Διατροφή

Αλάτι Ιμαλαΐων: Είναι πιο ωφέλιμο για την υγεία μας;

Αλάτι Ιμαλαΐων: Είναι πιο ωφέλιμο για την υγεία μας;

Το αλάτι Ιμαλαΐων προέρχεται από την περιοχή Παντζάμπ του Πακιστάν, κοντά στους πρόποδες της οροσειράς των Ιμαλαΐων. Θεωρείται ένα από τα πιο αγνά είδη αλατιού και του αποδίδονται ποικίλες ευεργετικές ιδιότητες.

Χημική σύσταση

Το αλάτι Ιμαλαΐων έχει παρόμοια χημική σύσταση με το κοινό επιτραπέζιο αλάτι. Περιέχει έως και 98% χλωριούχο νάτριο και το υπόλοιπο ποσοστό του καλύπτεται από ιχνοστοιχεία όπως το κάλιο, το μαγνήσιο και το ασβέστιο, τα οποία είναι και αυτά που του δίνουν το χαρακτηριστικό ροζ χρώμα του. Η παρουσία των ιχνοστοιχείων εξηγεί επίσης και τη διαφορετική του γεύση σε σύγκριση με το επιτραπέζιο αλάτι.

Πιθανά οφέλη

Αρκετοί έχουν ισχυριστεί ότι το αλάτι Ιμαλαΐων έχει ευεργετικές ιδιότητες και επομένως μπορεί να ωφελήσει την ανθρώπινη υγεία. Μεταξύ των κυριότερων πιθανολογούμενων οφελών του είναι τα παρακάτω.

– Πλούσιο σε μέταλλα
Το αλάτι Ιμαλαΐων λέγεται ότι μπορεί να περιέχει έως και 84 διαφορετικά ιχνοστοιχεία. Δεδομένης όμως της μικρής ποσότητάς τους στο αλάτι αλλά και της μικρής ποσότητας αλατιού που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας, είναι μάλλον απίθανο τα ιχνοστοιχεία να οδηγήσουν σε ορατή βελτίωση της υγείας.

Λιγότερο νάτριο
Όπως ήδη αναφέρθηκε, τόσο το αλάτι Ιμαλαΐων όσο και το επιτραπέζιο αλάτι περιέχουν νάτριο σε ποσοστό περίπου 98%. Βέβαια, είναι δυνατό να μειώσει κανείς την πρόσληψη νατρίου χάρη στην κατανάλωση αλατιού Ιμαλαΐων, καθώς οι κρύσταλλοι του αλατιού Ιμαλαΐων είναι μεγαλύτεροι σε μέγεθος επομένως παίρνουμε λιγότερο νάτριο ανά κουταλιά, ενώ η πιο αλμυρή γεύση του σε σύγκριση με το επιτραπέζιο αλάτι μας κάνει να το χρησιμοποιούμε σε μικρότερες ποσότητες.

– Πιο φυσικό
Είναι ίσως ο μόνος ισχυρισμός που ευσταθεί υπέρ του αλατιού Ιμαλαΐων. Το επιτραπέζιο αλάτι είναι συνήθως αρκετά επεξεργασμένο και περιέχει πρόσθετα ώστε να μην κολλούν οι κόκκοι μεταξύ τους. Αντίθετα, το αλάτι Ιμαλαΐων είναι ελάχιστα επεξεργασμένο και δεν περιέχει πρόσθετα.
Επί του παρόντος δεν υπάρχουν επαρκή επιστημονικά δεδομένα που να τεκμηριώνουν την υπεροχή του αλατιού Ιμαλαΐων έναντι του κοινού επιτραπέζιου αλατιού.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Aποτύπωμα Άνθρακα στο μενού ενός βρετανικού εστιατορίου

Πόσο αλάτι πρέπει να τρώμε τους καλοκαιρινούς μήνες;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Δοκιμάστε βραζιλιάνικο στιφάδο ψαριού που μυρίζει θάλασσα

Στιφάδο ψάρι: Με αρωματική σάλτσα καρύδας ντομάτας με φρέσκο ​​λάιμ, αυτός είναι ένας τόσο διαφορετικός εξωτικός τρόπος για να σερβίρετε ψάρι που όχι μόνο είναι νόστιμο αλλά και απλό στην παρασκευή του.

Πώς επηρεάζει το μηλόξυδο την υγεία μας;

Μηλόξυδο: Μπορεί το μηλόξυδο να βοηθήσει πραγματικά στην απώλεια βάρους, στη μείωση του σακχάρου στο αίμα και στη μείωση της χοληστερόλης και υπάρχουν κίνδυνοι από την κατανάλωση του;

Παγωμένη Μαργαρίτα με καρπούζι και δεντρολίβανο

Cocktail: Αυτό είναι ένα κοκτέιλ σε μια συνταγή λεμονάδας που λατρεύουμε. Ο συνδυασμός βοτάνων-καρπουζιού είναι νόστιμος και η φυσική γλυκύτητα του καρπουζιού κρατά χαμηλά την προστιθέμενη ζάχαρη.

Θα μπορούσε ένας τύπος τυριού να βοηθήσει στην ενίσχυση των οστών σας;

Οστεοπόρωση: Το Jarlsberg είναι ένα ήπιο, ημίμαλακο τυρί που παρασκευάζεται από αγελαδινό γάλα από το Jarlsberg στην ανατολική Νορβηγία και μόλις 60 γραμμάρια την ημέρα φαίνεται να είναι αρκετό για την προστασία της υγείας των οστών.