Επιστημονικά Νέα

Το βακτηριακό μας αποτύπωμα αφήνουμε στα Smartphones!

Μιλάμε, παίζουμε, σερφάρουμε, ακούμε μουσική. Τα κινητά τηλέφωνα έχουν αλλάξει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την επικοινωνία, αλλά μπορούν να βοηθήσουν και την επιστήμη; Σύμφωνα με νέα έρευνα, είναι πιθανόν, καθώς αφήνουμε σε αυτά και το βακτηριακό μας αποτύπωμα.

Αμερικανοί επιστήμονες του Πανεπιστημίου του ‘Ορεγκον βρήκαν ότι προσωπικά αντικείμενα, όπως τα κινητά μας τηλέφωνα μπορούν να αποδειχθούν χρήσιμα για την παρακολούθηση της γενικότερης βακτηριακής εξάπλωσης.

Συγκεκριμένα, αντικατοπτρίζουν τη μικροβιοδομή μας – τα τρισεκατομμύρια μικροοργανισμών που ζουν μέσα και πάνω στο σώμα μας. Καθώς οι χρήστες κινητών τηλεφώνων αγγίζουν κατά μέσο όρο τις συσκευές  τους 150 φορές την ημέρα, αφήνουν το προσωπικό τους βακτηριακό ‘’αποτύπωμα’’.

Κατά τη μελέτη, οι ερευνητές έλαβαν 51 δείγματα από βακτήρια στα δάχτυλα αλλά και στα κινητά τηλέφωνα 17 ατόμων. Εντοπίστηκαν συνολικά 7.000 διαφορετικά είδη βακτηρίων.

Ενδιαφέρον προκαλεί πως το 82% των κοινών βακτηρίων εντοπίστηκαν τόσο στα δάχτυλα των εθελοντών, όσο και στην οθόνη του κινητού τους.

Ανάμεσα σε αυτά βρέθηκαν και κοινές οικογένειες βακτηρίων όπως στρεπόκοκκος, σταφυλόκοκκος, κορυνοβακτήριο, σε ποσοστό 22%.

Οι παρατεταμένες ώρες εργασίας μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2

Μπορεί η χαμηλή εγκεφαλική πίεση να παίξει ρόλο στην ανάπτυξη του γλαυκώματος;

Κνησμός κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης με τη νόσο του ήπατος;

Κνησμός εγκυμοσύνη: Η μαιευτική χολόσταση επηρεάζει τη φυσιολογική ροή της χολής, ενός πεπτικού υγρού που παράγεται από το ήπαρ, οδηγώντας σε ορμονικές αλλαγές και υπάρχουν υποψίες ότι συγκεκριμένες πρωτεΐνες που σχετίζονται με την εγκυμοσύνη παίζουν κάποιο ρόλο.

Μπορούν η βιταμίνη D και τα συμπληρώματα ασβεστίου να οδηγήσουν σε ανεπάρκεια οργάνων;

Γυναίκες καρδιά: Τα συμπληρώματα βιταμίνης D και ασβεστίου χρησιμοποιούνται συνήθως για την υποστήριξη της υγείας των οστών και την πρόληψη καταστάσεων όπως η οστεοπόρωση.

Μελέτη αποκαλύπτει τη σχέση μεταξύ αυτών των λειτουργιών του εγκεφάλου

Νευροεκφυλιστικές Ασθένειες: Νευροεκφυλιστικές ασθένειες όπως η αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση (ALS) και ο μετωποκροταφικός λοβιακός εκφυλισμός (FTLD) θέτουν σημαντικές προκλήσεις τόσο για τους ασθενείς όσο και για τους ερευνητές.

Αλλεργικός πονοκέφαλος: Τι είναι και πώς θα τον καταλάβεις

Τα συμπτώματα της ρινοκολπίτιδας είναι παρόμοια με αυτά της ημικρανίας — αλλά με ορισμένες βασικές διαφορές. Είναι αρκετά συνηθισμένο να πιστεύουμε ότι έχουμε πονοκέφαλο από κόλπους όταν έχουμε πραγματικά ημικρανία.

Επιστήμονες εντοπίζουν βασικό παράγοντα για την αποκατάσταση της μυελίνης

Για να δημιουργήσουν μυελίνη, τα ολιγοδενδροκύτταρα τυλίγουν τις νευρικές ίνες με εκατοντάδες στρώματα της δικής τους λιπώδους κυτταρικής μεμβράνης, επεκτείνοντας σε 25 έως 50 χιλιάδες φορές.

Μικροπλαστικά: Πώς συνδέονται με υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού και θανάτου;

Μικροπλαστικά: Οι άνθρωποι που είχαν ανιχνεύσιμα μικροπλαστικά και νανοπλαστικά στην πλάκα στις αρτηρίες τους είχαν υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού και θανάτου.