Greek English French German Italian

ndd optim

Pin It

Οι άνθρωποι που κοιμούνται πολύ και πότε λίγο και όσοι πέφτουν για ύπνο πολύ διαφορετικές ώρες, αντιμετωπίζουν μεγαλύτερο καρδιαγγειακό κίνδυνο. Όσο πιο ακανόνιστη είναι η διάρκεια του ύπνου, τόσο μεγαλύτερος φαίνεται να είναι ο κίνδυνος εμφάνισης καρδιαγγειακής νόσου λόγω διαταραχής του βιολογικού ρολογιού που επηρεάζει την μεταβολισμό, τη πίεση του αίματος και την καρδιά, σύμφωνα με νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον επίκουρο καθηγητή της επιδημιολογίας του ύπνου Τριανής Χουάνγκ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και το Brigham & Women's of Boston, που δημοσίευσαν στο περιοδικό της Αμερικανικής Κολιδειοκαρδιολογίας, μελέτησαν σε βάθος πενήντα περίπου 2.000 ανθρώπους 45 έως 84 ετών. Οι συμμετέχοντες δεν είχαν καρδιαγγειακή νόσο στην αρχή της μελέτης και κλήθηκαν να φέρουν στον καρπό τους ειδική συσκευή καταγραφής του ύπνου τους. Κατά τη διάρκεια της έρευνας 111 άτομα εμφάνισαν εμφράγματα, εγκεφαλικά ή άλλα καρδιαγγειακά επεισόδια.

Διαπιστώθηκε ότι όσοι είχαν την πιο ακανόνιστη ύπνο (απόκλιση τουλάχιστον δύο ωρών κατά τη διάρκεια της ύπνου κάθε βράδυ), είχαν υπερδιπλάσια πιθανότητα για καρδιαγγειακό πρόβλημα. Όσοι είχαν το πιο κανονικό πρόγραμμα ύπνου, απέτυχαν λιγότερο. Η ίδια διαφορά κινδύνου υπήρχε και όσον αφορά την απόκλιση της ώρας που πέφτει κανείς στο κρεβάτι για να κοιμηθεί: όσοι διέφεραν κατά τουλάχιστον 90 λεπτά από το βράδυ το βράδυ, κινδύνευαν περισσότερο από όσους διέφεραν το πολύ κατά 30 λεπτά.

«Συνήθως όταν μιλάμε για τον ύπνο, τείνουμε να εστιάζουμε στη διάρκεια του, σε πόσες ώρες κοιμάται κανείς το βράδυ και όχι σε πόσο ανοηκτική είναι η ύπνος του, σε πόσο ταραχώδη ώρες πέφτει στο κρεβάτι και πόσο διαφέρει η διάρκεια του ύπνου του από το ένα βράδυ στο άλλο. Η μελέτη μας δείχνει ότι η υγιεινή ύπνου δεν είναι μόνο η επαρκής ύπνος, αλλά και αυτός που δεν είναι ακανόνιστος », δήλωσε ο Δρ Χουάνγκ.

Μια άλλη αμερικανική έρευνα, με επικεφαλής τη Δρ Νουρ Μακαρέμ του Ιατρικού Κολλεγίου του Πανεπιστημίου Κολούμπια της Νέας Υόρκης, η οποία έγινε σε 1.920 ανθρώπους με μέσο όρο ηλικίας 69 ετών, επιβεβαιώνει ότι εάν συνδυαστούν και οι τρεις - επαρκής ύπνος, ποιοτική ύπνωση και σε κανονικές περιόδους - τότε μειώνεται ο κίνδυνος της εμφάνισης, του εγκεφαλικού επεισοδίου και άλλων καρδιαγγειακών προβλημάτων.

Παράλληλα, αυτό βοηθάει, ιδιαίτερα τις γυναίκες, στη διατήρηση ενός φυσιολογικού βάρους. Όσοι πέφτουν για ύπνο την ίδια ώρα κάθε βράδυ, χάνουν πιο εύκολα κιλά. Αυξάνουν συνεχώς οι ενδείξεις ότι η μικρή, κακή και ακανόνιστη ύπνωση αυξάνει τον κίνδυνο για καρδιοπάθεια, υπέρταση, διαβήτη, παχυσαρκία κλπ. Πάντως, αρκετοί επιστήμονες υποστηρίζουν ότι ο ύπνος πρέπει πλέον να θεωρηθεί ο οκτώς δείκτης αξιολόγησης της καρδιαγγειακής υγείας, μαζί με τον καπνισμό, το σωματικό βάρος, τη διατροφή, την σωματική άσκηση, την χοληστερίνη, τη πίεση του αίματος και το επίπεδο της γλυκόζης.

Η δεύτερη έρευνα έδειξε ότι τα άτομα με την πιο υγιεινή διάρκεια ύπνου (7 έως 8 ώρες κάθε βράδυ) είναι 61% λιγότερο πιθανό να διαγνωσθούν με καρδιολογικό πρόβλημα. Όσοι κάνουν ποιοτικό και όχι ακανόνιστο ύπνο, έχουν 59% μικρότερο κίνδυνο για εγκεφαλικό επεισόδιο ή εγκεφαλικό επεισόδιο και 44% λιγότερες πιθανότητες εμφάνισης καρδιοπάθειας μέσα στην επόμενη πενταετία.

Τέλος, σε μια τρίτη αμερικανική μελέτη, με επικεφαλής τον Δρ. Ο Μάρης Οχγιόν του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνιας, που πραγματοποιήθηκε σε περίπου 11.000 ανθρώπους και παρουσιάστηκε σε συνέδριο της Αμερικανικής Ακαδημίας της Ουρολογίας στο Τόρδοντο, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι ηλικιωμένοι που εμφανίζουν ημερήσια υγρασία μπορεί να κινδυνεύουν περισσότερο από την εμφάνιση νέων παθήσεων, , υπέρτασης ή καρκίνου. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα άτομα τρίτης ηλικίας που ζουν την ημέρα, αν και το βράδυ έχουν κοιμηθεί τουλάχιστον επτά ώρες.

Pin It

Cook name