Επιστημονικά Νέα

Νέος μηχανισμός μείωσης φλεγμονής

Ερευνητές έχουν εντοπίσει δύο πρωτεΐνες που ενεργούν ως gatekeepers για να εμποδίσουν μια δυνητικά απειλητική για τη ζωή ανοσοαπόκριση σε χρόνιες λοίμωξης. Οι πρωτεΐνες – οι παράγοντες μεταγραφής SIX1 και SIX2 – ενεργοποιούν τις κυτταρικές οδούς που απαιτούνται για την ανάπτυξη του εμβρύου και αργότερα αλλάζουν σε ένα νέο ρόλο στον οποίο καταστέλλουν αυτές τις οδούς σε ενήλικα κύτταρα ανοσοποιητικού συστήματος. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο Nature .

“Αυτή η εργασία παρέχει πληροφορίες για τα μοριακά συστατικά που απαιτούνται για τον περιορισμό των βλαβών των ιστών που σχετίζονται με ανεξέλεγκτη φλεγμονή, όπως σε σηπτικό σοκ και αποκαλύπτει πως τα καρκινικά κύτταρα μπορεί να καταστείλουν το έμφυτο ανοσοποιητικό σύστημα κατά τη διάρκεια της γένεσης του όγκου”, δήλωσε ο Δρ Neal Alto, καθηγητής Μικροβιολογίας στο UT Southwestern και αντίστοιχο συγγραφέα της μελέτης.

Οι παράγοντες μεταγραφής είναι πρωτεΐνες που δεσμεύονται σε ειδικές περιοχές του DNA για να ενεργοποιήσουν (ενεργοποιήσουν) τα γονίδια ή να τα απενεργοποιήσουν (καταπιέσουν τα γονίδια). “Ένα από τα εκπληκτικά ευρήματα ήταν ότι ένας ενεργοποιητής μεταγραφής που είναι απαραίτητος για την ανάπτυξη των ιστών και των οργάνων έχει αναπροσαρμοστεί ως μεταγραφικός καταστολέας στο ανοσοποιητικό σύστημα. Ενώ οι παράγοντες μεταγραφής μπορούν να χρησιμοποιηθούν διαφορετικά σε διάφορα στάδια ζωής, ο μεταγραφικός ενεργοποιητής στο έμβρυο σε έναν καταστολέα στα ενήλικα κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος είναι σπάνιος “, δήλωσε ο Δρ. Alto. Ο Δρ Alto είναι επίσης Πρόεδρος της UT Southwestern και ένας Rita C. και William P. Clements, νεωτεριστής στην Ιατρική Έρευνα.

Πρόσθεσε ότι το έργο παρέχει μια νέα οδό για τον έλεγχο της φλεγμονής, η οποία θα μπορούσε να είναι σημαντική για την ανάπτυξη νέων φαρμάκων. Μπορεί επίσης να εξηγήσει πώς τα καρκινικά κύτταρα αναπτύσσουν αντίσταση στη χημειοθεραπεία. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι οι δύο πρωτεΐνες έδειξαν ανασταλτικές δραστικότητες όταν συνδέονται με γονίδια που εμπλέκονται στη φλεγμονή. Συγκεκριμένα, τα SIX1 και SIX2 φάνηκαν να επιβραδύνουν την ανοσολογική απόκριση του σώματος για την πρόληψη βλαβών που σχετίζονται με μια δυνητικά απειλητική για τη ζωή κατάσταση που ονομάζεται καταιγίδα κυτοκίνης, η οποία μπορεί να εμφανιστεί σε χρόνιες φλεγμονώδεις καταστάσεις. “Μια θύελλα κυτοκίνης μπορεί να συμβεί όταν τα ανοσοποιητικά κύτταρα και οι ενεργοποιητές του σώματος (κυτοκίνες) εμφανίζουν υπερέκκριση σε μια απειλή για την υγεία όπως η γρίπη”, εξήγησε.

Ένα πείραμα με διαγονιδιακούς ποντικούς διαπίστωσε ότι η έκφραση του SIX1 στην ενηλικίωση έδωσε σχεδόν πλήρη ανάκτηση μετά από έκθεση σε μια τοξίνη που απελευθερώνεται από gram-αρνητικά βακτηρίδια που μπορούν να προκαλέσουν μια θύελλα κυτοκίνης. Οι δύο πρωτεΐνες SIX φαίνεται να καταστέλλουν την απόκριση της λεγόμενης μη κανο-νικής οδού NF-κΒ, μιας αλληλουχίας σηματοδότησης που είναι καθοριστικής σημασίας για την ανάπτυξη των λεμφικών οργάνων, την ωρίμανση των Β κυττάρων που παράγουν αντίσωμα του ανοσοποιητικού συστήματος και την ανάπτυξη οστικών κυττάρων. Το ίδιο μονοπάτι εμπλέκεται στην ανοσολογική άμυνα του σώματος στην ενηλικίωση.

Οι μελέτες, οι οποίες αρχικά επικεντρώθηκαν στα βακτηρίδια και τους ιούς, έφεραν επίσης φως στους μηχανισμούς αντοχής των καρκινικών κυττάρων στη φαρμακευτική αγωγή, δήλωσε ο Δρ Alto. Σε μια σειρά πειραμάτων, η ομάδα διαπίστωσε ότι τα καρκινικά κύτταρα που προέρχονται από ασθενείς με ανθεκτικό στη θεραπεία μη μικροκυτταρικό καρκίνο του πνεύμονα εξέφρασαν υψηλά επίπεδα πρωτεϊνών SIX1 και SIX2. Οι επιστήμονες χρησιμοποίησαν την τεχνολογία επεξεργασίας γονιδίων CRISPR-Cas9 για να αφαιρέσουν τα γονίδια που παράγουν αυτές τις δύο πρωτεΐνες, καθιστώντας τα καρκινικά κύτταρα δραματικά πιο ευαίσθητα σε μια πολλά υποσχόμενη κατηγορία φαρμάκων που ονομάζεται μιμητικά SMAC. “Συνοπτικά, διαπιστώσαμε ότι οι παράγοντες μεταγραφής SIX οικογένειας λειτουργούν ως ανοσολογικοί φύλακες, ρυθμίζοντας τη δραστηριότητα των φλεγμονωδών γονιδίων σε απόκριση σε μηκανγκονική ενεργοποίηση της οδού NF-κΒ”, ανέφερε. «Αυτά τα ευρήματα δείχνουν ότι η διαταραχή αυτής της οδού θα μπορούσε να έχει σημαντικές συνέπειες για την παθογένεση της νόσου του ανθρώπου, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου».

Οι παρατεταμένες ώρες εργασίας μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2

Μπορεί η χαμηλή εγκεφαλική πίεση να παίξει ρόλο στην ανάπτυξη του γλαυκώματος;

Κνησμός κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης με τη νόσο του ήπατος;

Κνησμός εγκυμοσύνη: Η μαιευτική χολόσταση επηρεάζει τη φυσιολογική ροή της χολής, ενός πεπτικού υγρού που παράγεται από το ήπαρ, οδηγώντας σε ορμονικές αλλαγές και υπάρχουν υποψίες ότι συγκεκριμένες πρωτεΐνες που σχετίζονται με την εγκυμοσύνη παίζουν κάποιο ρόλο.

Μπορούν η βιταμίνη D και τα συμπληρώματα ασβεστίου να οδηγήσουν σε ανεπάρκεια οργάνων;

Γυναίκες καρδιά: Τα συμπληρώματα βιταμίνης D και ασβεστίου χρησιμοποιούνται συνήθως για την υποστήριξη της υγείας των οστών και την πρόληψη καταστάσεων όπως η οστεοπόρωση.

Μελέτη αποκαλύπτει τη σχέση μεταξύ αυτών των λειτουργιών του εγκεφάλου

Νευροεκφυλιστικές Ασθένειες: Νευροεκφυλιστικές ασθένειες όπως η αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση (ALS) και ο μετωποκροταφικός λοβιακός εκφυλισμός (FTLD) θέτουν σημαντικές προκλήσεις τόσο για τους ασθενείς όσο και για τους ερευνητές.

Αλλεργικός πονοκέφαλος: Τι είναι και πώς θα τον καταλάβεις

Τα συμπτώματα της ρινοκολπίτιδας είναι παρόμοια με αυτά της ημικρανίας — αλλά με ορισμένες βασικές διαφορές. Είναι αρκετά συνηθισμένο να πιστεύουμε ότι έχουμε πονοκέφαλο από κόλπους όταν έχουμε πραγματικά ημικρανία.

Επιστήμονες εντοπίζουν βασικό παράγοντα για την αποκατάσταση της μυελίνης

Για να δημιουργήσουν μυελίνη, τα ολιγοδενδροκύτταρα τυλίγουν τις νευρικές ίνες με εκατοντάδες στρώματα της δικής τους λιπώδους κυτταρικής μεμβράνης, επεκτείνοντας σε 25 έως 50 χιλιάδες φορές.

Μικροπλαστικά: Πώς συνδέονται με υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού και θανάτου;

Μικροπλαστικά: Οι άνθρωποι που είχαν ανιχνεύσιμα μικροπλαστικά και νανοπλαστικά στην πλάκα στις αρτηρίες τους είχαν υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής, εγκεφαλικού και θανάτου.