα με όσα είπε η κ. Σοφίκα Παπανικολάου Γενική Διευθύντρια της ΕΝ.Ε.Α.Π. σe συνέδριο «Ενημέρωση Υψηλού Κινδύνου: ΜΜΕ & Δημόσια Υγεία» που διοργάνωσε ο τομέας Επιδημιολογίας και Βιοστατιστικής της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Υγείας.

Συγκεκριμένα, η Γενική Διευθύντρια της ΕΝ.Ε.Α.Π. αναφέρθηκε στις αρχές του κλάδου για το υπεύθυνο μάρκετινγκ, την υιοθέτηση από το 2005 του Κώδικα Αυτοδέσμευσης για τη Διαφήμιση Αλκοολούχων Ποτών και την Ενημέρωση των Καταναλωτών, την επέκταση της αυτοδέσμευσης στην ψηφιακή επικοινωνία το 2012, καθώς και για την προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης, που αποτελεί προτεραιότητα για την ΕΝ.Ε.Α.Π. Αναφέρθηκε επίσης στις δράσεις του κλάδου για το υπεύθυνο σερβίρισμα, τις πρωτοβουλίες για την προώθηση υπεύθυνης συμπεριφοράς σχετικά με το αλκοόλ και την οδήγηση, καθώς και για τη στενή συνεργασία των εταιρειών-μελών της ΕΝ.Ε.Α.Π. με τις διαφημιστικές εταιρείες για τη σωστή εφαρμογή των κανόνων αυτοδέσμευσης.

Αναλυτικότερα, η κ. Παπανικολάου τόνισε ότι οι εταιρίες του κλάδου έχουν αποδεχτεί ένα πλαίσιο αρχών και δράσεων που περιλαμβάνει:

  • Απαγόρευση διαφημίσεων που άμεσα ή έμμεσα απευθύνονται σε ανηλίκους ή προβάλλουν μέσα από την κατανάλωση αλκοολούχων ποτών την κοινωνική καταξίωση ή τη σεξουαλική επιτυχία
  • Κοινός σχεδιασμός εκστρατείας ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για τις συνέπειες της αλόγιστης κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών
  • Οργάνωση και λειτουργία μηχανισμού που ελέγχει την τήρηση των Αρχών Αυτοδέσμευσης
  • Εφαρμογή του μηνύματος «Απολαύστε υπεύθυνα» σε κάθε διαφήμιση
  • Διαφήμιση σε ηλεκτρονικά ή έντυπα μέσα, σε ζώνες και εκπομπές όπου αναμένεται το 70% του κοινού να είναι ενήλικο
  • Επίδειξη υπευθυνότητας στην ανάπτυξη νέων προϊόντων, στην επιλογή ονόματος, επισήμανσης και συσκευασίας, ώστε να απευθύνονται σε ενήλικο κοινό
  • Επέκταση της αυτοδέσμευσης των εταιριών-μελών και στην επικοινωνία στο διαδίκτυο
  • Ο κώδικας αυτοδέσμευσης αποτελεί πλέον μέρος του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ και ελέγχεται ως προς την εφαρμογή του από το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας (ΣΕΕ)
  • Αρχή Αυτοδέσμευσης του Κλάδου στη Διαφήμιση και το Marketing
  • Ενημέρωση και Εκπαίδευση επαγγελματιών για την εφαρμογή των κανόνων αυτοδέσμευσης
  • Ενημέρωση Καταναλωτή για τις βλαπτικές συνέπειες της αλόγιστης κατανάλωσης
  • Προώθηση υπεύθυνης συμπεριφοράς σχετικά με το Αλκοόλ & την Οδήγηση
  • Ενημέρωση επαγγελματιών για το Υπεύθυνο Σερβίρισμα
  • Συνεργασίες με το Υπουργείο Υγείας, την ιατρική και ακαδημαϊκή κοινότητα και τρίτους ανεξάρτητους φορείς
  • Σύμφωνα με την κα Παπανικολάου προτεραιότητα αποτελεί η προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης, η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών για τους πιθανούς κινδύνους της αλόγιστης κατανάλωσης αλκοολούχων ποτών και η προστασία των ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων
  • Αναφέρθηκε μάλιστα σε σειρά πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει η Ένωση των Εταιριών. Πιο συγκεκριμένα η ΕΝΕΑΠ έχει προχωρήσει σε:
  •  Κώδικα Αρχής Αυτοδέσμευσης για την εμπορική επικοινωνία των προϊόντων του κλάδου
  • Ενέργειες με βάση το υπεύθυνο marketing και την ευαισθητοποίηση των καταναλωτών
  • Εκστρατείες ενημέρωσης & ευαισθητοποίησης των επαγγελματιών και του κοινού
  • Όπως τόνισε “τα αλκοολούχα ποτά στην Ελλάδα είναι ιστορικά συνδεδεμένα με την κοινωνικότητα, τη διασκέδαση και τις παραδόσεις, υπό την προϋπόθεση της υπεύθυνης και λελογισμένης κατανάλωσης δεν αποτελούν κίνδυνο για την υγεία των καταναλωτών. Όλες οι ενέργειες και οι δράσεις επικοινωνίας του κλάδου εστιάζουν στη μετρημένη και ισορροπημένη κατανάλωση. Δεν υπάρχουν ελαφριά και σκληρά ποτά, το αλκοόλ είναι αλκοόλ”
  • Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με την ΕΝΕΑΠ, πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι:
  • Η διαφήμιση ΔΕΝ προκαλεί ή επιτείνει φαινόμενα αλόγιστης κατανάλωσης ή κατανάλωσης από ανηλίκους
  • Περιορισμοί στη διαφήμιση και το marketing των αλκοολούχων ποτών ΔΕΝ συντελούν στη μείωση της βλαπτικής κατανάλωσης
  • Χώρες που έχουν επιβάλει περιορισμούς στη διαφήμιση ΔΕΝ καταγράφουν μείωση της κατανάλωσης και ειδικότερα της βλαπτικής κατανάλωσης σε σχέση με όσες διατηρούν τις εμπορικές ελευθερίες τους
  • Στόχος ΠΟΥ για την προστασία της δημόσιας υγείας είναι ο περιορισμός της βλαπτικής κατανάλωσης
  • Οι αποτελεσματικές πολιτικές για τη μείωση της αλόγιστης ή βλαπτικής κατανάλωσης απαιτούν ειδικά στοχευμένες παρεμβάσεις απευθυνόμενες κατά κύριο λόγο στις ευπαθείς ομάδες
  • Πρωτοβουλίες της ΕΝΕΑΠ

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κλάδος έχει σημαντική συνεισφορά στην ελληνική οικονομία και κοινωνία.

Δηλαδή:
Φορολογικά έσοδα 433 εκ. ευρώ σε φόρους μόνο από ΕΦΚΟΠ-ΦΠΑ (Στοιχεία ΙΟΒΕ, 2013)
Θέσεις εργασίας: Απασχόληση 27.000 άμεσων και έμμεσων εργαζομένων (Στοιχεία ΙΟΒΕ, 2013)
Ενεργός ρόλος στην προώθηση υπεύθυνων προτύπων κατανάλωσης

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Εύκολα Σνακ: 3 Ιδέες για σνακ χωρίς προετοιμασία

Γλυκαιμικός Δείκτης: Τι πρέπει να γνωρίζετε

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πόσο υγιεινές είναι οι ρυζογκοφρέτες στα αλήθεια;

Ρυζογκοφρέτες: Οι ρυζογκοφρέτες είναι ένα από τα πιο δημοφιλή σνακ για όσους αναζητούν ελαφριές και γρήγορες επιλογές. Είναι ελαφριές, χαμηλές σε θερμίδες και εύκολες στη μεταφορά.

Γιατί τα φρούτα μας κάνουν να πεινάμε περισσότερο;

Φρούτα: Ορισμένα φρούτα μπορεί να μας αφήνουν πιο πεινασμένους μετά την κατανάλωση τους, και αυτό μπορεί να συμβαίνει για διάφορους λόγους. Αν και τα φρούτα είναι υγιεινές τροφές, υπάρχουν παράγοντες

Τι να προσέξεις όταν αγοράζεις φράουλες

Οι καλές φράουλες είναι τρυφερές και ζουμερές, αλλά ταυτόχρονα σφιχτές και γεμάτες. Αποφύγετε φρούτα που είναι μαλακά, λασπωμένα ή έχουν μαραθεί, καθώς αυτά είναι πιθανό να είναι παλιά ή χαλασμένα.

Ένας φυσικός σύμμαχος για τους διαβητικούς

Αγγούρι: Χάρη στον χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, την αντιοξειδωτική δράση και τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά του, μπορεί να συμβάλει θετικά στη ρύθμιση του σακχάρου στο αίμα και στη συνολική υγεία.

Αυθεντική ιταλική συνταγή για κανελόνια με κιμά και μπεσαμέλ 

Αυτή η αυθεντική ιταλική συνταγή συνδυάζει την απλότητα με την εκλεπτυσμένη γεύση, και η προετοιμασία της απαιτεί λίγα, αλλά ποιοτικά υλικά, που θα μεταφέρουν την αυθεντική γεύση της Ιταλίας στο τραπέζι σας.

Τι είναι η Atlantic Road Diet;

Atlantic Road Diet: Η δίαιτα Atlantic Road δεν αποτελεί γρήγορη λύση για την απώλεια βάρους, αλλά μάλλον μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που προάγει τη συνολική υγεία.

Το ενεργειακό ρόφημα που θα σας ξετρελάνει

Μάτσα Λάττε με Βανίλια: Αν αναζητάτε έναν διαφορετικό τρόπο να ξεκινήσετε τη μέρα σας, το vanilla matcha latte είναι η ιδανική επιλογή. Με έναν εκλεπτυσμένο συνδυασμό γήινης matcha και γλυκιάς βανίλιας, προσφέρει ενέργεια

Close Icon