Διατροφή

Γλουτένη τι είναι: Ποια σνακ συστήνονται σε όσους την αποφεύγουν

Γλουτένη τι είναι: Ποια σνακ συστήνονται σε όσους την αποφεύγουν

Γλουτένη τι είναι : Πρόκειται για μια πρωτεΐνη που βρίσκεται στο σιτάρι, το κριθάρι, στη σίκαλη και το τρικάλε (διασταύρωση μεταξύ σίτου και σίκαλης). Στην καθημερινή διατροφή μας θα τη συναντήσουμε σε κέικ, ζυμαρικά, δημητριακά, μπισκότα, ψωμί, αρτοσκευάσματα, κρεατοπαρασκευάσματα, σε σούπες κ.α. Επίσης, ίχνη γλουτένης συναντώνται και σε πολλά προϊόντα που μπορούμε να βρούμε στην αγορά, όπως στις σάλτσες, τα γλυκά, τα dressing για τις σαλάτες κ.α.

Ποιοί χρειάζεται να την αποφεύγουν;

Σε κάποιους ανθρώπους εμφανίζεται μια χρόνια και αυτοάνοση πάθηση του λεπτού εντέρου η οποία ονομάζεται κοιλιοκάκη και η οποία αφορά στη μη ανοχή του οργανισμού στην γλουτένη. Επίσης η κοιλιοκάκη συνήθως εμφανίζεται σε νεαρή ηλικία 9-36 μηνών, αλλά και σε ενήλικες 30-40 ετών. Η γλουτένη φυσιολογικά μέσω της πεπτιδάσης διασπάται στο λεπτό έντερο, όμως στους ανθρώπους που πάσχουν από κοιλιοκάκη δεν διασπάται λόγω μειωμένης δραστικότητας ή ακόμη και λόγω έλλειψης του συγκεκριμένου ενζύμου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να βλάπτονται οι λάχνες του εντέρου, κάτι που οδηγεί σε μειωμένη ικανότητα απορρόφησης θρεπτικών συστατικών της τροφή που καταναλώνεται από το άτομο. Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε ότι, μονάχα οι άνθρωποι που πάσχουν από εντεροπάθεια στη γλουτένη θα πρέπει να την αποφεύγουν και όχι ο υπόλοιπος πληθυσμός. Διαβάστε ένα ενδιαφέρον ακόμη άρθρο:Πώς εκδηλώνεται η τροφική δυσανεξία

psomi.jpg

Τι επιλογές χωρίς γλουτένη υπάρχουν στο εμπόριο;

Γενικότερα τα τελευταία χρόνια, λόγω της επιτακτικής ανάγκης για θρέψη των ανθρώπων που χρειάζεται να τρέφονται με τρόφιμα χωρίς γλουτένη έχει υπάρξει εμπλουτισμός της αγοράς με θρεπτικά και απολαυστικά τρόφιμα άνευ γλουτένης.

Μερικά παραδείγματα που μπορείτε να βρείτε στα supermarkets είναι:

Crackinettes με ρύζι και καλαμπόκι

Ψωμί σε φέτες χωρίς γλουτένη

Φρυγανιές χωρίς γλουτένη

Μπισκότα με κακάο ή πορτοκάλι χωρίς γλουτένη

Όλα τα παραπάνω είναι αμυλούχες τροφές, που συνδυάζοντας τες με κάποια πρωτεϊνούχα τροφή, όπως γάλα, γιαούρτι, τυρί, κεφίρ κ.α., καθώς και μια φρέσκια τροφή (φρούτο-λαχανικό) μπορούμε να καταφέρουμε να δημιουργήσουμε ένα εξαιρετικά θρεπτικό και πλήρη συνδυασμό.

Πως να ξεχωρίσω τα τρόφιμα χωρίς γλουτένη;

Τα εγκεκριμένα και ασφαλή τρόφιμα άνευ γλουτένης, είναι εκείνα που φέρουν το σήμα στην συσκευασία τους που είναι το διαγραμμένο σιτάρι.

gluten.jpeg

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τι λάθος κάνεις με το φαγητό και μπλοκάρεις την πρόοδο σου στην προπόνηση

Τα ευεργετικά οφέλη της βρώμης στην υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς η υγιεινή διατροφή βοηθά τον πλανήτη

Υγιεινή διατροφή περιβάλλον: Σχεδόν όλες οι τροφές που σχετίζονται με καλύτερη υγεία έχουν τις μικρότερες συνέπειες για το περιβάλλον, την κλιματική αλλαγή και τους φυσικούς πόρους όπως το νερό.

Τρία απλά βήματα που θα σε βοηθήσουν να μειώσεις το βάρος σου

Απώλεια βάρους: Στη ζωή του κάθε ανθρώπου υπάρχουν περίοδοι, που δημιουργείται η ανάγκη άμεσης απώλειας βάρος. Είτε για αισθητικούς, είτε για ιατρικούς σκοπούς, όταν ξεκινά μια πιο επιθετική προσπάθεια μείωσης βάρους είναι απαραίτητο να έχει ορισμένο χρόνο εφαρμογής, χωρίς να παρατείνεται.

Λόγοι για την ένταξη της πρωτεΐνης στο καθημερινό διατροφικό σας πρόγραμμα

Μια από τις συνέπειες του χρόνου είναι ότι οι μύες μας σταδιακά ατροφούν και αυτό είναι ένας από τους βασικούς λόγους για τους οποίους μειώνεται η ποιότητα της ζωής του ατόμου καθώς έτσι τραυματίζεται πιο εύκολα.

Εύκολη συνταγή για σπιτική μαγιονέζα χωρίς γλουτένη

Διατροφή: Παραδοσιακά, η μαγιονέζα μπορεί να παρασκευαστεί από φυσικά συστατικά που δεν περιέχουν γλουτένη, συχνά, ωστόσο, προστιθέμενα μπαχαρικά ή υλικά θα μπορούσαν να κάνουν την κοινή μαγιονέζα της αγοράς ακατάλληλη για εκείνους που έχουν δυσανεξία στη γλουτένη. Εάν, λοιπόν, θέλετε να αποφύγετε τους εξονυχιστικούς ελέγχους στους διαδρόμους των σούπερ μάρκετ, μπορείτε να παρασκευάσετε εύκολα στο σπίτι τη δική σας μαγιονέζα και να διασφαλίσετε ότι δεν θα περιέχει γλουτένη.

Τα ευεργετικά οφέλη του γκρέιπφρουτ

Γκρέιπφρουτ: Το γκρέιπφρουτ είναι ένα εσπεριδοειδές με γεύση που μπορεί να κυμαίνεται από γλυκόπικρο έως ξινό. Περιέχει μια σειρά από βασικές βιταμίνες και μέταλλα. Οι άνθρωποι μπορούν να καταναλώσουν ολόκληρα τα φρούτα ή ως χυμό ή πολτό.

Η χημεία του τσαγιού

Τσάι: Ποιο είναι το πιο δημοφιλές ποτό μετά το νερό; Θα τολμήσουμε να πούμε ότι η απάντηση είναι το τσάι. Είναι γνωστό ότι οι αρχαίοι πολιτισμοί το έπιναν. Ωστόσο, οι πρώτες περιγραφές στη βιβλιογραφία για τη χρήση του τσαγιού χρονολογούνται περίπου 300 χρόνια πριν.