Διατροφή

Καφές: Ποιο είδος αυξάνει πιο πολύ την χοληστερόλη

Καφές: Ποιο είδος αυξάνει πιο πολύ την χοληστερόλη

Καφές: Όσοι πίνουν «λιγότερο φιλτραρισμένα» είδη καφέ παρουσιάζουν τα υψηλότερα επίπεδα χοληστερόλης, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ανάμεσα σε περισσότερους από 21.000 Νορβηγούς ενήλικες, εκείνοι που κατανάλωσαν πολλά φλιτζάνια καφέ την ημέρα είχαν γενικά ελαφρώς υψηλότερη χοληστερόλη από όσους δεν κατανάλωναν καφέ. Η έκταση της διαφοράς, ωστόσο, εξαρτάται από τη μέθοδο παρασκευής του. Συγκεκριμένα, τα άτομα που έπιναν τα «λιγότερο φιλτραρισμένα» είδη καφέ — φτιαγμένα με γαλλική πρέσα, για παράδειγμα — παρουσίασαν τα μεγαλύτερα επίπεδα χοληστερόλης: Κατά μέσο όρο, όσοι έπιναν έξι ή περισσότερα φλιτζάνια την ημέρα είχαν συνολικά επίπεδα χοληστερόλης που ήταν οκτώ έως 12 μονάδες υψηλότερα. Ακολουθούσαν οι λάτρεις του εσπρέσο.

Τα ευρήματα συνάδουν με προηγούμενες μελέτες που υποδηλώνουν ότι ο αφιλτράριστος καφές μπορεί να έχει ιδιαίτερη επίδραση στα επίπεδα χοληστερόλης, σύμφωνα με την ερευνήτρια Δρ Maja-Lisa Løchen. Τα μη φιλτραρισμένα παρασκευάσματα περιλαμβάνουν καφέδες που βράζονται ή παρασκευάζονται με γαλλική πρέσα. Ο εσπρέσο ανήκει επίσης σε αυτήν την κατηγορία, αλλά είναι σχετικά πιο φιλτραρισμένος από τις άλλες ποικιλίες, δήλωσε η Løchen, καθηγήτρια στο UiT The Arctic University της Νορβηγίας.

Οι μέθοδοι παρασκευής έχουν σημασία επειδή ο καφές περιέχει φυσικά έλαια που μπορούν να αυξήσουν τη χοληστερόλη στο αίμα. Οι ερευνητές γνώριζαν εδώ και καιρό ότι οι αφιλτράριστοι καφέδες περιέχουν περισσότερα από αυτά τα έλαια. Στην πραγματικότητα, είπε η Løchen, ήταν η μελέτη Tromsø από τη Νορβηγία που έδειξε για πρώτη φορά, τη δεκαετία του 1980, ότι «είναι όλα στη ζυθοποιία».

Εκείνες τις μέρες, σημείωσε, ο βρασμένος καφές ήταν η αφιλτράριστη ποικιλία της επιλογής. Αλλά τώρα οι καφέδες espresso και plunger είναι στη μόδα, έτσι η Løchen και οι συνεργάτες της χρησιμοποίησαν πιο πρόσφατα δεδομένα από τη μελέτη Tromsø για να εξετάσουν τη σχέση μεταξύ αυτών των παρασκευασμάτων και της χοληστερόλης στο αίμα.

«Οι Νορβηγοί αγαπούν τον καφέ», είπε η Løchen, «και η Νορβηγία έχει τη δεύτερη μεγαλύτερη κατανάλωση καφέ στον κόσμο». Τα ευρήματα, που δημοσιεύτηκαν διαδικτυακά στις 10 Μαΐου στο περιοδικό Open Heart, βασίζονται σε περισσότερους από 21.000 ενήλικες ηλικίας 40 ετών και άνω που ανέφεραν τις συνήθειες κατανάλωσης καφέ, τα επίπεδα άσκησης και την κατανάλωση αλκοόλ.

Κατά μέσο όρο, οι συμμετέχοντες στη μελέτη έπιναν τέσσερα έως πέντε φλιτζάνια καφέ την ημέρα. Όσοι έπιναν βραστό ή γαλλικό καφέ – έξι ή περισσότερα φλιτζάνια την ημέρα – εμφάνισαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις της χοληστερόλης, σε σχέση με όσους δεν κατανάλωναν καφέ, έδειξαν τα ευρήματα. Δεύτεροι στη λίστα, ήρθαν όσοι έπιναν τρία έως πέντε φλιτζάνια εσπρέσο την ημέρα. Η ολική τους χοληστερόλη ήταν περίπου 4 έως 6 mg/dL υψηλότερη, σε σύγκριση με άτομα που δεν έπιναν εσπρέσο. Τέλος, οι γυναίκες που έπιναν τουλάχιστον έξι φλιτζάνια φιλτραρισμένου καφέ κάθε μέρα είχαν επίπεδα χοληστερόλης κατά 4 mg/dL υψηλότερα, κατά μέσο όρο, σε σύγκριση με γυναίκες που δεν έπιναν φιλτραρισμένο καφέ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Λιγότερο ενεργό αποδεικνύεται το καφέ λίπος στους παχύσαρκους εφήβους

4 μυστικά οφέλη της καφεΐνης στον οργανισμό μας

Τα θετικά αποτελέσματα του μαύρου καφέ στην απώλεια βάρους

Οι θεραπευτικές ιδιότητες του καφέ στον κλάδο της ομορφιάς

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Καιρός να εμπιστευτείτε τις αισθήσεις σας και να μαγειρέψετε!

Διαισθητική μαγειρική: Μην δεσμεύεστε από την αλληλουχία βημάτων μιας συνταγής, ούτε από την στείρα αναπαραγωγή υλικών. Προσαρμόστε κάθε πιάτο στα γούστα σας, έχοντας εμπιστοσύνη στις αισθήσεις σας!

Νόστιμο σάντουιτς για τη δουλειά

Σνακ: Φτιάξτε ένα νόστιμο, υγιεινό και vegan σνακ για την εργασία σας ή τη βόλτα σας. Γνωρίστε πώς να τρώτε υγιεινά, χωρίς να στερείστε τις λαχταριστές γεύσεις.

5 τροφές που μειώνουν την πίεση

Υπέρταση: Η αλλαγή της διατροφής μπορεί να μειώσει σημαντικά την υψηλή πίεση, τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα. Παρακάτω θα βρείτε 5 τροφές που συνίσταται να καταναλώνετε καθημερινά.

Φτιάξτε το πιο νόστιμο παγωτό φράουλα!

Παγωτό: Το παγωτό είναι η καλύτερη επιλογή γλυκού για το καλοκαίρι! Μπορείς να το απολαύσεις στην ξαπλώστρα σου, στη βόλτα σου ή και στο σπίτι σου με την παρέα σου!

Φτιάξτε το πιο αποτοξινωτικό smoothie που έχετε πιει!

Smoothies: Προσθέστε τα smoothies στη ζωή σας και αλλάξτε τις διατροφικές σας συνήθειες. Αντικαταστήστε τα συμπληρώματα διατροφής με φυσικές βιταμίνες που θα σας δώσουν την ενέργεια που σας χρειάζεται!

Ο θηλασμός αντί για βρεφική φόρμουλα προτείνεται συχνά στις μητέρες ως φυσική εναλλακτική λύση, αλλά δεν είναι τόσο απλό

Ο θηλασμός μπορεί επίσης να προκαλέσει ιατρικές επιπλοκές, όπως ραγισμένες και αιμορραγικές θηλές, φραγμένους πόρους και μαστίτιδα, όπου ο ιστός του μαστού μολύνεται.

Σολομός με τηγανητό ρύζι

Ψάρι: Ένα απλό δείπνο με σολομό, πλούσιο σε ωμέγα-3, οικογενειακό. Αφήστε τα παιδιά να επιλέξουν πόσο ζεστό θέλουν το ρύζι τους σερβίροντάς το με ζεστή σάλτσα.