Διατροφή

Διατροφή καρδιά έμφραγμα: Ποια λαχανικά μειώνουν τον κίνδυνο

Διατροφή καρδιά έμφραγμα: Ποια λαχανικά μειώνουν τον κίνδυνο

Διατροφή καρδιά έμφραγμα: Έναν νέο σύμμαχο για τις γυναίκες που πάσχουν από αγγειακή νόσο αποκάλυψε πρόσφατη έρευνα από την Σχολή Ιατρικών Επιστημών και Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου ECU και το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Αυστραλίας. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο British Journal of Nutrition. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανέδειξε η πολυετής μελέτη των διατροφικών συνηθειών 684 μεσήλικων γυναικών από την Αυστραλία, τα σταυρανθή λαχανικά όπως το μπρόκολο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το λάχανο μπορούν να λειτουργήσουν αποτρεπτικά στη συσσώρευση ασβεστίου στις αρτηρίες. Αυτή η εναπόθεση ασβεστίου, καθώς και άλλων ουσιών όπως η χοληστερόλη, σχηματίζει την αθηρωματική πλάκα που μειώνει τη ροή του αίματος στα αγγεία, οδηγώντας προοδευτικά σε έμφραγμα ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η τωρινή μελέτη, εξηγεί η επικεφαλής ερευνήτρια Δρ Lauren Blekkenhorst, έρχεται να προσθέσει νέα γνώση αναφορικά με τη σύνδεση της αυξημένης κατανάλωσης σταυρανθών λαχανικών και του μειωμένου κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων που είχαν διαπιστώσει παλαιότερες έρευνες, ρίχνοντας φως στους μηχανισμούς που ευθύνονται για αυτή τη σχέση. Η βιταμίνη Κ που βρίσκεται σε υψηλές συγκεντρώσεις στα σταυρανθή, πιθανώς εμπλέκεται στην αναστολή της διαδικασίας ασβεστοποίησης που συμβαίνει στα αιμοφόρα αγγεία μας. Οι γυναίκες της μελέτης που κατανάλωναν περισσότερα από 45 γραμμάρια σταυρανθών λαχανικών κάθε μέρα (π.χ. ¼ φλιτζάνι μπρόκολο στον ατμό ή ½ φλιτζάνι ωμό λάχανο) είχαν 46% λιγότερες πιθανότητες να αυξημένης συσσώρευσης ασβεστίου στην αορτή σε σύγκριση με όσες κατανάλωναν λίγο ή και καθόλου καταναλώνουν λίγο έως καθόλου. Βέβαια δεν πρέπει κανείς να επαναπαύεται στο μπρόκολο, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών, διευκρινίζει η Δρ Blekkenhorst, η οποία προτείνει την κατανάλωση διαφόρων λαχανικών καθημερινά για καλή υγεία και ευεξία.

laxanika.jpg

 

Το Ίδρυμα Καρδιολογίας της Αυστραλίας χαιρέτισε την πρόσφατη έρευνα, με τη Διευθύντρια Beth Meertens να εκφράζει προσδοκίες για περαιτέρω μελέτη στο συγκεκριμένο πεδίο, καθώς οι καρδιακές παθήσεις αποτελούν την κύρια αιτία θανάτου στην Αυστραλία και πίσω από το μεγαλύτερο ποσοστό τους (65,5%) κρύβεται η κακή διατροφή. Οι οδηγίες του προς τους Αυστραλούς περιλαμβάνουν μια διατροφή με τουλάχιστον πέντε μερίδες λαχανικών καθημερινά, καθώς επίσης φρούτα, θαλασσινά, άπαχο κρέας, γαλακτοκομικά προϊόντα και υγιεινά έλαια από ξηρούς καρπούς και σπόρους. Τέλος, αναφέρεται πως στη μελέτη συμμετείχαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Flinders, το Πανεπιστήμιο του Σίδνεϊ, το Πανεπιστήμιο της Μινεσότα, και το Ινστιτούτο Έρευνας για τη Γήρανση Hinda and Arthur Marcus του Hebrew SeniorLife που υπάγεται στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.

laxanika1.jpg

 

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Ποια τρόφιμα προκαλούν αέρια και φούσκωμα;

Είναι μια δίαιτα χωρίς γλουτένη καλή για την υγεία σας;

Χοιρινή ράχη μπριζόλας με σαλτσα μανιταριών & πατάτες ριζολέ

Οπότε με ένα μαχαίρι και πιρούνα κοπής, θα κόψετε φέτες, περί το μισό εκατοστό και κάτι, ώστε να πάνε δύο ανά μερίδα. Θα προσθέσετε δύο-τρεις γενναίες κουταλιές σάλτσα μανιταριών να τις μισοκαλύψει και τις πατάτες ριζολέ απ’ την άλλη πλευρά του πιάτου. 

Δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά

Χαμηλοί υδατάνθρακες: Μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά περιλαμβάνει πρωτίστως τη μείωση του αριθμού των υδατανθράκων και την αντικατάστασή τους με υγιεινά λιπαρά.

Τα επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη του σκόρδου

Σκόρδο Ιδιότητες: Το σκόρδο αναπτύσσεται σε πολλά μέρη του κόσμου και είναι ένα δημοφιλές συστατικό στο μαγείρεμα λόγω της έντονης μυρωδιάς και της νόστιμης γεύσης του. Ωστόσο, σε όλη την αρχαία ιστορία, η κύρια χρήση του σκόρδου ήταν για την υγεία και τις φαρμακευτικές του ιδιότητες

Η κατανάλωση αναψυκτικών τύπου light ενέχει κινδύνους για την υγεία

Αναψυκτικά: Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν αναψυκτικά light, ώστε να μπορούν να απολαύσουν ένα γλυκό και ανθρακούχο ποτό χωρίς να καταναλώνουν εκατοντάδες θερμίδες ή να φορτώνονται με μεγάλες δόσεις ζάχαρης.

Η plant based διατροφή ενισχύει το μεταβολισμό

Χορτοφαγία: Για άτομα που μπορεί να επιθυμούν να χάσουν βάρος, οι φυτικές δίαιτες θα μπορούσαν να είναι η καλύτερη λύση χάρη στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν το μεταβολισμό.

Εντυπωσιακά οφέλη των κρεμμυδιών για την υγεία

Κρεμμύδι Ιδιότητες: Στην πραγματικότητα, οι φαρμακευτικές ιδιότητες των κρεμμυδιών έχουν αναγνωριστεί από την αρχαιότητα, όταν χρησιμοποιήθηκαν για τη θεραπεία παθήσεων όπως πονοκεφάλους, καρδιακές παθήσεις και πληγές στο στόμα