Επιστημονικά Νέα

Δοκιμασία αναπνοής αποκαλύπτει παθογόνο σε ΜΕΘ

H πνευμονία που σχετίζεται με αναπνευστήρα αποτελεί σοβαρή απειλή για την αποκατάσταση των ασθενών που είναι ήδη σε κρίσιμη κατάσταση και υπό θεραπεία σε μονάδα εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ). Προκαλείται από ένα πλήθος παθογόνων και η διάγνωσή στης είναι δύσκολη και συχνά επεμβατική. Η επιθετική θεραπεία της μπορεί να οδηγήσει σε κακή χρήση αντιβιοτικών και τελικά σε αντίσταση στα αντιμικροβιακά, η οποία προσθέτει μόνο στην πολυπλοκότητα της θεραπείας της κατάστασης.

Ερευνητές στην Κίνα έχουν διαμορφώσει μία εύκολη και μη επεμβατική τεχνική για την ανίχνευση πτητικών οργανικών ενώσεων (VOC) στην αναπνοή των ασθενών ΜΕΘ με πνευμονία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τον εντοπισμό λοίμωξης από Acinetobacter baumannii, ένα από τα πολλά βακτήρια που προκαλούν πνευμονία.

Το A. baumannii αποτελεί ιδιαίτερη πρόκληση, επειδή, εκτός από την λοίμωξη, μπορεί και να αποικίζει τους πνεύμονες. Ωστόσο, είναι πολύ δύσκολο για τους κλινικούς ιατρούς να κάνουν τη διάκριση μεταξύ αυτών των δύο καταστάσεων. Επιπρόσθετα, η αντιμικροβιακή θεραπεία ενός ακίνδυνου αποικισμού μπορεί να οδηγήσει σε ανθεκτικότητα στα αντιβιοτικά.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Δρ Kejing Ying στο Zhejiang University School of Medicine, δοκίμασαν τη σκοπιμότητα της χρήσης πτητικών οργανικών ενώσεων από την αναπνοή των ασθενών για την ανίχνευση μίας «υπογραφής» του A. Baumannii, που θα μπορούσε να διακρίνει αξιόπιστα την παρουσία του βακτηρίου αλλά και την κατάστασή του στον πνεύμονα (αποικισμός ή λοίμωξη). Μια μεγάλη ποικιλία αερίων μορίων μπορεί να ανιχνευτεί στην εκπνεόμενη ανθρώπινη αναπνοή. Στην περίπτωση αυτή, οι ερευνητές ενδιαφέρθηκαν ιδιαίτερα για πτητικές οργανικές ενώσεις βακτηριακής προέλευσης, τις οποίες και συνέλλεξαν και προσδιόρισαν χρησιμοποιώντας την τεχνική της φασματομετρίας μάζας. Τα αποτελέσματά τους δημοσιεύονται στο Journal of Breath Research.

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι μπορούσαν να ανιχνεύσουν πτητικές οργανικές ενώσεις από τα βακτήρια που αναπτύσσονται σε καλλιέργεια, ως απαραίτητη ομάδα ελέγχου, και από την αναπνοή των ασθενών. Δεδομένου ότι αυτό ήταν μια προοπτική μελέτη, οι ερευνητές ήδη γνώριζαν ποιος από τους 60 ασθενείς που συμμετείχαν στη μελέτη ήταν θετικός για A. baumannii και οι ποιός δεν ήταν.

Είναι ενδιαφέρον ότι, η ομάδα διαπίστωσε ότι από την καλλιέργεια A. baumannii ανιχνεύονταν εννέα διαφορετικές πτητικές οργανικές ενώσεις, ενώ ανιχνεύονταν μόνο οκτώ A. baumannii-σχετικές πτητικές οργανικές ενώσεις από την αναπνοή των ασθενών. Απροσδόκητα, μόνο τέσσερις πτητικές οργανικές ενώσεις ήταν κοινές και για τις δύο ομάδες, εύρημα που οδηγεί τους ερευνητές να προειδοποιήσουν για την εφαρμογή των αποτελεσμάτων από καλλιέργειες στην κλινική πρακτική χωρίς έλεγχο ποιότητας.

Η ομάδα διερεύνησε επίσης κατά πόσον οι πτητικές οργανικές ενώσεις από τους ασθενείς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη διάκριση μεταξύ αποικισμού από A. baumannii έναντι λοίμωξης. Χρησιμοποίησαν το στατιστικό εργαλείο της ανάλυσης κύριων συνιστωσών για να δείξει ότι οι πτητικές οργανικές ενώσεις θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για τη διάκριση μεταξύ των δύο αυτών καταστάσεων με ειδικότητα και ευαισθησία περίπου 85%.

Το τεστ ομιλίας ενός λεπτού θα μπορούσε να βοηθήσει στην αξιολόγηση του κινδύνου άνοιας

Τι είναι η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα και πώς αντιμετωπίζεται;

Aγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα: Η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα (AS) είναι μια χρόνια φλεγμονώδης νόσος που επηρεάζει κυρίως τη σπονδυλική στήλη, προκαλώντας πόνο, δυσκαμψία και τελικά σύντηξη των σπονδύλων.

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα: Αιτίες, συμπτώματα και αντιμετώπιση

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα: Η κατανόηση και η αντιμετώπιση των πρώιμων σημείων του Συνδρόμου Καρπιαίου Σωλήνα μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ζωής αποτρέποντας μακροχρόνιες βλάβες.