Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Ανθεκτικό άμυλο Μαύρα φασόλια: Τροφή υγείας και μακροζωίας

Ανθεκτικό άμυλο Μαύρα φασόλια: Τροφή υγείας και μακροζωίας

Ανθεκτικό άμυλο Μαύρα φασόλια: Ξέρετε ότι συνήθως, όσο πιο σκούρο είναι το χρώμα του δέρματος ενός τροφίμου, τόσο υψηλότερη είναι η περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικά;

Τα αντιοξειδωτικά βρίσκονται στη χρωστική ή στο χρώμα του δέρματος των τροφών. Τα σκουρόχρωμα βατόμουρα, οι σκούρες κόκκινες φράουλες και τα κόκκινα ή μοβ σταφύλια είναι μερικά καλά παραδείγματα. Τα αποξηραμένα φασόλια, όπως τα μαύρα φασόλια, βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των τροφίμων με τα υψηλότερα αντιοξειδωτικά, σύμφωνα με έρευνα του Ronald Prior, PhD, χημικού στο Παιδικό Διατροφικό Κέντρο του USDA του Αρκάνσας.

Η πόλη Nicoya στην Κόστα Ρίκα έχει χαρακτηριστεί ως μία από τις Μπλε Ζώνες. Οι Μπλε Ζώνες είναι μέρη όπου οι άνθρωποι ζουν πάνω από 100 χρόνια. Αν και αυτό είναι εντυπωσιακό, είναι ακόμη πιο εντυπωσιακό το γεγονός ότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν λίγες χρόνιες ασθένειες στα γηρατειά τους—όπως παχυσαρκία, διαβήτη τύπου 2, καρδιακές παθήσεις και οστεοπόρωση. Στην Κόστα Ρίκα σε κάθε γεύμα σερβίρουν μαύρα φασόλια — αναμεμειγμένα με ρύζι για πρωινό και ως συνοδευτικό για μεσημεριανό γεύμα και δείπνο. Αποδεικνύεται ότι τα μαύρα φασόλια συνιστούν μία τροφή μακροζωίας. Εξετάζοντας τα θρεπτικά συστατικά των μαύρων φασολιών καθίσταται σαφές γιατί αυτά τα μικρά μαύρα πετράδια είναι τόσο υγιεινά.

Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Τα μαύρα φασόλια είναι πλούσια τόσο σε διαλυτές φυτικές ίνες όσο και σε ανθεκτικό άμυλο. Το 63 τοις εκατό του αμύλου στα μαύρα φασόλια είναι ανθεκτικό άμυλο. Το ανθεκτικό άμυλο είναι ανθεκτικό στα πεπτικά ένζυμα στο λεπτό έντερο που διασπούν το άμυλο για απορρόφηση. Έτσι αυτό το άπεπτο άμυλο ταξιδεύει προς το παχύ έντερο και γίνεται τροφή για τους πολύτιμους μικροοργανισμούς που ενοικούν εκεί. Συγκεκριμένα, το ανθεκτικό άμυλο του μαύρου φασολιού και οι διαλυτές του ίνες ζυμώνονται από τα ευεργετικά βακτήρια του παχέος εντέρου. Αυτά τα βακτήρια παράγουν το βουτυρικό λιπαρό οξύ που τροφοδοτεί τα κύτταρα που καλύπτουν το κόλον μας και διεγείρουν την παραγωγή Τ-λεμφοκυττάρων (λευκά αιμοσφαίρια) που καταπολεμούν τους ιούς – ενισχύοντας έτσι το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Έρευνες έχουν δείξει ότι δίαιτες πλούσιες σε φασόλια μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου, του στομάχου και των νεφρών. Οι πρώτες μελέτες σε ζώα δείχνουν ότι μπορεί επίσης να βοηθήσει στην καταπολέμηση της ανάπτυξης καρκίνου του μαστού.

Μειώνουν τη χοληστερόλη του αίματος

Οι διαλυτές φυτικές ίνες βοηθούν επίσης στη μείωση της LDL χοληστερόλης, μειώνοντας τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Μόλις μισό φλιτζάνι μαγειρεμένα μαύρα φασόλια περιέχει 2,4 γραμμάρια διαλυτές φυτικές ίνες. Τρώγοντας μια μερίδα μαύρα φασόλια με κάθε γεύμα, οι Κοσταρικανοί λαμβάνουν πάνω από επτά γραμμάρια διαλυτών φυτικών ινών – ένα μεγάλο βήμα προς τα συνιστώμενα 10 ή περισσότερα γραμμάρια διαλυτών ινών που φαίνεται ότι μειώνουν την LDL χοληστερόλη. Σύμφωνα με το WebMD, μια μελέτη έδειξε ότι ακόμη και η κατανάλωση μιας μερίδας φασολιών την ημέρα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής έως και 38 τοις εκατό.

Υγεία των ματιών

Είναι ενδιαφέρον ότι τα πολυάριθμα αντιοξειδωτικά των μαύρων φασολιών έχουν βρεθεί ότι βοηθούν στην προστασία των ματιών μας από την ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας και τον καταρράκτη.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Το ανθεκτικό άμυλο βελτιώνει τον μεταβολισμό & εξισορροπεί το σάκχαρο στο αίμα

Οι ξαναζεσταμένοι υδατάνθρακες βοηθούν στην απώλεια βάρους

Οι υδατάνθρακες που αδυνατίζουν και σας χαρίζουν υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες είναι οι τροφές που προάγουν την παραγωγή γάλακτος;

Θηλασμός: Επιλέγοντας μια ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, μπορείτε να ενισχύσετε την παραγωγή γάλακτος και να εξασφαλίσετε την υγεία τόσο τη δική σας όσο και του μωρού σας.

Frozen Yogurt: DIY παγωμένο γιαούρτι με μπανάνες

Frozen Yogurt: Το παγωμένο γιαούρτι με μπανάνες είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να δροσιστείτε σε μια ζεστή μέρα και είναι μια πιο υγιεινή εναλλακτική λύση για το παγωτό.

Οι καλύτεροι σύμμαχοι για την υγεία των αυτιών σας!

Μανιτάρια: Χάρη στην ποικιλία τους σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά, τα μανιτάρια μπορούν να είναι ένας νόστιμος σύμμαχος για τη γενική υγεία σας, συμπεριλαμβανομένης της ακοής σας.

Ποια είναι η πιο διάσημη συνταγή στον κόσμο;

Διάσημη συνταγή: Ο εντοπισμός της μοναδικής «πιο διάσημης συνταγής» στον κόσμο είναι μια γευστική πρόκληση. Διαφορετικοί πολιτισμοί έχουν τα δικά τους πολύτιμα πιάτα, που μεταφέρονται από γενιά σε γενιά.

Τι περιλαμβάνεται σε ένα κλασικό ελληνικό πρωινό;

Ελληνικό πρωινό: Ένα κλασικό ελληνικό πρωινό είναι ένας απολαυστικός συνδυασμός απλών, φρέσκων και θρεπτικών συστατικών, που αντικατοπτρίζει τις πλούσιες γαστρονομικές παραδόσεις της χώρας και την έμφαση στην υγεία και τη φιλοξενία.

Close Icon