Διατροφή

Διατροφή κατά του στρες: Τρόφιμα με αγχολυτική δράση

Διατροφή κατά του στρες: Τρόφιμα με αγχολυτική δράση

Διατροφή κατά του στρες: Tο άγχος είναι το κυρίαρχο συναίσθημα ειδικά κάτω από τέτοιες συνθήκες πίεσης, επηρεάζοντας τη βιοχημική ισορροπία του σώματος. Θα μπορούσε άραγε η διατροφή να προλάβει ή έστω να μειώσει τα επίπεδα του άγχους που βιώνει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού; Είναι σ’ όλους γνωστό πως η τροφή δίνει ενέργεια στον οργανισμό και ειδικότερα στον εγκέφαλο καθ’ όλη την διάρκεια του 24ώρου. Ενίοτε, σας παχαίνει όταν το παρακάνετε. Παρ’ όλα αυτά έχει και αγχολυτική δράση, βοηθώντας στη δημιουργία αλλά και στη δέσμευση της σεροτονίνης από τους υποδοχείς του εγκεφάλου. Στις τροφές υπάρχουν θρεπτικά συστατικά, τα οποία ενισχύουν την καλή διάθεση. Όταν γίνονται και οι σωστοί συνδυασμοί επιτρέπουν στον εγκέφαλο να συνθέσει σεροτονίνη και άλλους νευροδιαβιβαστές οι οποίοι προάγουν την ικανοποίηση και την ευχαρίστηση.

Τρόφιμα με αγχολυτική δράση

Υπάρχουν τρόφιμα που έχουν την ίδια αγχολυτική δράση με τη γυμναστική, τις βόλτες, τις αγκαλιές, τη μουσική. Η διατροφή μπορεί να βάλει, λοιπόν, το χεράκι της και να γελάσει το χειλάκι σας με τα εξής τρόφιμα.

Τα βατόμουρα

Περιέχουν το αμινοξύ τυροσίνη, το οποίο παίρνει μέρος στη σύνθεση ντοπαμίνης. Η ουσία αυτή είναι υπεύθυνη για την ευφορία που αισθάνεστε μετά την κατανάλωση του συγκεκριμένου φρούτου.

Το σπανάκι

Μαζί με τα υπόλοιπα πράσινα φυλλώδη λαχανικά βοηθούν με τη σειρά τους στην καλυτέρευση της διάθεσης.

anti-stress_food.jpg

Τη μαύρη σοκολάτα

Μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης κατάθλιψης. Βοηθά στην αύξηση των επιπέδων της σεροτονίνης και των ενδορφινών. Αναφερόμενοι στις ενδορφίνες θα ήταν καλό να διευκρινιστεί πως πρόκειται για τα φυσικά οπιοειδή του εγκεφάλου. Προάγουν το αίσθημα της ικανοποίησης προκαλώντας παράλληλα αντοχή στον πόνο. Τα επίπεδα τους μπορούν να αυξηθούν μέσω της βαθειάς αναπνοής, κατά την διάρκεια της άσκησης και από την κατανάλωση φαγητού. Μπορούν να μειωθούν λόγω του στρες ή κάποιων γενετικών παραγόντων. Επίσης: Διατροφή φλεγμονές: η αλλαγή του εντερικού μικροβιώματος

Τον καφέ

Σε μικρές δόσεις, όχι παραπάνω από 2 φλιτζάνια ημερησίως, γιατί ενεργοποιεί το κεντρικό νευρικό σύστημα, ξυπνάει τον οργανισμό και προκαλεί ευεξία

Τους ξηρούς καρπούς και τα σπόρια

Περιέχουν το αμινοξύ τρυπτοφάνη, το οποίο συμβάλλει με τη σειρά του στην έκκριση της σεροτονίνης

Τα λιπαρά ψάρια 

Αποτελούν έναν ακόμα σύμμαχο. Τα ω-3 λιπαρά οξέα προερχόμενα από τα ψάρια, συνεισφέρουν στη βελτίωση του ψυχισμού και της πνευματικής ενέργειας, αλλά και στην ελάττωση του κινδύνου για εμφάνιση κατάθλιψης. Επιπλέον, τα ψάρια περιέχουν ψευδάργυρο ο οποίος είναι απαραίτητος για δεκάδες βιοχημικές αντιδράσεις του οργανισμού. Σε αντίθεση με τις πρωτεΐνες του κρέατος, οι πρωτεΐνες των λιπαρών ψαριών είναι πιο εύπεπτες και επιδρούν θετικότερα στα επίπεδα συγκεκριμένων νευροδιαβιβαστών, ευνοώντας έτσι την καλή διάθεση. Θα ήταν χρήσιμο να τρώτε δύο ακόμα και τρεις μερίδες λιπαρών ψαριών εβδομαδιαίως.

ortorexia-810x540.jpg

 

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Εύκολοι τρόποι για να κάνεις διαλειμματική νηστεία

Ποιος μπορεί να αντισταθεί σε μια τυροκροκέτα

Τα πλεονεκτήματα της κέτωσης για την υγεία

Η κετογονική δίαιτα είναι μία δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες και υψηλή σε λιπαρά, η οποία προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία. Στην πραγματικότητα πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι αυτή η δίαιτα μπορεί να βοηθήσει τόσο στην απώλεια βάρους όσο και στη βελτίωση της συνολικής υγείας.

Η βιταμίνη D είναι το μυστικό για καλή υγεία το χειμώνα

Βιταμίνη D: Η βιταμίνη D τυπικά δεν αποτελεί βιταμίνη. Το σώμα μας δεν μπορεί να την παράξει από μόνο του, παρά μόνο μέσα από την κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών, όπως είναι το λίπος των ψαριών, ο κρόκος του αυγού και τα ειδικά εμπλουτισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα.

Ο ρόλος των ηλεκτρολυτών στη στήριξη των σωματικών λειτουργιών

Ο ρόλος των ηλεκτρολυτών στη στήριξη των σωματικών λειτουργιών καθιστά σημαντική την ισορροπία τους στον οργανισμό, είτε μέσω συμπληρωμάτων είτε μέσω μιας διατροφής πλούσιας σε τροφές φυτικής προέλευσης. Η ανισορροπία ηλεκτρολυτών συνήθως οφείλεται σε κακή διατροφή, διάρροιες, εμετούς ή υπερβολικό ιδρώτα.

Γαρίδες σαγανάκι -Νόστιμο και εύκολο πιάτο

Ρίχνετε τμηματικά (για να μην πέσει η θερμοκρασία του λαδιού) τις γαρίδες με τα κεφάλια τους, μαζί με τις σκελίδες του σκόρδου, κομμένες στη μέση και τις σοτάρετε σε δυνατή φωτιά, μέχρι να αλλάξουν χρώμα και να γίνουν ροζ (υπολογίστε 1'-2' από κάθε πλευρά).

Λίστα με φρούτα και λαχανικά με λιγότερη ή μεγαλύτερη επιβάρυνση από φυτοφάρμακα

Καλό είναι, όπως αναφέρθηκε, να είμαστε προσεκτικοί στη διαλογή των φρούτων και των λαχανικών μας, να τα αγοράζουμε από πηγές που εμπιστευόμαστε για την υψηλή μέριμνά τους στην προστασία του καταναλωτή και, φυσικά, να προτιμάμε τα βιολογικά προϊόντα, που διακρίνονται για την άριστη ποιότητά τους.