Επιστημονικά Νέα

Ο SARS-CoV-2 μολύνει κύτταρα του εντέρου

Ερευνητές από το Ινστιτούτο Hubrecht στην Ουτρέχτη, το Ιατρικό Κέντρο Πανεπιστημίου Erasmus MC στο Ρότερνταμ και το Πανεπιστήμιο του Μάαστριχτ στις Κάτω Χώρες διαπίστωσαν ότι ο κοροναϊός SARS-CoV-2, που προκαλεί το COVID-19, μπορεί να μολύνει κύτταρα του εντέρου και να πολλαπλασιαστεί εκεί.

Χρησιμοποιώντας υπερσύγχρονα μοντέλα κυτταρικής καλλιέργειας του ανθρώπινου εντέρου, οι ερευνητές έχουν διαδώσει επιτυχώς τον ιό in vitro και παρακολούθησαν την απόκριση των κυττάρων στον ιό, παρέχοντας ένα νέο μοντέλο κυτταρικής καλλιέργειας για τη μελέτη του COVID-19.

Αυτά τα ευρήματα θα μπορούσαν να εξηγήσουν την παρατήρηση ότι περίπου το ένα τρίτο των ασθενών με COVID-19 εμφανίζουν γαστρεντερικά συμπτώματα όπως διάρροια και το γεγονός ότι ο ιός συχνά μπορεί να ανιχνευθεί σε δείγματα κοπράνων. Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Science την 1η Μαΐου 2020.

Οι ασθενείς με COVID-19 παρουσιάζουν μια ποικιλία συμπτωμάτων που σχετίζονται με αναπνευστικά όργανα – όπως βήχας, φτάρνισμα, δύσπνοια και πυρετό – και η ασθένεια μεταδίδεται μέσω μικροσκοπικών σταγονιδίων που εξαπλώνονται κυρίως μέσω βήχα και φτάρνισμα. Ωστόσο, το1/3 των ασθενών έχει επίσης γαστρεντερικά συμπτώματα , όπως ναυτία και διάρροια. Επιπλέον, ο ιός μπορεί να ανιχνευθεί στα ανθρώπινα κόπρανα πολύ μετά την επίλυση των αναπνευστικών συμπτωμάτων. Αυτό υποδηλώνει ότι ο ιός μπορεί επίσης να εξαπλωθεί μέσω της λεγόμενης «κοπράνων-στοματικής μετάδοσης».

Αν και τα αναπνευστικά και γαστρεντερικά όργανα μπορεί να φαίνονται πολύ διαφορετικά, υπάρχουν κάποιες βασικές ομοιότητες. Μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα ομοιότητα είναι η παρουσία του υποδοχέα ACE2, του υποδοχέα μέσω του οποίου το COVID-19 που προκαλεί τον ιό SARS-CoV-2 μπορεί να εισέλθει στα κύτταρα . Το εσωτερικό του εντέρου είναι φορτωμένο με υποδοχείς ACE2. Ωστόσο, μέχρι τώρα δεν ήταν γνωστό εάν τα εντερικά κύτταρα θα μπορούσαν πραγματικά να μολυνθούν και να παράγουν σωματίδια ιού.

Εντερικά οργανοειδή

Ερευνητές από το Ινστιτούτο Hubrecht, το Erasmus MC και το Πανεπιστήμιο του Μάαστριχτ ξεκίνησαν να προσδιορίσουν εάν ο ιός SARS-CoV-2 μπορεί να μολύνει άμεσα τα κύτταρα του εντέρου και εάν ναι, εάν μπορεί να αναπαραχθεί και εκεί. Χρησιμοποίησαν ανθρώπινα εντερικά οργανοειδή: μικροσκοπικές εκδόσεις του ανθρώπινου εντέρου που μπορούν να αναπτυχθούν στο εργαστήριο. Ο Hans Clevers (Hubrecht Institute) δηλώνει: “Αυτά τα οργανοειδή περιέχουν τα κύτταρα της ανθρώπινης εντερικής επένδυσης, καθιστώντας τα ένα συναρπαστικό μοντέλο για τη διερεύνηση της μόλυνσης από το SARS-CoV-2.”

Ποιος μηχανισμός καθορίζει ποιες αναμνήσεις έχουν διάρκεια;

Έρευνες δεν βρίσκουν στοιχεία για τα οφέλη των προβιοτικών κατά τη διάρκεια της κύησης

Οι παρατεταμένες ώρες εργασίας μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2

Ώρες εργασίας: Οι άνθρωποι που εργάζονται σε διαφορετικές βάρδιες και παρατείνουν τις ώρες εργασίας τους έχουν γίνει πιο επιρρεπείς στο να αναπτύξουν τύπο 2 διαβήτης λόγω του τρόπου ζωής τους.

Κνησμός κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης με τη νόσο του ήπατος;

Κνησμός εγκυμοσύνη: Η μαιευτική χολόσταση επηρεάζει τη φυσιολογική ροή της χολής, ενός πεπτικού υγρού που παράγεται από το ήπαρ, οδηγώντας σε ορμονικές αλλαγές και υπάρχουν υποψίες ότι συγκεκριμένες πρωτεΐνες που σχετίζονται με την εγκυμοσύνη παίζουν κάποιο ρόλο.

Μπορούν η βιταμίνη D και τα συμπληρώματα ασβεστίου να οδηγήσουν σε ανεπάρκεια οργάνων;

Γυναίκες καρδιά: Τα συμπληρώματα βιταμίνης D και ασβεστίου χρησιμοποιούνται συνήθως για την υποστήριξη της υγείας των οστών και την πρόληψη καταστάσεων όπως η οστεοπόρωση.

Μελέτη αποκαλύπτει τη σχέση μεταξύ αυτών των λειτουργιών του εγκεφάλου

Νευροεκφυλιστικές Ασθένειες: Νευροεκφυλιστικές ασθένειες όπως η αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση (ALS) και ο μετωποκροταφικός λοβιακός εκφυλισμός (FTLD) θέτουν σημαντικές προκλήσεις τόσο για τους ασθενείς όσο και για τους ερευνητές.