Διατροφή

Άγχος Αντιμετώπιση: Η αγχολυτική δύναμη της διατροφής

Άγχος Αντιμετώπιση: Η αγχολυτική δύναμη της διατροφής

Άγχος Αντιμετώπιση: Ορισμένες τροφές μπορούν να ανακουφίσουν από το άγχος. Ακολουθούν 3 θαυματουργά τρόφιμα και ποτά με ισχυρές αγχολυτικές ιδιότητες.

Εάν αισθάνεστε άγχος, είναι φυσικό να αναζητήσετε ανακούφιση. Ενώ οι περιστασιακές καταστάσεις άγχους είναι δύσκολο να αποφευχθούν, το χρόνιο άγχος μπορεί να επηρεάσει σοβαρά τη σωματική και συναισθηματική σας υγεία. Στην πραγματικότητα, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο παθήσεων όπως καρδιακές παθήσεις και κατάθλιψη. Είναι ενδιαφέρον ότι ορισμένα τρόφιμα και ποτά μπορεί να προσφέρουν ανακούφιση από το άγχος.

1. Σκόνη Matcha Αυτή η σκόνη πράσινου τσαγιού είναι δημοφιλής στους λάτρεις της υγείας, διότι είναι πλούσια σε L-θεανίνη, ένα αμινοξύ χωρίς πρωτεΐνη με ισχυρές ιδιότητες ανακούφισης από το άγχος. Το Matcha είναι η καλύτερη πηγή αυτού του αμινοξέος από τους άλλους τύπους πράσινου τσαγιού, καθώς παρασκευάζεται από φύλλα πράσινου τσαγιού που καλλιεργούνται σε σκιά. Αυτή η διαδικασία αυξάνει την περιεκτικότητά της σε ορισμένες ενώσεις, συμπεριλαμβανομένης της L-θεανίνης. Τόσο οι μελέτες σε ανθρώπους όσο και σε ζώα δείχνουν ότι το Matcha μπορεί να μειώσει το άγχος εάν η περιεκτικότητά του σε L-θεανίνη είναι αρκετά υψηλή, ενώ η περιεκτικότητα του σε καφεΐνη είναι χαμηλή.

2. Γλυκοπατάτες Η κατανάλωση ολόκληρων, πλούσιων σε θρεπτικά συστατικών υδατανθράκων όπως οι γλυκοπατάτες μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων της ορμόνης του στρες κορτιζόλης. Αν και τα επίπεδα κορτιζόλης ρυθμίζονται αυστηρά, το χρόνιο στρες μπορεί να οδηγήσει σε δυσλειτουργία της κορτιζόλης, η οποία μπορεί να προκαλέσει φλεγμονή, πόνο και άλλες ανεπιθύμητες ενέργειες. Μια μελέτη 8 εβδομάδων σε γυναίκες με υπερβολικό βάρος ή παχυσαρκία διαπίστωσε ότι εκείνες που έτρωγαν μια δίαιτα πλούσια σε ολόκληρους, υδατάνθρακες με πυκνά θρεπτικά συστατικά είχαν σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα σιελογονικής κορτιζόλης από εκείνες που ακολούθησαν μια τυπική αμερικανική δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες.

3. Αγκινάρες Οι αγκινάρες είναι μια απίστευτα συμπυκνωμένη πηγή ινών και ιδιαίτερα πλούσιες σε πρεβιοτικά, ένας τύπος ινών που τροφοδοτεί τα φιλικά βακτήρια στο έντερο. Μελέτες σε ζώα δείχνουν ότι τα πρεβιοτικά όπως οι φρουκτοολιγοσακχαρίτες (FOS), που συγκεντρώνονται στις αγκινάρες, μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση των επιπέδων στρες. Επιπλέον, μια μελέτη έδειξε ότι τα άτομα που έτρωγαν 5 ή περισσότερα γραμμάρια πρεβιοτικών την ημέρα παρουσίασαν βελτιωμένα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης, καθώς και ότι οι υψηλής ποιότητας δίαιτες, πλούσιες σε πρεβιοτικά μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο άγχους. Οι αγκινάρες έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, μαγνήσιο και βιταμίνες C και K, όλες απαραίτητες για μια υγιή απόκριση στο στρες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Ρύθμιση πίεσης με φυσικό τρόπο

Νέα θεραπεία χοληστερίνης με δύο δόσεις ετησίως

Οι 4 μεγαλύτεροι μύθοι γύρω από τη διατροφή

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες τροφές μειώνουν τον κίνδυνο φλεγμονών

Μια νέα εξήγηση πίσω από τη θετική επίδραση μια διατροφής μεσογειακού τύπου στη ρύθμιση της φλεγμονής ανέδειξε πρόσφατη έρευνα, σύμφωνα με την οποία πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου

Γαλακτοκομικά διατροφή: Συμβουλές εξαιρετικά υγιεινών τροφών

Γαλακτοκομικά διατροφή: Τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι πολύ χρήσιμα στον ανθρώπινο οργανισμό και πρέπει να τα τρώμε σε καθημερινή βάση . Γι αυτό σου βρήκαμε και σου παρουσιάζουμε υγιεινές γαλακτοκομικές τροφές.

Διατροφικές στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν στην ισορροπία του πλανήτη μας

Άλλες διατροφικές στρατηγικές που μπορούν να βοηθήσουν είναι οι εξής: αποφεύγουμε τροφές που μεταφέρονται με αεροπλάνα, μειώνουμε τη σπατάλη φαγητού, χρησιμοποιούμε λιγότερο πλαστικό, τρώμε προϊόντα εποχής, μειώνουμε την κατανάλωση κρέατος και γαλακτοκομικών, καλλιεργούμε τις δικές μας τροφές.

Διατροφή χάστε βάρος: Δίαιτα για ζευγάρια

Διατροφή χάστε βάρος: Σας βρήκαμε και σας παρουσιάζουμε τρόπους για να χάσετε τα περιττά κιλά που έχετε και να την κάνετε μαζί με το ζευγάρι σας, ώστε να μην ζηλεύει ο ένας τι θα τρώει ο άλλος.

Κουρκουμίνη: Ο φυσικός σας σύμμαχος στην προστασία του θυρεοειδούς

Κουρκουμάς Οφέλη Θυρεοειδής: Μάθετε πώς ο κουρκουμάς σας ωφελεί και συμβάλει στη διατήρηση της καλής συνολικής υγείας, προλαμβάνοντας και μειώνοντας τα συμπτώματα των επιπλοκών του θυρεοειδούς.

Φυτικές πηγές που μας δίνουν την απαραίτητη πρωτεΐνη

Σύμφωνα με την Αμερικανική Διαιτητική Εταιρία, ο μέσος ενήλικας χρειάζεται μόνο 0.8 g πρωτεΐνης ανά κιλό. Έτσι, ένα άτομο 59 κιλών για παράδειγμα χρειάζεται το πολύ 47g πρωτεΐνης την ημέρα – λιγότερη δηλαδή απ’ όση νομίζαμε.

Δύο πεντανόστιμα και υγιεινά πιάτα για όσους νηστεύουν

Αφού βράσουν, υπάρχουν δύο επιλογές. Είτε να τα αφήσεις κομματάκια είτε να τα πολτοποιήσεις σε πουρέ, με τη βοήθεια της κουζινομηχανής την οποία ρυθμίζεις σε υψηλή ταχύτητα. Αραιώνεις με λίγο νερό, αν έχει βγει πηχτή η σούπα, και προσθέτεις το κριθαράκι