Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Εγκέφαλος τροφή: 4 τροφές για να βελτιώσετε τη μνήμη και τη συγκέντρωσή σας

Εγκέφαλος τροφή: 4 τροφές για να βελτιώσετε τη μνήμη και τη συγκέντρωσή σας

Εγκέφαλος τροφή: Η νευροανάπτυξη δεν εξαρτάται από αποσπασματική υγιεινή διατροφή, η οποία θα πρέπει να υπάρχει από τα πρώτα χρόνια της ζωής.

Η υγιεινή διατροφή είναι απαραίτητη για την υγεία του εγκεφάλου και την ακαδημαϊκή και εργασιακή απόδοση, καθώς είναι υπεύθυνη για την προώθηση και την τόνωση της μνήμης και της συγκέντρωσης, τα οποία είναι απαραίτητα για την εκτέλεση αυτών των τύπων κανονικών δραστηριοτήτων κατά τη διάρκεια της ημέρας και της ζωής. Αλλά η νευροανάπτυξη δεν εξαρτάται από μερικές φορές και η σωστή διατροφή πρέπει να υπάρχει από τα πρώτα χρόνια της ζωής.

Ιδανικά θρεπτικά συστατικά για μνήμη και συγκέντρωση

  • Πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Το άλφα-λινολενικό και το λινολεϊκό οξύ (ένας τύπος ωμέγα 3 και 6 λιπαρών οξέων, αντίστοιχα) είναι απαραίτητα λιπαρά οξέα. Συγκεκριμένα, συμμετέχουν στο σχηματισμό κυτταρικών μεμβρανών, καθώς και στη ρύθμιση συγκεκριμένων κυτταρικών λειτουργιών. Στα ωμέγα 3 οξέα, θα πρέπει να τονιστεί η σημασία του DHA, ενός απαραίτητου θρεπτικού συστατικού για την ανάπτυξη του εγκεφάλου στην εγκυμοσύνη και στην παιδική ηλικία που βελτιώνει τη νευρωνική λειτουργία, σχηματίζοντας δομές και αποτρέποντας την πρόοδο της γνωστικής επιδείνωσης.
  • Γλυκοσινολικά. Το κάρδαμο, τα λαχανάκια Βρυξελλών, το λάχανο (λευκό και μωβ), το μπρόκολο και το κουνουπίδι είναι τροφές πλούσιες σε γλυκοζινολικές ενώσεις. Μόλις μεταβολιστούν, παράγουν ισοθειοκυανικά, ουσίες που μειώνουν το οξειδωτικό στρες και μειώνουν τον κίνδυνο νευροεκφυλιστικών ασθενειών.

  • Βιταμίνες Α, C και Ε. Οι τρεις βιταμίνες, καθώς και το σελήνιο, είναι θρεπτικά συστατικά με αντιοξειδωτική λειτουργία που βοηθούν στην πρόληψη του σχηματισμού ελεύθερων ριζών, που βλάπτουν τις κυτταρικές μεμβράνες και τα κύτταρα. Βασικά, τροφές πλούσιες σε αυτή τη βιταμίνη είναι τα ακτινίδια, οι παπάγια, τα πορτοκάλια, τα μανταρίνια, τα γκρέιπφρουτ, τα κόκκινα και πράσινα τσίλι και το λεμόνι.
  • Ψευδάργυρος. Το βρίσκουμε σε τροφές όπως στρείδια, μύδια, σουσάμι, βρώμη, κολοκυθόσπορους και ηλιόσπορους, φακές, αλεύρι ολικής αλέσεως, ρεβίθια και αμύγδαλα, μεταξύ άλλων. Είναι ένα βιολογικό συστατικό που παίζει σημαντικό φυσιολογικό ρόλο στο κεντρικό νευρικό σύστημα.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς το σχήμα του εγκεφάλου επηρεάζει την υγεία μας;

Η άνοια αποτελεί φυσιολογικό μέρος της γήρανσης;

Η εκμάθηση νέων δεξιοτήτων ενισχύει τη γνωστική ικανότητα σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας

Πώς αλλάζει τη ζωή μας το Αλτσχάιμερ;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να φτιάξετε λιθρίνι και να τους εντυπωσιάσετε όλους;

Λιθρίνι φαγητό: Το λιθρίνι είναι ένα ευέλικτο και νόστιμο ψάρι που μπορεί να παρασκευαστεί χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους μαγειρέματος, καθεμία από τις οποίες αναδεικνύει τις μοναδικές του γεύσεις και υφές.

Πώς να φτιάξετε τον τέλειο ξιφία;

Μαγειρεύοντας ξιφία: Το μαγείρεμα του τέλειου ξιφία απαιτεί προσοχή στη λεπτομέρεια και μερικές βασικές τεχνικές για να διασφαλιστεί ότι παραμένει υγρό και γευστικό.

Πώς να μαγειρέψετε την τέλεια αθερίνα;

Αθερίνα μαγειρική: Το μαγείρεμα της αθερίνας, ενός μικρού και γευστικού ψαριού, είναι σχετικά εύκολο και μπορεί να οδηγήσει σε ένα νόστιμο γεύμα με ελάχιστη προσπάθεια.

Πώς να φτιάξετε την τέλεια φασολάδα;

Φασολάδα συνταγή: Η παρασκευή της τέλειας φασολάδας είναι μια απολαυστική γαστρονομική προσπάθεια, που συνδυάζει γεύσεις και υφές σε ένα ανακουφιστικό και θρεπτικό πιάτο.

Νοστιμιά και απόλαυση στο μεξικάνικο ρύζι με πιλάφι 

Μεξικό ρύζι: Αυτό το μεξικάνικο πιλάφι με ρύζι είναι ένα ευέλικτο πιάτο που συνδυάζεται καλά με μια ποικιλία από πιάτα εμπνευσμένα από το Μεξικό. Μπορεί να σερβιριστεί με tacos, enchiladas, burritos ή ψητά κρέατα.

Λόγοι που σας εμποδίζουν να φάτε καρπούζι

Καρπούζι: Εάν έχετε αλλεργίες, πεπτικά προβλήματα, διαβήτη ή είστε ευαίσθητοι σε ορισμένες ενώσεις τροφίμων, καλό είναι να μιλήσετε με το γιατρό σας για να δείτε εάν το καρπούζι είναι κατάλληλο για εσάς.

Close Icon