Διατροφή

Ακτινίδιο πίεση: Το πράσινο φρούτο που ρίχνει την πίεση

Ακτινίδιο πίεση: Το πράσινο φρούτο που ρίχνει την πίεση

Το πράσινο φρούτο που ρίχνει την πίεση περισσότερο από το μήλο

Ακτινίδιο πίεση: Η γεύση τους μοναδική και τα οφέλη τους για την υγεία αναρίθμητα. Τα ακτινίδια, με την πράσινη και γλυκιά σάρκα τους, είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνες C, K και Ε, το φυλλικό οξύ και το κάλιο. Επίσης, περιέχουν πολλά αντιοξειδωτικά και αποτελούν εξαιρετική πηγή φυτικών ινών. Οι μικροί μαύροι σπόροι τους είναι βρώσιμοι, όπως και η καφέ φλούδα, αν και πολλοί προτιμούν να τα ξεφλουδίσουν το ακτινίδιο πριν τα καταναλώσουν.

Βοηθούν στην πέψη

Τα ακτινίδια έχουν πολλές φυτικές ίνες, οι οποίες είναι γνωστό ότι συμβάλλουν στην καλύτερη πέψη. Επίσης, περιέχουν ένα πρωτεολυτικό ένζυμο που ονομάζεται ακτινιδίνη και μπορεί να βοηθήσει στη διάσπαση της πρωτεΐνης. Πρόσφατη μελέτη βρήκε ότι το εκχύλισμα ακτινιδίου που περιέχει ακτινιδίνη ενίσχυσε σημαντικά την πέψη των περισσότερων πρωτεϊνών.

Ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα

Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και γεμάτα βιταμίνη C, τα ακτινίδια παρέχουν περίπου το 273% της συνιστώμενης ημερήσιας αξίας της βιταμίνης C σε μόλις μία κούπα. Η βιταμίνη C είναι σημαντικό θρεπτικό συστατικό για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και την αποτροπή των παθήσεων. Μία μελέτη είχε βρει ότι τα ακτινίδια μπορεί να υποστηρίζουν την ανοσολογική λειτουργία και να μειώνουν την πιθανότητα ανάπτυξης ασθενειών όπως το κρυολόγημα και η γρίπη, πράγμα ιδιαίτερα σημαντικό για ομάδες κινδύνου όπως οι ηλικιωμένοι άνω των 65 ετών και τα μικρά παιδιά.

Συμβάλλουν στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης

Τα ακτινίδια δεν παρέχουν απλώς μια επιπλέον ενίσχυση στο ανοσοποιητικό μας σύστημα, αλλά μας βοηθούν να ελέγξουμε και την αρτηριακή μας πίεση. Μελέτη του 2014 βρήκε ότι οι βιοενεργές ουσίες σε τρία ακτινίδια ημερησίως μπορούν να μειώσουν την αρτηριακή πίεση περισσότερο από ό,τι ένα μήλο την ημέρα. Μακροπρόθεσμα, αυτό μπορεί να σημαίνει χαμηλότερο κίνδυνο παθήσεων που μπορούν να προκληθούν από την υψηλή αρτηριακή πίεση, όπως το εγκεφαλικό επεισόδιο και το έμφραγμα.

Προστατεύουν από απώλεια της όρασης

Ο εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας είναι η κύρια αιτία απώλειας της όρασης και τα ακτινίδια μπορεί να βοηθούν στην προστασία των ματιών από αυτή. Μελέτη έχει βρει ότι με την κατανάλωση τριών μερίδων του φρούτου αυτού καθημερινά, ο εκφυλισμός της ωχράς κηλίδας μειώθηκε κατά 36%. Στην επίδραση αυτή θεωρείται ότι συνεισφέρουν τα υψηλά επίπεδα ζεαξενθίνης και λουτεΐνης που περιέχονται στα ακτινίδια.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Sorbet ακτινίδιο για τις ζεστές καλοκαιρινές μέρες

Οι τροφές που ενισχύουν το ανοσοποιητικό

Ποια φρούτα έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες τροφές είναι πλούσιες σε σίδηρο

Στη νέα έρευνα σύμφωνα με τον Δρ Ζαχαρίου η ερευνητική ομάδα εστίασε σε συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά και όχι σε μια συγκεκριμένη διατροφή. Επρόκειτο για συστατικά που είτε συμβάλλουν στην αποβολή του πλεονάζοντος σιδήρου από τον εγκέφαλο είτε καταπολεμούν την επιβαρυντική του δράση.

Η μείωση της ζάχαρης στα συσκευασμένα τρόφιμα θα μπορούσε να αποτρέψει 2,48 εκατ. καρδιαγγειακά νοσήματα

ΗΠΑ Μελέτη: Ένα νέο μοντέλο υγείας και οικονομίας δείχνει σαφώς γιατί είναι επιτακτικό οι παρασκευαστές τροφίμων να μειώσουν την ποσότητα της προστιθέμενης ζάχαρης στα προϊόντα τους.

Δημιουργικοί τρόποι να εντάσσουμε σταφύλια στην καθημερινότητά μας

Επιπλέον, μια ανασκόπηση που δημοσιεύθηκε στο Korean Journal of Family Medicine τον Ιανουάριο του 2021 σημείωσε ότι τα σταφύλια έχουν συσχετιστεί με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 (και τα σταφύλια έχουν χαμηλό γλυκαιμικό φορτίο, καθιστώντας τα κατάλληλο σνακ για άτομα που ζουν με αυτή την πάθηση).

Διατροφικό σχήμα για πιο αποτελεσματικά εμβόλια

Η χορήγηση καθημερινών συμπληρωμάτων βιταμίνης Ε σε άτομα άνω των 65 ετών βρέθηκε να αυξάνει την ποσότητα αντισωμάτων που παρήγαγαν μετά τον εμβολιασμό κατά της ηπατίτιδας Β και του τετάνου.

Χτένια με κουσκούς και σκορδάτη σάλτσα

Με ένα τσέρκι βάζετε το κουσκούς σε κάθε πιάτο και από πάνω 4 χτένια με λίγο απ’ το ζουμάκι τους και για διακόσμηση μπορείτε να βάλετε λίγο σχοινόπρασο.

Πώς να φτιάξετε παστίτσιο με τόνο

 Σκεπάζουμε με τη μπεσαμέλ και ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς με χρήση αέρα στο μεσαίο ράφι του φούρνου για 30 λεπτά.

Έξι οφέλη από τα νεκταρίνια στην υγεία

Οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα αντιοξειδωτικά σε αυτό το φρούτο βοηθούν στην προώθηση διαφόρων πτυχών ευεξίας, όπως η ενίσχυση της ανοσίας, η μείωση της αρτηριακής πίεσης και η προώθηση της μακροζωίας.