Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Διατροφή αιμορροΐδες: Ποια είναι η σωστή διατροφή για τις αιμορροΐδες;

Διατροφή αιμορροΐδες: Ποια είναι η σωστή διατροφή για τις αιμορροΐδες;

Διατροφή αιμορροΐδες: Το υπερβολικό βάρος μπορεί να ασκήσει πρόσθετη πίεση στις φλέβες στην περιοχή του ορθού, αυξάνοντας τον κίνδυνο αιμορροΐδων.

Η διατροφή παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαχείριση των αιμορροΐδων. Μια δίαιτα που είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, χαμηλή σε επεξεργασμένα τρόφιμα και πλούσια σε ενυδάτωση συνιστάται σε άτομα που πάσχουν από αιμορροΐδες. Ακολουθούν ορισμένες διατροφικές οδηγίες για την ανακούφιση των συμπτωμάτων και την πρόληψη περαιτέρω επιπλοκών:

  1. Αυξήστε την πρόσληψη φυτικών ινών: Οι φυτικές ίνες βοηθούν να μαλακώσουν τα κόπρανα και να προωθήσουν τις τακτικές κινήσεις του εντέρου, μειώνοντας την καταπόνηση και τον ερεθισμό στις αιμορροΐδες. Συμπεριλάβετε πολλές τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες στη διατροφή σας, όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια και ξηρούς καρπούς. Επιδιώξτε τουλάχιστον 25-30 γραμμάρια φυτικών ινών την ημέρα.
  2. Μείνετε ενυδατωμένοι: Η κατανάλωση επαρκούς ποσότητας νερού είναι σημαντική για να διατηρείτε τα κόπρανα μαλακά και να αποτρέπετε τη δυσκοιλιότητα. Στόχος να πίνεις τουλάχιστον 8-10 ποτήρια νερό την ημέρα. Τα αφεψήματα από βότανα και οι φυσικοί χυμοί φρούτων μπορούν επίσης να συμβάλουν στην ημερήσια πρόσληψη υγρών.
  3. Περιορίστε τα επεξεργασμένα τρόφιμα: Τα επεξεργασμένα τρόφιμα, ειδικά αυτά με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, λίπος και αλάτι, μπορούν να επιδεινώσουν τα συμπτώματα των αιμορροΐδων. Αποφύγετε τα επεξεργασμένα σνακ, τα τηγανητά τρόφιμα, τις λιχουδιές με ζάχαρη και τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο. Προτιμήστε ολόκληρα, μη επεξεργασμένα τρόφιμα όσο το δυνατόν περισσότερο.
  4. Συμπεριλάβετε προβιοτικά: Τα προβιοτικά είναι ευεργετικά βακτήρια που βοηθούν στη διατήρηση μιας υγιούς χλωρίδας του εντέρου. Η συμπερίληψη τροφών πλούσιων σε προβιοτικά στη διατροφή σας, όπως το γιαούρτι, το κεφίρ, το ξινολάχανο, το kimchi και άλλα τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση μπορεί να προάγει την υγεία του πεπτικού συστήματος και να ανακουφίσει τα συμπτώματα των αιμορροΐδων.
  5. Αποφύγετε τα πικάντικα τρόφιμα: Τα πικάντικα τρόφιμα μπορεί να ερεθίσουν τις αιμορροΐδες και να επιδεινώσουν συμπτώματα όπως κνησμό και δυσφορία. Περιορίστε ή αποφύγετε τα πικάντικα τρόφιμα όπως οι καυτερές πιπεριές, οι πιπεριές τσίλι και το κάρυ.
  6. Βιταμίνες και μέταλλα: Ορισμένες βιταμίνες και μέταλλα μπορούν να βοηθήσουν στην προώθηση της επούλωσης και στη μείωση της φλεγμονής στο σώμα. Συμπεριλάβετε στη διατροφή σας τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C (εσπεριδοειδή, πιπεριές, φράουλες), βιταμίνη Ε (ξηροί ξηροί καρποί, σπόροι, φυλλώδη λαχανικά) και ψευδάργυρο (άπαχα κρέατα, θαλασσινά, όσπρια).
  7. Διατηρήστε ένα υγιές βάρος: Το υπερβολικό βάρος μπορεί να ασκήσει πρόσθετη πίεση στις φλέβες στην περιοχή του ορθού, αυξάνοντας τον κίνδυνο αιμορροΐδων. Διατηρήστε ένα υγιές βάρος μέσω μιας ισορροπημένης διατροφής και τακτικής άσκησης για να μειώσετε την πίεση στο ορθό σας.

Εκτός από την υγιεινή διατροφή, είναι σημαντικό να ασκείτε καλές συνήθειες του εντέρου, να αποφεύγετε την καταπόνηση κατά τη διάρκεια των κενώσεων και να αναζητάτε ιατρική συμβουλή εάν τα συμπτώματα επιμένουν ή επιδεινώνονται. Ενσωματώνοντας αυτές τις διατροφικές οδηγίες στην καθημερινή σας ρουτίνα, μπορείτε να διαχειριστείτε αποτελεσματικά τις αιμορροΐδες και να μειώσετε τον κίνδυνο υποτροπής.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Οι καλύτεροι σύμμαχοι για την υγεία των αυτιών σας!

Σουφλέ λαχανικών με βασιλικό και ντομάτα 

Τι περιλαμβάνεται σε ένα κλασικό ελληνικό πρωινό;

Πώς να φτιάξετε πεντανόστιμα λυχναράκια;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς οι τροφές που καταναλώνουμε μπορούν να βελτιώσουν την διάθεση μας;

Σεροτονίνη: Η ενίσχυση της σεροτονίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που σχετίζεται με τη ρύθμιση της διάθεσης, μπορεί να υποστηριχθεί με τη συμπερίληψη συγκεκριμένων τροφών στη διατροφή σας.

Φτιάξτε τη δική σας σοκολάτα του Ντουμπάι στο σπίτι

Σοκολάτα Ντουμπάι: Η σοκολάτα του Ντουμπάι είναι η τέλεια λύση που μπορείτε να δοκιμάσετε. Αυτός ο συνδυασμός γεύσεων Μέσης Ανατολής με εκλεκτή σοκολάτα είναι σίγουρο ότι θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς ουρανίσκους.

10 τροφές για την καταπολέμηση της κούρασης

Κούραση διατροφή: Η κόπωση μπορεί να είναι ένα σημαντικό εμπόδιο στην καθημερινή ζωή, επηρεάζοντας την παραγωγικότητα και τη συνολική ευημερία. Η ενσωμάτωση ορισμένων τροφών στη διατροφή

Ζάχαρη καρύδας: Είναι πράγματι τόσο υγιεινή;

Ζάχαρη καρύδας: Η ζάχαρη καρύδας έχει κερδίσει δημοτικότητα τα τελευταία χρόνια ως μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση στην κανονική επιτραπέζια ζάχαρη. Προέρχεται από το χυμό του φοίνικα καρύδας και υφίσταται ελάχιστη επεξεργασία,

Πώς βοηθάει το λεμονόνερο στην αποβολή των λίθων στα νεφρά;

Λεμονόνερο: Δεν πρέπει να το σκεφτείτε ως θεραπεία για τις πέτρες στα νεφρά Η ποσότητα του κιτρικού οξέος που μπορείτε να πάρετε από μια λογική ποσότητα λεμονιού μπορεί να μην είναι αρκετή για να επηρεάσει σημαντικά το pH των ούρων σας.

Η θρεπτική αξία των σπόρων καρπουζιού και οι ευεργετικές τους ιδιότητες

Σπόροι καρπουζιού: Οι σπόροι καρπουζιού, που συχνά απορρίπτονται, προσφέρουν στην πραγματικότητα αρκετά εκπληκτικά οφέλη για την υγεία όταν καταναλώνονται με μέτρο. Αυτοί οι σπόροι είναι πλούσιοι σε θρεπτικά συστατικά και μπορείτε να τους απολαύσετε καβουρδισμένους,

Ένας εναλλακτικός τρόπος για να εντάξετε τα φασολάκια στην διατροφή σας

Σαλάτα φασολάκια: Η σαλάτα με πράσινα φασόλια είναι ένα δροσιστικό και θρεπτικό πιάτο που συνδυάζει τραγανά τρυφερά πράσινα φασόλια με ζωηρά ντοματίνια, πεντανόστιμα κόκκινα κρεμμύδια και τραγανά καβουρδισμένα αμύγδαλα

Close Icon