Διατροφή

Διατροφή κατά του στρες: Τρόφιμα με αγχολυτική δράση

Διατροφή κατά του στρες: Τρόφιμα με αγχολυτική δράση

Διατροφή κατά του στρες: Tο άγχος είναι το κυρίαρχο συναίσθημα ειδικά κάτω από τέτοιες συνθήκες πίεσης, επηρεάζοντας τη βιοχημική ισορροπία του σώματος. Θα μπορούσε άραγε η διατροφή να προλάβει ή έστω να μειώσει τα επίπεδα του άγχους που βιώνει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού; Είναι σ’ όλους γνωστό πως η τροφή δίνει ενέργεια στον οργανισμό και ειδικότερα στον εγκέφαλο καθ’ όλη την διάρκεια του 24ώρου. Ενίοτε, σας παχαίνει όταν το παρακάνετε. Παρ’ όλα αυτά έχει και αγχολυτική δράση, βοηθώντας στη δημιουργία αλλά και στη δέσμευση της σεροτονίνης από τους υποδοχείς του εγκεφάλου. Στις τροφές υπάρχουν θρεπτικά συστατικά, τα οποία ενισχύουν την καλή διάθεση. Όταν γίνονται και οι σωστοί συνδυασμοί επιτρέπουν στον εγκέφαλο να συνθέσει σεροτονίνη και άλλους νευροδιαβιβαστές οι οποίοι προάγουν την ικανοποίηση και την ευχαρίστηση.

Τρόφιμα με αγχολυτική δράση

Υπάρχουν τρόφιμα που έχουν την ίδια αγχολυτική δράση με τη γυμναστική, τις βόλτες, τις αγκαλιές, τη μουσική. Η διατροφή μπορεί να βάλει, λοιπόν, το χεράκι της και να γελάσει το χειλάκι σας με τα εξής τρόφιμα.

Τα βατόμουρα

Περιέχουν το αμινοξύ τυροσίνη, το οποίο παίρνει μέρος στη σύνθεση ντοπαμίνης. Η ουσία αυτή είναι υπεύθυνη για την ευφορία που αισθάνεστε μετά την κατανάλωση του συγκεκριμένου φρούτου.

Το σπανάκι

Μαζί με τα υπόλοιπα πράσινα φυλλώδη λαχανικά βοηθούν με τη σειρά τους στην καλυτέρευση της διάθεσης.

anti-stress_food.jpg

Τη μαύρη σοκολάτα

Μειώνει τις πιθανότητες εμφάνισης κατάθλιψης. Βοηθά στην αύξηση των επιπέδων της σεροτονίνης και των ενδορφινών. Αναφερόμενοι στις ενδορφίνες θα ήταν καλό να διευκρινιστεί πως πρόκειται για τα φυσικά οπιοειδή του εγκεφάλου. Προάγουν το αίσθημα της ικανοποίησης προκαλώντας παράλληλα αντοχή στον πόνο. Τα επίπεδα τους μπορούν να αυξηθούν μέσω της βαθειάς αναπνοής, κατά την διάρκεια της άσκησης και από την κατανάλωση φαγητού. Μπορούν να μειωθούν λόγω του στρες ή κάποιων γενετικών παραγόντων. Επίσης: Διατροφή φλεγμονές: η αλλαγή του εντερικού μικροβιώματος

Τον καφέ

Σε μικρές δόσεις, όχι παραπάνω από 2 φλιτζάνια ημερησίως, γιατί ενεργοποιεί το κεντρικό νευρικό σύστημα, ξυπνάει τον οργανισμό και προκαλεί ευεξία

Τους ξηρούς καρπούς και τα σπόρια

Περιέχουν το αμινοξύ τρυπτοφάνη, το οποίο συμβάλλει με τη σειρά του στην έκκριση της σεροτονίνης

Τα λιπαρά ψάρια 

Αποτελούν έναν ακόμα σύμμαχο. Τα ω-3 λιπαρά οξέα προερχόμενα από τα ψάρια, συνεισφέρουν στη βελτίωση του ψυχισμού και της πνευματικής ενέργειας, αλλά και στην ελάττωση του κινδύνου για εμφάνιση κατάθλιψης. Επιπλέον, τα ψάρια περιέχουν ψευδάργυρο ο οποίος είναι απαραίτητος για δεκάδες βιοχημικές αντιδράσεις του οργανισμού. Σε αντίθεση με τις πρωτεΐνες του κρέατος, οι πρωτεΐνες των λιπαρών ψαριών είναι πιο εύπεπτες και επιδρούν θετικότερα στα επίπεδα συγκεκριμένων νευροδιαβιβαστών, ευνοώντας έτσι την καλή διάθεση. Θα ήταν χρήσιμο να τρώτε δύο ακόμα και τρεις μερίδες λιπαρών ψαριών εβδομαδιαίως.

ortorexia-810x540.jpg

 

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Κολοκυθόσουπα ... Μία από τις πιο εύκολες συνταγές με υλικά που συμβάλλουν στην γονιμότητα

Πρωτεϊνούχες τροφές που χορταίνουν και μειώνουν το βάρος

Αποκαλυπτική μελέτη για την επίδραση της ζάχαρης στον εγκέφαλό μας

Μια νέα έρευνα μας βοηθά να ρίξουμε λίγο φως σε αυτό το θέμα, καθώς ο Michael Winterdahl από το τμήμα Κλινικής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Aarhus στη Δανία και οι συνάδελφοί του εξέτασαν την επίδραση της ζάχαρης στο σύστημα ανταμοιβής στον εγκέφαλο χοίρων.

Πρωτείνούχες τροφές που χορταίνουν και μειώνουν το βάρος

Τυπικά, οι τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να χωνευτούν. Επομένως, η αύξηση της κατανάλωσής τους αυξάνει τον κορεσμό και γι’ αυτό βοηθά στην απώλεια βάρους. Επίσης, καταναλώνοντας λιγότερους υδατάνθρακες, το σώμα μας μαθαίνει να καίει περισσότερο λίπος ως καύσιμο.

Αποξηραμένα Φρούτα: Λόγοι που πρέπει να τα επιλέγω

Τα αποξηραμένα φρούτα μπορούν να διατηρηθούν για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από τα φρέσκα φρούτα και είναι ιδανικά για μεγάλες εκδρομές και ταξίδια όπου δεν υπάρχει διαθέσιμο ψυγείο.

Έχω το αίσθημα μίας μόνιμης πείνας

Πεινάω συνέχεια: Γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό; Όταν είμαστε πεινασμένοι είναι πολύ δύσκολο να ηρεμήσουμε αυτόν τον πόθο. Δεν έχει σημασία ότι έχετε τελειώσει το πρωινό, το μεσημεριανό ή ακόμα και το δείπνο. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, ένα κουμπί συναγερμού ανάβει και το στο στομάχι σας σάς μεταφέρει πίσω στο ψυγείο ή στη γωνία της […]

Ποια αποξηραμένα φρούτα αξίζει να προσθέσουμε στη διατροφή μας;

Αποξηραμένα φρούτα: Τα φρούτα έχουν πολλά θρεπτικά στοιχεία. Το ίδιο συμβαίνει και με όσα έχουν αποξηραθεί. Πολλά αποξηραμένα φρούτα υπάρχουν που μπορείτε να εισάγετε στη διατροφή σας. Δείτε ποια 6 αξίζει να τρώτε.

Χάστε 5 κιλά μέσα σε μια βδομάδα

Μήλα θερμίδες: Χάσε έως 5 κιλά τρώγοντας νόστιμα και υγιεινά μήλα. Δείτε το μενού με τα μήλα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα στα κιλά σας μέσα σε λίγες μέρες.