Greek English French German Italian
Pin It

Μελέτη επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον εξέτασε τις πιθανότητες μόλυνσης του COVID-19 σε μια αμαξοστοιχία που μεταφέρει μολυσματικό άτομο. Με βάση διαδρομές υψηλής ταχύτητας στην Κίνα, ερευνητές από το WorldPop διαπίστωσαν ότι για επιβάτες τρένων που κάθονταν σε τρεις σειρές (πλάτος) και πέντε στήλες (κατά μήκος) ενός μολυσμένου ατόμου ( δείκτης ασθενούς) μεταξύ μηδέν και 10% (10,3) έπιασαν την ασθένεια. Ο μέσος ρυθμός μετάδοσης για αυτούς τους ταξιδιώτες «στενής επαφής» ήταν 0,32%.

Η μελέτη, σε συνεργασία με την Κινεζική Ακαδημία Επιστημών, την Ακαδημία Ηλεκτρονικής και Πληροφορικής της Κίνας, και το Κινέζικο Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, έδειξε επίσης ότι οι επιβάτες που ταξιδεύουν σε θέσεις ακριβώς δίπλα σε έναν ασθενή με δείκτη υπέφεραν το υψηλότερο επίπεδο μετάδοσης, με κατά μέσο όρο 3,5 τοις εκατό που προσβάλλουν την ασθένεια. Για όσους κάθονταν στην ίδια σειρά, το ποσοστό ήταν 1,5%.

Το «ποσοστό επίθεσης» για κάθε θέση - ο αριθμός των επιβατών σε μια συγκεκριμένη θέση που έχει διαγνωστεί με COVID-19, διαιρούμενος με τον συνολικό αριθμό επιβατών που ταξιδεύουν στην ίδια θέση - αυξήθηκε κατά 0,15 % για κάθε ώρα που ένα άτομο ταξίδευε με δείκτη υπομονετικος. Για όσους βρίσκονται σε γειτονικές θέσεις, αυτός ο ρυθμός αύξησης ήταν υψηλότερος στο 1,3% ανά ώρα.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μόνο το 0,075 % των ατόμων που χρησιμοποιούσαν μια θέση που κατείχε προηγουμένως ένας ασθενής με δείκτη συνέχισαν να μολύνουν την ασθένεια. Λεπτομέρειες δημοσιεύονται στο περιοδικό Clinical Infectious Diseases.

Η ομάδα του WorldPop, ειδικοί στη χαρτογράφηση του πληθυσμού, χρησιμοποίησε εξελιγμένα μοντέλα για να αναλύσει ανώνυμα δεδομένα δρομολογίων και λοιμώξεων που σχετίζονται με επιβάτες τρένων στο δίκτυο τρένων υψηλής ταχύτητας της Κίνας. Αυτό περιελάμβανε εκείνους που είχαν COVID-19 τη στιγμή του ταξιδιού και τις στενές επαφές τους (που εμφάνισαν συμπτώματα εντός 14 ημερών από το ταξίδι). Τα δεδομένα, που καλύπτουν μια περίοδο μεταξύ 19 Δεκεμβρίου 2019 και 6 Μαρτίου 2020, περιελάμβαναν 2.334 ασθενείς με δείκτη και 72.093 στενές επαφές. Οι χρόνοι ταξιδιού τους κυμαίνονταν από λιγότερο από μία ώρα έως οκτώ ώρες.

Ο επικεφαλής ερευνητής, Δρ Shengjie Lai, σχολιάζει, "Η μελέτη μας δείχνει ότι αν και υπάρχει αυξημένος κίνδυνος μετάδοσης COVID-19 στα τρένα, η θέση του καθίσματος και ο χρόνος ταξιδιού ενός ατόμου σε σχέση με ένα μολυσματικό άτομο μπορούν να κάνουν μεγάλη διαφορά ως προς το εάν Τα ευρήματα δείχνουν ότι κατά τη διάρκεια της επιδημίας COVID-19 είναι σημαντικό να μειωθεί η πυκνότητα των επιβατών και να προωθηθούν μέτρα προσωπικής υγιεινής, η χρήση καλυμμάτων προσώπου και ενδεχομένως να διενεργηθούν έλεγχοι θερμοκρασίας πριν από την επιβίβαση. "

Οι ερευνητές καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι, δεδομένου του ποσοστού επίθεσης που εκτιμάται για τους επιβάτες στην ίδια σειρά με έναν ασθενή με δείκτη, απαιτείται ασφαλής κοινωνική απόσταση μεγαλύτερη από ένα μέτρο για μια ώρα που περνούν μαζί. Μετά από δύο ώρες επαφής, θεωρούν ότι μια απόσταση μικρότερη από 2,5 μέτρα μπορεί να είναι ανεπαρκής για την αποφυγή μετάδοσης.

Ο διευθυντής του WorldPop, καθηγητής Andy Tatem προσθέτει: "Η έρευνά μας είναι η πρώτη που υπολογίζει τον ατομικό κίνδυνο μετάδοσης COVID-19 στις δημόσιες μεταφορές με βάση δεδομένα από επιδημιολογικές έρευνες περιπτώσεων ασθενειών και τις στενές επαφές τους σε τρένα μεγάλης ταχύτητας. "Δείχνει ότι ο κίνδυνος μετάδοσης δεν σχετίζεται μόνο με την απόσταση από ένα μολυσμένο άτομο, αλλά και με τον χρόνο παρουσίας του. Ελπίζουμε ότι μπορεί να συμβάλει στην ενημέρωση των αρχών παγκοσμίως σχετικά με τα μέτρα που απαιτούνται για την προστασία από τον ιό και με τη σειρά τους βοήθεια για τη μείωση εξαπλώνεται. "

Pin It

Cook name small