Επιστημονικά Νέα

Πειραματικά οι επιστήμονες κατάφεραν να αντιστρέψουν τη γήρανση

Ο Keshav Singh, Ph.D., και οι συνεργάτες του έχουν κάνει ακριβώς αυτό, σε ένα μοντέλο ποντικού που αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα στο Μπέρμιγχαμ. Όταν προκαλείται μια μετάλλαξη που οδηγεί σε μιτοχονδριακή δυσλειτουργία, ο ποντικός αναπτύσσει ρυτιδωμένο δέρμα και εκτεταμένη, ορατή τριχόπτωση σε λίγες εβδομάδες. Όταν η μιτοχονδριακή λειτουργία αποκατασταθεί με την απενεργοποίηση του γονιδίου που είναι υπεύθυνος για τη μιτοχονδριακή δυσλειτουργία, το ποντίκι επιστρέφει στο λείο δέρμα και την παχιά γούνα, που δεν διακρίνεται από ένα υγιές ποντίκι της ίδιας ηλικίας.

“Από γνώση μας, αυτή η παρατήρηση είναι άνευ προηγουμένου”, δήλωσε ο Singh, καθηγητής γενετικής στην Ιατρική Σχολή της UAB. Είναι σημαντικό ότι η μετάλλαξη που κάνει αυτό είναι σε ένα πυρηνικό γονίδιο που επηρεάζει τη μιτοχονδριακή λειτουργία, τα μικροσκοπικά οργανίδια που είναι γνωστά ως οι δυνάμεις των κυττάρων. Πολλά μιτοχόνδρια στα κύτταρα παράγουν το 90 % των κυττάρων χημικής ενέργειας που χρειάζεται να επιβιώσουν.

Σε ανθρώπους, παρατηρείται μείωση της λειτουργίας των μιτοχονδρίων κατά τη διάρκεια της γήρανσης, και η μιτοχονδριακή δυσλειτουργία μπορεί να οδηγήσει σε ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία. Η εξάντληση του DNA στα μιτοχόνδρια εμπλέκεται επίσης σε ανθρώπινες μιτοχονδριακές ασθένειες, καρδιαγγειακές παθήσεις, διαβήτη, νευρολογικές διαταραχές που σχετίζονται με τη γήρανση και καρκίνο.

“Αυτό το μοντέλο ποντικού θα μπορούσε να προσφέρει μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία για την ανάπτυξη στρατηγικών προληπτικής και θεραπευτικής ανάπτυξης φαρμάκων για την αύξηση των μιτοχονδριακών λειτουργιών για τη θεραπεία της παθολογίας του δέρματος και των μαλλιών που σχετίζεται με τη γήρανση και άλλων παθήσεων του ανθρώπου στις οποίες παίζει μιτοχονδριακή δυσλειτουργία ένα σημαντικό ρόλο. “

Η μετάλλαξη στο μοντέλο ποντικού προκαλείται όταν το αντιβιοτικό δοξυκυκλίνη προστεθεί στο τρόφιμο ή στο πόσιμο νερό. Αυτό προκαλεί εξάντληση του μιτοχονδριακού DNA επειδή το ένζυμο για την αναπαραγωγή του DNA καθίσταται ανενεργό.

Σε τέσσερις εβδομάδες, τα ποντίκια εμφάνισαν γκρίζα μαλλιά, μειώθηκαν η πυκνότητα των μαλλιών, η τριχόπτωση, οι αργές κινήσεις και ο λήθαργος, οι αλλαγές που θυμίζουν τη φυσική γήρανση. Το τσαλακωμένο δέρμα παρατηρήθηκε τέσσερις έως οκτώ εβδομάδες μετά την πρόκληση της μετάλλαξης και τα θηλυκά είχαν πιο σοβαρές ρυτίδες από τα αρσενικά. Δραματικά, αυτή η απώλεια μαλλιών και το τσαλακωμένο δέρμα θα μπορούσαν να αντιστραφούν με την απενεργοποίηση της μετάλλαξης.

Τι πυροδοτεί την εσκεμμένη πείνα στη νευρική ανορεξία;

ΣΚΠ: Σημάδια εμφανίζονται στο αίμα χρόνια πριν από τα συμπτώματα

Διφλεβοαρτηριακή τηλεγγειεκτασία: Μια σπάνια αγγειακή δυσπλασία

Σε περιπτώσεις όπου η δυσπλασία είναι μικρή και ασυμπτωματική, μπορεί να συνιστάται παρατήρηση. Ωστόσο, για μεγαλύτερες ή συμπτωματικές βλάβες, ο εμβολισμός μπορεί να θεωρηθεί ότι εμποδίζει το ανώμαλο αγγείο και μειώνει τη ροή του αίματος στην περιοχή.

Γνωστική έκπτωση που προκαλείται από την παχυσαρκία: Ο ρόλος της οξείδωσης του εγκεφάλου και των τοκοτριενολών

Συμπερασματικά, αυτή η μελέτη αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στην κατανόησή μας για την περίπλοκη σχέση μεταξύ της παχυσαρκίας και της γνωστικής έκπτωσης. Ανακαλύπτοντας τα πιθανά οφέλη των T3 στη διατήρηση της γνωστικής λειτουργίας, η έρευνα ανοίγει νέους δρόμους για θεραπευτικές παρεμβάσεις που στοχεύουν σε νευροεκφυλιστικές ασθένειες που σχετίζονται με την παχυσαρκία.

Πότε θα δουν οι ασθενείς εξατομικευμένα εμβόλια κατά του καρκίνου;

Έτσι, ελπίζω ότι κάποια στιγμή στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον οι ασθενείς μας θα μπορούν να πάνε σε μια κλινική και να πουν: "Παράγγειλέ μου ένα εξατομικευμένο εμβόλιο για τον καρκίνο μου" και θα μπορέσουμε να το χορηγήσουμε επί τόπου.

Έχετε μια χρόνια ασθένεια και φοβάστε τις βελόνες; Εναλλακτική λύση χωρίς τσιμπήματα στον ορίζοντα

Το επόμενο στάδιο της μελέτης είναι δοκιμές σε ζώα για να προσδιοριστεί πώς το εμβόλιο διαχέεται στο έντερο και ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα. Ο Δρ Nassar δημοσίευσε μια εργασία για τις υδρογέλες στο International Journal of Pharmaceutics πέρυσι με τον καθηγητή Kasapis.