Επιστημονικά Νέα

Επιστήμονες εντόπισαν αντικαρκινικές ιδιότητες σε παλαιό φάρμακο

της Νικολέτας Ντάμπου

Οι κλινικές δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη για να ελεγχθεί εάν η ραπαμυκίνη, ένα φάρμακο που έχει λειτουργήσει ως ανοσοκατασταλτικό εδώ και δεκαετίες, θα μπορούσε επίσης να θεραπεύσει τον καρκίνο και τον νευροεκφυλισμό. Οι επιστήμονες ενδιαφέρονται επίσης να διερευνήσουν τις αντιγηραντικές ιδιότητές της.

Οι επιστήμονες μπορεί να έχουν βρει αντικαταθλιπτικά και νευροπροστατευτικά οφέλη σε ένα υπάρχον ανοσοκατασταλτικό φάρμακο. Η ραπαμυκίνη παίρνει το όνομά της από το Rapa Nui, τον αυτόχθονο όρο για το νησί του Πάσχα. Στη δεκαετία του 1960, επιστήμονες πήγαν στο νησί αναζητώντας νέα αντιμικροβιακά. Διαπίστωσαν ότι το έδαφος του νησιού φιλοξενεί βακτήρια που περιέχουν “μια ένωση με αξιόλογες αντιμυκητιασικές, ανοσοκατασταλτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες”.

Για πολλά χρόνια, οι επιστήμονες έχουν πιστέψει ότι η ραπαμυκίνη ασκεί το μεγαλύτερο μέρος της επίδρασής της παρεμποδίζοντας τον κατάλληλο μηχανισμό στόχου της ραπαμυκίνης (mTOR). Ωστόσο, υποψιάστηκαν επίσης ότι το φάρμακο μπορεί να λειτουργήσει μέσω περισσότερων από αυτό το μονοπάτι σηματοδότησης κυττάρων. Τώρα, αποκαλύπτοντας ένα δεύτερο στόχο κυττάρων για τη ραπαμυκίνη, μια πρόσφατη μελέτη προσφέρει πολύτιμες πληροφορίες για το δυναμικό του φαρμάκου ως νευροπροστατευτικό, αντιγηραντικό παράγοντα.

Ο δεύτερος στόχος είναι μια πρωτεΐνη που ονομάζεται δυναμική υποδοχέα βλεννολιπίνης 1 (TRPML1). Η στόχευση του TRPML1 φαίνεται να ενθαρρύνει μια διαδικασία ανακύκλωσης που εμποδίζει τα κύτταρα να φράξουν τα απορρίμματα και τις ελαττωματικές πρωτεΐνες. Η συσσώρευση ελαττωματικών πρωτεϊνών στα κύτταρα αποτελεί χαρακτηριστικό της γήρανσης. Είναι επίσης χαρακτηριστικό γνώρισμα των νόσων του Alzheimer, Parkinson και άλλων νευροεκφυλιστικών ασθενειών.

Η μελέτη είναι το έργο των ερευνητών του Πανεπιστημίου του Michigan στην Ann Arbor και του Πανεπιστημίου Τεχνολογίας του Zhejiang στην Κίνα. Αναφέρουν τα ευρήματά τους σε μια πρόσφατη δημοσίευση της βιολογίας του PLOS . Ο κύριος ερευνητής της μελέτης είναι ο Haoxing Xu, ο οποίος επιβλέπει εργαστήριο στο Τμήμα Μοριακής, Κυτταρικής και Αναπτυξιακής Βιολογίας, στο Πανεπιστήμιο του Michigan. “Η ταυτοποίηση ενός νέου στόχου της ραπαμυκίνης προσφέρει μια εικόνα για την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς ραπαμυκίνης, η οποία θα έχει πιο συγκεκριμένη επίδραση στη νευροεκφυλιστική νόσο”, λέει ο συγγραφέας της μελέτης Wei Chen, ο οποίος εργάζεται στο εργαστήριο του Xu.

Τρόποι για να πάρετε τον έλεγχο των συμπτωμάτων του Πάρκινσον αποτελεσματικά

6 βασικές στρατηγικές για τη βελτίωση της υγείας της καρδιάς

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα: Αιτίες, συμπτώματα και αντιμετώπιση

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα: Η κατανόηση και η αντιμετώπιση των πρώιμων σημείων του Συνδρόμου Καρπιαίου Σωλήνα μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ζωής αποτρέποντας μακροχρόνιες βλάβες.

Έκζεμα: Αιτίες, συμπτώματα και διαχείριση

Έκζεμα: Η ζωή με έκζεμα μπορεί να είναι δύσκολη, αλλά με την κατάλληλη κατανόηση και διαχείριση, τα άτομα μπορούν να ελέγξουν τα συμπτώματά τους και να ζήσουν μια άνετη ζωή.

Η τεχνολογία παπουτσιών μειώνει τον κίνδυνο διαβητικού έλκους στο πόδι

Ο στόχος της τεχνολογίας εσωτερικής σόλας είναι να μετριάσει τον κίνδυνο διαβητικού έλκους στο πόδι αντιμετωπίζοντας μια από τις πιο σημαντικές αιτίες: τη διάσπαση του δέρματος και των μαλακών ιστών λόγω επαναλαμβανόμενου στρες στο πόδι κατά το περπάτημα.