Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Καφές Χωρίς Καφεΐνη: Πρέπει να πίνουμε αυτό το υποκατάστατο καφέ;

Καφές Χωρίς Καφεΐνη: Πρέπει να πίνουμε αυτό το υποκατάστατο καφέ;

Καφές Χωρίς Καφεΐνη: Ο καφές, με το πλούσιο άρωμα και τις δυναμωτικές του ιδιότητες, είναι εδώ και πολύ καιρό ένα αγαπημένο ρόφημα για αμέτρητα άτομα σε όλο τον κόσμο.

Ο καφές, με το πλούσιο άρωμα και τις δυναμωτικές του ιδιότητες, είναι εδώ και πολύ καιρό ένα αγαπημένο ρόφημα για αμέτρητα άτομα σε όλο τον κόσμο. Ωστόσο, δεν μπορούν όλοι να ανεχθούν τις διεγερτικές επιδράσεις της καφεΐνης που υπάρχει στον κανονικό καφέ. Για τέτοια άτομα, ο καφές χωρίς καφεΐνη προσφέρει μια νόστιμη λύση που τους επιτρέπει να απολαμβάνουν τη γεύση και το τελετουργικό του καφέ χωρίς το τράνταγμα της καφεΐνης.

Τι είναι ο καφές χωρίς καφεΐνη;

Ο καφές χωρίς καφεΐνη, συντομογραφία του καφέ χωρίς καφεΐνη, είναι ένα είδος καφέ που έχει αφαιρεθεί το μεγαλύτερο μέρος της περιεκτικότητάς του σε καφεΐνη. Δημιουργείται μέσω διεργασιών που εξάγουν την καφεΐνη διατηρώντας παράλληλα τη γεύση του καφέ. Αν και δεν είναι εντελώς χωρίς καφεΐνη, ο καφές χωρίς καφεΐνη προσφέρει χαμηλότερο επίπεδο καφεΐνης από τον κανονικό καφέ. Υπάρχουν διάφορες μέθοδοι που χρησιμοποιούνται για την αποκαφεΐνη των κόκκων καφέ, με τις πιο συνηθισμένες να είναι:

1. Μέθοδος με βάση διαλύτη

Οι μη καβουρδισμένοι κόκκοι καφέ μαγειρεύονται στον ατμό για να ανοίξουν οι πόροι και στη συνέχεια εμποτίζονται σε ένα διαλύτη που συνδέεται με καφεΐνη. Ο διαλύτης αφαιρείται, παίρνοντας μαζί του καφεΐνη. Αν και είναι αποτελεσματικό, εγείρονται ανησυχίες σχετικά με τα χημικά κατάλοιπα.

2. Swiss Water Process

Σε αυτή τη διαδικασία, οι πράσινοι κόκκοι καφέ μουλιάζονται σε ζεστό νερό, διαλύοντας την καφεΐνη. Μετά τον διαχωρισμό, το νερό περνά μέσα από ένα φίλτρο, δεσμεύοντας την καφεΐνη. Τα φασόλια επαναρροφούν τις γεύσεις σε νερό χωρίς καφεΐνη, καθιστώντας αυτή τη μέθοδο χωρίς χημικά μια από τις πιο φυσικές για την αποκαφεΐνη.

Γεύση και Ποικιλία

Ο καφές χωρίς καφεΐνη απέχει πολύ από το να λείπει σε γεύση ή ποικιλία. Η πρόοδος στη διαδικασία αποκαφεϊνοποίησης έχει οδηγήσει σε βελτιωμένη διατήρηση των φυσικών γεύσεων και αρωμάτων που υπάρχουν στους κόκκους καφέ. Οι λάτρεις του καφέ μπορούν να εξερευνήσουν διάφορες επιλογές χωρίς καφεΐνη, από κόκκους μοναδικής προέλευσης μέχρι εξειδικευμένα μείγματα. Οι ψητές δίνουν μεγάλη προσοχή στην ποιότητα των προσφορών τους χωρίς καφεΐνη, διασφαλίζοντας ότι η γευστική εμπειρία είναι εφάμιλλη με τον κανονικό καφέ.

Οφέλη από τον καφέ χωρίς καφεΐνη

Υπάρχουν μερικά από τα οφέλη του καφέ χωρίς καφεΐνη που πρέπει να γνωρίζετε:

1. Ευαισθησία στην καφεΐνη

Τα άτομα με ευαισθησία στην καφεΐνη συχνά βιώνουν τρέμουλο, αυξημένο καρδιακό ρυθμό και δυσκολία στον ύπνο. Ο καφές χωρίς καφεΐνη τους επιτρέπει να απολαμβάνουν τη ζεστασιά και τη γεύση του καφέ χωρίς αυτές τις δυσμενείς επιπτώσεις.

2. Μη διαταραγμένο μοτίβο ύπνου

Πολλοί λάτρεις του καφέ αποφεύγουν να καταναλώνουν ροφήματα με καφεΐνη το βράδυ για να εξασφαλίσουν έναν ξεκούραστο βραδινό ύπνο. Ο ντεκαφεϊνέ τους επιτρέπει να απολαμβάνουν τον καφέ τις απογευματινές ώρες χωρίς να διαταράσσουν τον ύπνο τους.

3. Θέματα υγείας

Ενώ η μέτρια κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να έχει ορισμένα οφέλη για την υγεία, η υπερβολική πρόσληψη καφεΐνης μπορεί να οδηγήσει σε δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία, όπως αυξημένο άγχος , πεπτικά προβλήματα και υψηλή αρτηριακή πίεση . Ο καφές χωρίς καφεΐνη παρέχει έναν τρόπο μείωσης της πρόσληψης καφεΐνης, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι οι αισθητηριακές απολαύσεις του καφέ είναι άθικτες.

4. Πρόσληψη αντιοξειδωτικών

Ο καφές είναι μια αξιοσημείωτη πηγή αντιοξειδωτικών, τα οποία έχουν πιθανά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της καταπολέμησης της φλεγμονής και της μείωσης του κινδύνου ορισμένων χρόνιων ασθενειών. Ο καφές χωρίς καφεΐνη διατηρεί ένα σημαντικό μέρος αυτών των αντιοξειδωτικών, καθιστώντας τον μια πολύτιμη προσθήκη στη διατροφή κάποιου.

Πώς να φτιάξετε καφέ χωρίς καφεΐνη;

Για να προετοιμάσετε καφέ χωρίς καφεΐνη, ξεκινήστε με ποιοτικούς κόκκους καφέ χωρίς καφεΐνη. Μετρήστε 1 έως 2 κουταλιές της σούπας αλεσμένο καφέ ανά 6 ουγγιές νερού. Βράστε το φιλτραρισμένο νερό και μετά αφήστε το να κρυώσει ελαφρώς — τοποθετήστε το υπόλειμμα σε ένα φίλτρο ή καφετιέρα. Ρίξτε ζεστό νερό πάνω από τους κόκκους και βράστε σύμφωνα με τη μέθοδο που έχετε επιλέξει.

Αφήστε το χρόνο βρασμού ή βρασμού. Σερβίρετε τον παρασκευασμένο καφέ χωρίς καφεΐνη σε μια κούπα και προσαρμόστε τον με γάλα ή γλυκαντικά αν θέλετε. Σημειώστε ότι ο καφές χωρίς καφεΐνη εξακολουθεί να έχει ίχνη καφεΐνης. Προσαρμόστε τον καφέ και τον χρόνο παρασκευής στις προτιμήσεις γεύσης. Απολαύστε ένα γευστικό φλιτζάνι με μειωμένη περιεκτικότητα σε καφεΐνη.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Καφές vs τσάι: Ποιο ρόφημα είναι «καλύτερο» για την υγεία σας;

Πώς μπορεί να προβεί η κατανάλωση καφεΐνης το βράδυ;

Πώς ο καφές επηρεάζει την ψυχική μας υγεία;

Ποιοι είναι οι μύθοι και ποιες οι αλήθειες για τον σκέτο καφέ;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

10 τροφές για την καταπολέμηση της κούρασης

Κούραση διατροφή: Η κόπωση μπορεί να είναι ένα σημαντικό εμπόδιο στην καθημερινή ζωή, επηρεάζοντας την παραγωγικότητα και τη συνολική ευημερία. Η ενσωμάτωση ορισμένων τροφών στη διατροφή

Ζάχαρη καρύδας: Είναι πράγματι τόσο υγιεινή;

Ζάχαρη καρύδας: Η ζάχαρη καρύδας έχει κερδίσει δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια ως μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση στην κανονική επιτραπέζια ζάχαρη. Προέρχεται από το χυμό του φοίνικα καρύδας και υφίσταται ελάχιστη επεξεργασία,

Πώς βοηθάει το λεμονόνερο στην αποβολή των λίθων στα νεφρά;

Λεμονόνερο: Δεν πρέπει να το σκεφτείτε ως θεραπεία για τις πέτρες στα νεφρά Η ποσότητα του κιτρικού οξέος που μπορείτε να πάρετε από μια λογική ποσότητα λεμονιού μπορεί να μην είναι αρκετή για να επηρεάσει σημαντικά το pH των ούρων σας.

Η θρεπτική αξία των σπόρων καρπουζιού και οι ευεργετικές τους ιδιότητες

Σπόροι καρπουζιού: Οι σπόροι καρπουζιού, που συχνά απορρίπτονται, προσφέρουν στην πραγματικότητα αρκετά εκπληκτικά οφέλη για την υγεία όταν καταναλώνονται με μέτρο. Αυτοί οι σπόροι είναι πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά και μπορείτε να τους απολαύσετε καβουρδισμένους,

Ένας εναλλακτικός τρόπος για να εντάξετε τα φασολάκια στην διατροφή σας

Σαλάτα φασολάκια: Η σαλάτα με πράσινα φασόλια είναι ένα δροσιστικό και θρεπτικό πιάτο που συνδυάζει τραγανά τρυφερά πράσινα φασόλια με ζωηρά ντοματίνια, πεντανόστιμα κόκκινα κρεμμύδια και τραγανά καβουρδισμένα αμύγδαλα

Συνταγή για νουντλς με σάλτσα φυστικιού, εύκολη και οικονομική

Συνταγή νούτλς: Τα noodles με σάλτσα φυστικιού είναι ένα νόστιμο και εύκολο στην παρασκευή πιάτο που συνδυάζει την πλούσια, κρεμώδη γεύση του φυστικοβούτυρου με τις αλμυρές γεύσεις της σάλτσας σόγιας, του σκόρδου και του τζίντζερ

Close Icon