ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ασφάλιση Υγείας

Οι επιθέσεις αυξάνουν τα ασφάλιστρα στην Ερυθρά Θάλασσα κατά 900%

Οι επιθέσεις αυξάνουν τα ασφάλιστρα στην Ερυθρά Θάλασσα κατά 900%

Η Υεμένη ξεχωρίζει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα χώρας της οποίας η οικονομία αναμένεται να επηρεαστεί αρνητικά από τη διαταραχή σε ποσοστό 31,6%.

Τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου μπορεί να έχουν αυξηθεί έως και 900% από τότε που ξεκίνησαν οι επιθέσεις των Χούθι στη ναυτιλία στην Ερυθρά Θάλασσα. Αυτή είναι μια από τις πολλές ανησυχητικές προβλέψεις σε μια έκθεση των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) πρόσφατα. Η UNCTAD ανέφερε ότι, σύμφωνα με ορισμένες πηγές, από κάτω από το επίπεδο του 0,1% της αξίας ενός σκάφους, κατά τις τελευταίες εβδομάδες του περασμένου έτους, τα ασφάλιστρα κινδύνου πολέμου είχαν εκτιναχθεί έως και 1% της αξίας του πλοίου μέχρι την έναρξη του αυτο το μηνα.

Εν τω μεταξύ, τα ταξίδια μέσω της Διώρυγας του Σουέζ φέτος μειώθηκαν κατά 42%, από έτος σε έτος και μέσω του Παναμά κατά 49%, σημείωσε η UNCTAD, προσθέτοντας: «Αυτός ο όγκος αντιστοιχεί περίπου στο 12% του συνολικού όγκου εμπορίου [ΗΠΑ] σε τόνους (21,3% των εξαγωγών και 5,7% των εισαγωγών).» Για τον Ισημερινό (25,6%), τη Χιλή (22%) και το Περού (21,8%), οι επιπτώσεις της διάρρηξης του καναλιού είναι σημαντικά χειρότερες. Οι υπολογισμοί περικλείουν όλη τη ναυτιλία, της οποίας το φορτίο με εμπορευματοκιβώτια είναι ένα σημαντικό μέρος.

«Η αλλαγή διαδρομής από τη Διώρυγα του Σουέζ γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας έχει επηρεάσει περισσότερο τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μέχρι τη δεύτερη εβδομάδα του Φεβρουαρίου, 586 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είχαν επαναδρομολογηθεί», δήλωσε η UNCTAD. Η διακοπή της διώρυγας του Σουέζ έθεσε σε κίνδυνο το 33,9% του εμπορίου στο Σουδάν, το 30,5% στο Τζιμπουτί, το 26,4% στη Σαουδική Αραβία και το 19,4% στις Σεϋχέλλες.

Και, κάπως αυτοκαταστροφικά, η Υεμένη ξεχωρίζει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα χώρας της οποίας η οικονομία αναμένεται να επηρεαστεί αρνητικά από τη διαταραχή, με την UNCTAD να διαπιστώνει ότι περίπου το 31,6% του εμπορίου της ενδέχεται να επηρεαστεί. Οι διαταραχές με τους Χούθι δημιουργούν πληθωριστική πίεση, η οποία αυξάνει το κόστος των αγαθών, ειδικά των τροφίμων, όπως φάνηκε δραματικά κατά την έκρηξη των ναύλων μετά την πανδημία, με «περίπου το ήμισυ της αύξησης των τιμών των τροφίμων να παρατηρείται το 2022… λόγω του υψηλότερου κόστους μεταφοράς», ανέφερε η UNCTAD.

Εν τω μεταξύ, ένας συνδυασμός αλλαγής διαδρομής γύρω από το Ακρωτήριο και τις μεγαλύτερες ταχύτητες που συνδέονται με αυτό μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση καυσίμου του πλοίου – έως και 70% για ένα ταξίδι Άπω Ανατολή-Βόρεια Ευρώπη, πρόσθεσε η UNCTAD. Ενώ το The Loadstar έχει καλύψει τον τρόπο με τον οποίο η αλλαγή των διαδρομών θα πρόσθετε στην κατανάλωση καυσίμου του πλοίου, η UNCTAD διαπίστωσε ότι η ταχύτητα έχει επίσης αυξηθεί, από τους μέσους όρους των πλοίων των 14,6 κόμβων τον Οκτώβριο σε σχεδόν 16,2 κόμβους στα μέσα Ιανουαρίου.

Και υπολόγισε ότι μια αύξηση της ταχύτητας κατά δύο κόμβους θα μπορούσε να είναι υπεύθυνη για μια αύξηση 31% στην κατανάλωση καυσίμου ανά μίλι. Η έκθεση ανέφερε: «Οι αναπτυσσόμενες χώρες είναι ιδιαίτερα ευάλωτες σε διακοπές στα ναυτιλιακά δίκτυα και σε αλλαγές στα πρότυπα εμπορίου που αυξάνουν το κόστος, αλλάζουν τη συνδεσιμότητα και την πρόσβασή τους στην αγορά. «Αν και μέχρι στιγμής, ο αντίκτυπος αυτών των συνδυασμένων διαταραχών δεν έχει φτάσει στο επίπεδο της διαταραχής που προκλήθηκε από την πανδημία ή την επακόλουθη παγκόσμια κρίση εφοδιαστικής το 2021-2022, η UNCTAD παρακολουθεί την εξελισσόμενη κατάσταση».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Οι ενέργειες των ΗΠΑ στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν θέσει σε κίνδυνο όλη τη ναυσιπλοΐα, υποστηρίζει η λιβανική οργάνωση Χεζμπολάχ

Υεμένη: Ποιοι είναι οι αντάρτες Χούθι και γιατί επιτίθενται σε πλοία της Ερυθράς Θάλασσας;

Δώδεκα κράτη ζητούν τον άμεσο τερματισμό των επιθέσεων των Χούθι εναντίον εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα

Ο αμερικανικός στρατός λέει ότι κατέρριψε ένα άλλο drone πάνω από την Ερυθρά Θάλασσα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιοι θα πληρωθούν την εβδομάδα 13- 17 Μαΐου 2024;

Χάρτης πληρωμών: Σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, από τις 13 έως τις 17 Μαΐου 2024, θα καταβληθεί συνολικό ποσό ύψους 75.486.131,77 ευρώ σε 57.348 δικαιούχους.

Γιατί αργούν οι πληρωμές των συντάξεων Ιουνίου;

Συντάξεις Ιουνίου 2024: Από τη Δευτέρα 27 Μαΐου θα ξεκινήσουν οι πληρωμές σε μη μισθωτούς (ΟΓΑ, ΟΑΕΕ, ΕΤΑΑ), και από την Τετάρτη 29 Μαΐου θα ξεκινήσουν οι πληρωμές για τους μισθωτούς.

2024 Garmin Health Awards: Παγκόσμια πρόσκληση για συμμετοχές στα βραβεία

2024 Garmin Health Awards: Η Garmin Health παρέχει προσαρμοσμένες επιχειρηματικές λύσεις που αξιοποιούν το εκτεταμένο χαρτοφυλάκιο φορητών συσκευών Garmin και δεδομένα αισθητήρων υψηλής ποιότητας για εφαρμογές στις αγορές εταιρικής ευεξίας, υγείας πληθυσμού και παρακολούθησης ασθενών.

ΔΥΠΑ: Μέχρι τις 12 Μαΐου οι αιτήσεις για τις παιδικές κατασκηνώσεις

ΔΥΠΑ: Το πρόγραμμα θα λειτουργήσει από τις 15 Ιουνίου έως τις 10 Σεπτεμβρίου για παιδιά χωρίς αναπηρία και έως τις 20 Σεπτεμβρίου για παιδιά με αναπηρία που έχουν ποσοστό αναπηρίας 50% και άνω. 

Swiss Re: Ποιες οι προοπτικές για την ασφαλιστική αγορά της Μέσης Ανατολής;

Swiss Re: Ο ασφαλιστικός κλάδος της Μέσης Ανατολής, ιδιαίτερα ενισχυμένος από την ισχυρή οικονομική ανάπτυξη και τους υποχρεωτικούς ασφαλιστικούς κανονισμούς, συνεχίζει να επεκτείνεται.